AI War II - zapowiedziano kontynuację kosmicznego RTS-a studia Arcen Games

Już od pewnego czasu wiedzieliśmy, że studio Arcen Games pracuje nad kontynuacją AI War: Fleet Command, czyli wyśmienitego kosmicznego RTS-a z 2009 roku. Teraz projekt został oficjalnie zapowiedziany jako AI War II. W planach jest wyłącznie wersja pecetowa, a premiera ma nastąpić w październiku przyszłego roku, po kilku miesiącach testów w Steam Early Access.

Twórcy zorganizowali kickstartera, za pomocą którego chcą zgromadzić dodatkowe środki na produkcję. Cel minimalny ustalono na poziomie niecałych 300 tysięcy dolarów, a zbiórka dobiegnie końca 10 listopada.

Akcja gry toczyć się będzie 335 lat po wydarzeniach z pierwszej części. Ponownie obejmiemy dowództwo nad siłami ludzkości, która ostatnie stulecia spędziła na przygotowaniach do kolejnej wojny z armadami sztucznej inteligencji. Gdy SI wreszcie powraca, okazuje się znacznie potężniejsza niż to przewidywano i rozpoczyna totalną wojnę ze wszystkimi cywilizacjami w galaktyce. Z nich to ludzie są najmniej groźni, co powoduje, że wróg wpierw postanawia rozprawić się z innymi armiami. Prędzej czy później przyjdzie jednak również po nas. Do tego czasu musimy znaleźć słabe strony sztucznej inteligencji, które pozwolą nam pokonać ją raz na zawsze.

AI War II zbudowane zostanie na fundamentach pierwszej części, ale jednocześnie wprowadzi wiele nowości i ulepszeń. Ponownie dostaniemy więc wojennego RTS-a, w którym będziemy dowodzili flotami statków kosmicznych walczącymi przeciwko potężnym sztucznym inteligencjom. Rozgrywka pozostanie asymetryczna, co oznacza, że wrogowie mają być znacznie potężniejsi i dysponować będą mocno odmiennymi siłami oraz niemalże niewyczerpanymi posiłkami. Naszym zadaniem w każdym starciu ma być więc osiąganie konkretnych strategicznych celów, a nie kompletna anihilacja drugiej strony. Jednak im lepiej będziemy sobie radzić, tym większą uwagę zacznie nam poświęcać nieprzyjacielskie SI.

Gra położy nacisk na strategię kosztem taktyki i zamiast ręcznie kierować każdym statkiem zajmiemy się dowodzeniem gwiezdnymi flotami i prowadzeniem wielkiej kampanii wojennej obejmującej całą galaktykę. Podczas zabawy wykorzystamy ponad sto typów jednostek, poczynając od myśliwców, poprzez krążowniki aż po gigantyczne ruchome superbronie, pokroju Gwiazdy Śmierci z Gwiezdnych wojen. Ponownie wybierzemy między kilkoma typami wrogich SI, z których każda dysponować będzie odmiennym sposobem działania. Poza trybem solo nie zabraknie także rozgrywek kooperacyjnych.

Pierwsze AI War zasłynęło za sprawą świetnie opracowanych sztucznych inteligencji. Były one autentycznie sprytne i pomysłowe, a pokonanie ich stanowiło wielkie wyzwanie. SI zostaną w kontynuacji jeszcze bardziej rozbudowane i zyskają dodatkowe cele. Przykładowo, otrzymają zdolność ocenienia skutków naszych strat i wykorzystają tę wiedzę do wybrania idealnego momentu na zmasowany atak. Będą także rozumiały znaczenie kontroli nad terytoriami i bardziej agresywnie spróbują odzyskać utracone regiony.

W przeciwieństwie do pierwszej części, gdzie mogliśmy zagrać tylko ludzkością, tym razem do wyboru będą również dwie inne frakcje – potężna rasa Spire oraz zaginiona do niedawna zaawansowana cywilizacja Zenith. Inną wielką zmianą będzie porzucenie 2D na rzecz trójwymiarowej grafiki. Znacznie większy nacisk położony zostanie także na warstwę fabularną, zarówno pod względem wydarzeń podczas kampanii, jak i historii całego uniwersum.

Ponadto twórcy chcą uniknąć powtórzenia błędu pierwszej części, która była mocno nieprzystępna dla nowicjuszy, zwłaszcza po zainstalowaniu wielu dodatków. W kontynuacji rozgrywka będzie równie skomplikowana, ale kampania ma nas powoli zaznajamiać ze wszystkimi mechanizmami. Ponadto studio Arcen ściśle współpracuje z fanami w celu uczynienia interfejsu bardziej przystępnym i łatwiejszym w obsłudze.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2016-10-11 11:27:48