11 bit studios z kolejnym wzrostem przychodów

Firma 11 bit studios opublikowała raport finansowy za 2016 rok.

Autorzy popularnego This War of Mine zorganizowali konferencję inwestorską, na której ujawnili, że w 2016 roku udało im się wypracować ponad 27 mln zł przychodu, czyli prawie o 4 miliony złotych więcej niż rok wcześniej. Natomiast zysk netto wyniósł blisko 13 mln zł, a więc dobrze o ponad milion złotych więcej niż poprzednio. Największe pieniądze przyniósł firmie rynek amerykański (ponad 21 milionów złotych przychodów). Niecałe 4 miliony uzyskano w krajach Unii Europejskiej (ok. 361 tysięcy z Polski), a około 1,5 miliona złotych w Chinach. Jak stwierdzono w przesłanym dokumencie:

Jesteśmy dumni, jako Spółka i Grupa, z tego, co udało nam się osiągnąć w tym okresie, zarówno od strony biznesowej jak i finansowej. Przede wszystkim, kolejny rok z rzędu Grupa 11 bit studios S.A. zwiększyła przychody co jest potwierdzeniem, że potrafimy robić bardzo dobre gry oraz, że potrafimy je sprzedawać. W 2016 roku przychody Grupy wyniosły 27 mln PLN, czyli były o przeszło 16,6 proc. wyższe niż w 2015 roku. Zysk operacyjny w 2016 roku powiększył się o blisko 3 proc., do 14,1 mln PLN. Na poziomie netto Spółka zarobiła 12,9 PLN czyli 11,8 proc. więcej rok wcześniej, mimo że na wynik na tym poziomie negatywny wpływ miało zdarzenie jednorazowe – zawieszenie działalności nierentownej platformy sprzedażowej Games Republic.

Zaznaczono także, że na świetne rezultaty wpłynęło This War of Mine, które cały czas sprzedaje się nieźle:

Na bardzo dobre wyniki Grupy decydujący wpływ miało 11 bit studios S.A. Spółka w 2016 rok skutecznie monetyzowała grę This War of Mine choć od jej premiery, w wersji na komputery PC, minęło już przeszło dwa lata. W ramach działań stymulujących sprzedaż TWoM Spółka w ostatnim roku przygotowała m.in. chińskojęzyczną wersję gry oraz nawiązała współpracę operacyjną z Tencentem, największą chińską grupą internetową. Dzięki temu Chiny w 2016 roku stały się dla 11 bit studios S.A. drugim, jeśli chodzi o wielkość sprzedaży, rynkiem.

Ponadto wspomniano o Frostpunku, z którym wiązane są wielkie nadzieje:

Najważniejszą inwestycją realizowaną przez 11 bit studios S.A. w 2016 roku była produkcja gry Frostpunk, który to tytuł, zarówno ze względu na wielkość budżetu produkcyjnego i marketingowego, jak i potencjał sprzedażowy, powinien stać się kolejnym kamieniem milowym w rozwoju Spółki.

Dowiedzieliśmy się także, że pod koniec zeszłego roku firma rozpoczęła budowę drugiego zespołu deweloperskiego. Nie wiadomo, przy czym będzie on dłubał, ale: „prace nad tym projektem (jego koncepcja już została zaakceptowana przez Zarząd) nabiorą tempa w bieżącym roku”. Czekamy zatem na konkrety.

Źródło:
"Góral" - GRY-OnLine


Klemens
2017-03-31 16:44:03