LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Sierpniowa ankieta sprzętowa na Steam – niemal połowa użytkowników z Windowsem 10

Na stronie internetowej platformy Steam opublikowano właśnie sierpniowe wyniki ankiety sprzętowej.

Po raz kolejny zmiany w stosunku do poprzedniego miesiąca są ledwo zauważalne, a pierwsze lokaty każdej kategorii zajmują te same pozycje co w lipcu. Największą zmianą jest jeszcze większy przyrost popularności Windowsa 10. Ostatni system operacyjny od firmy Microsoft w wersji 64-bitowej zaliczył awans o 2,77% i aktualnie posiada go 47,44% ankietowanych. Jeśli tendencja wzrostowa się utrzyma (oraz jeśli weźmiemy pod uwagę 1,51% osób, która ma 32-bitowego Windowsa 10), to prawdopodobnie już niedługo ponad połowa użytkowników Steama będzie miała zainstalowaną „dziesiątkę” na swoim komputerze.

Na drugim miejscu w kategorii OS-ów znajduje się 64-bitowy Windows 7, którego posiada 28,74% osób. W stosunku do poprzedniego miesiąca liczba ta spadła jednak o 1,29%. Ogółem z systemów operacyjnych Microsoftu korzysta 95,71% użytkowników Steama, podczas gdy z OSX tylko 3,34% (najpopularniejszy jest MacOS 10.11.6), a Linuxa ma zainstalowanego niecały 1%.

W pozostałych kategoriach zmiany są niewielkie. Najpopularniejszą kartą grafiki pozostaje GeForce GTX 970, a najczęstszą ilością pamięci VRAM jest 1024 MB. 32,88% użytkowników platformy firmy Valve ma komputer z 8 gigabajtami RAM-u, a najpospolitszą rozdzielczością ekranu głównego jest 1920 x 1080 pikseli (36,95%). Najchętniej obsługiwanym językiem na Steamie niezmiennie pozostaje angielski (45,37% - wzrost o 0,60%).

Ciekawie prezentują się natomiast wyniki dotyczące gogli wirtualnej rzeczywistości. Najpopularniejszym sprzętem wciąż pozostaje HTC Vive, jednak ma go tylko 0,18% użytkowników i jest to dokładnie taka sama wartość jak w lipcu. Na drugim miejscu znajduje się natomiast Oculus Rift, z którego korzysta 0,10% ankietowanych – awans o 0,01%. Rezultaty sprzed miesiąca miały wyższą (choć wciąż niedużą) tendencję wzrostową i wydawało się, że świadczyło to o coraz większym zainteresowaniu zakupem gogli VR. Najnowsze wyniki wskazują jednak na coś zupełnie innego i, choć ciężko wyciągać na tym etapie wnioski (liczby te wciąż są bardzo małe), ciekawe jak potoczą się dalsze losy technologii wirtualnej rzeczywistości i jej popularności.

Źródło:
"Makek" - GRY-OnLine


Klemens
2016-09-04 18:12:46