Plague Inc. – strach przed Ebolą zwiększył o 50 procent zainteresowanie grą

Okazuje się, że problemy, jakie w świecie rzeczywistym stwarza wirus Ebola, mocno zwiększyły popularność Plague Inc.

James Vaughan, czyli autor gry i jedyny członek studia Ndemic Creations, zdradził, że w ostatnich dwóch tygodniach liczba pobrań aplikacji wzrosła o 50%. Skok w górę rozpoczął się, gdy w mediach pojawiły się pierwsze doniesienia o możliwych przypadkach Eboli w Stanach Zjednoczonych. Według twórcy, jest to powodem znacznego zwiększenia zainteresowania informacjami dotyczącymi epidemii. Ludzie po prostu chcą wiedzieć więcej na ten temat i wielu z nich w tym celu sięgnęło po Plague Inc.

Co jednak ciekawe, Ebola nie znajduje się wśród dostępnych w grze chorób. James Vaughan nie ma też zamiaru jej w najbliższym czasie dodać, gdyż uważa, że byłoby to w złym guście biorąc pod uwagę, jak wiele zarażonych osób zmarło.

Przypomnijmy, że Plague Inc. to strategia, w której opowiadamy się po stronie epidemii. Naszym zadaniem jest projektowanie śmiercionośnych wirusów, a następnie rozprzestrzenianie ich w ziemskiej populacji w taki sposób, aby były stanie zabić jak największą liczbę ludzi. Nie jest to łatwe, gdyż rządy państw są bardzo czujne i w chwili odkrycia problemu rozpoczynają zakrojone na szeroką skalę działania mające go zneutralizować.

Swoją drogą ciekawe, czy podobny wzrost pobrań zanotowali twórcy mobilnej planszówki Pandemic, w której zadaniem graczy jest współpracowanie ze sobą w celu odkrywania lekarstw na śmiercionośne choroby.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2014-10-29 20:10:13