LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Mafia: Trilogy kuleje; fani zgłaszają liczne błędy w remasterach

Internauci masowo wypowiadają się na temat remasterów wchodzących w skład pakietu Trylogia Mafia.

Niedawne ujawnienie Trylogii Mafia z pewnością poprawiło humor fanom czeskiej serii. Wielu jednak zastanowiła wypowiedź Daniela Vavry, reżysera pierwszej i drugiej odsłony cyklu. Szef studia Warhorse nie tylko wyparł się jakichkolwiek powiązań z projektem, ale też wspomniał, że nie ma wielkich oczekiwań względem odświeżonych wersji swoich gier. Niestety, najwyraźniej miał rację. Po przedwczorajszej premierze Trylogii Mafia Internet zalała fala narzekań graczy na jakość remasterów.

Dla przypomnienia: 19 maja Trylogia Mafia zadebiutowała na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. W rzeczywistości na razie otrzymaliśmy dostęp tylko do dwóch z trzech produkcji. Są to remastery Mafii II oraz Mafii III, przy czym firma 2K Games pozwala na zaktualizowanie obu pozycji do ich Edycji Ostatecznych za darmo, jeżeli posiadamy oryginalne wydania tych tytułów w naszej kolekcji (w przypadku dwójki dotyczy to wyłącznie Steama). Jednakże, mimo sporego rozmiaru (około 7-15 GB w przypadku trójki w zależności od platformy), uaktualnienie najwyraźniej nie naprawia de facto żadnej z niedoróbek drugiej i trzeciej Mafii. Jedyna niezaprzeczalna i znacząca poprawka (jeśli nie liczyć niepotwierdzonych pogłosek o zwiększonym poziomie trudności) zauważona przez graczy dotyczy problemów z frame pacingiem (czyli równym trwaniem klatek animacji), co stanowczo nie wynagradza innych „nowości” Edycji Ostatecznych.

Choć nie wszyscy gracze odnotowali jakiekolwiek problemy, liczba tematów na forach Steama oraz w serwisie Reddit nie pozwala wątpić w jakość remasterów. Przede wszystkim Mafia II: Edycja Ostateczna nie prezentuje się wyraźnie lepiej od pierwowzoru. Dobitnie świadczą o tym filmiki porównujące grafikę przed i po aktualizacji. Oczywiście nie powinniśmy się spodziewać cudów – w końcu to jedynie remaster – ale gracze wyraźnie liczyli na więcej, niż zapewnili twórcy.

Co gorsza, materiały pokazują, że ów „upgrade” drastycznie obniżył płynność animacji. Na nagraniu z kanału Testing Games oryginalnej wersji Mafii II zdarza się oscylować w okolicach 200 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K, podczas gdy Edycja Ostateczna nigdy nie osiąga progu 100 FPS. Jeszcze gorzej jest na konsolach – według niektórych użytkowników Reddita wersji na PlayStation 4 Pro nie udaje się utrzymać nawet stabilnych 30 FPS. Na wszystkich platformach grze zdarza się też przyciąć, niezależnie od wybranych ustawień grafiki, a niektórzy donoszą o problemach ze zmianą rozdzielczości na wyższą.

Wspomnieliśmy, że twórcy Trylogii Mafia nie uraczyli nas poprawkami znanych błędów. Lustra w ostatniej odsłonie od dawna są celem żartów graczy (czasem – jak pokazuje Reddit – zapewniając atrakcje rodem z horrorów). Nie inaczej jest w Edycjach Ostatecznych, gdzie lustra wciąż działają nieco inaczej niż w rzeczywistości. Jednak tego typu błędy da się przeboleć, czego nie można powiedzieć o innych atrakcjach remasterów. W odświeżonej Mafii II samochodom zdarza się zapaść pod mapę, a szczegółowe tekstury nie zawsze ładują się, gdy zbliżamy się do danego obiektu. Internauci donoszą też m.in. o problemach z dialogami przy korzystaniu ze słuchawek (rozmowy są o wiele za głośne lub za cicho i słychać je tylko w lewej słuchawce), gliczach związanych z dymem oraz brakiem realistycznej fizyki dla ubrań, obecnej w oryginalnym wydaniu.

Prócz tych i innych technicznych bolączek internauci donoszą o zgoła odmiennej kwestii. Otóż część graczy zauważyła brak niektórych utworów znanych z oryginalnych wydań Mafii II i Mafii III. Wśród usuniętych piosenek mają znajdować się m.in. House of the Rising Sun zespołu The Animals, Pictures Of Matchstick Men Status Quo oraz Desperation Steppenwolfa. Sęk w tym, że niektórzy gracze zdają się przynajmniej częściowo zaprzeczać tym informacjom. Tak choćby w temacie na Steamie wypowiedzieli się użytkownicy, którzy usłyszeli w grze zarówno utwór Steppenwolfa, jak i The Animals oraz inne „usunięte” piosenki.

Choć – jak zaznaczyliśmy – nie wszyscy gracze odnotowali powyższe błędy, problemy z Trylogią Mafia są bez wątpienia powszechne. Niektórzy obarczają winą za to Hangar 13, ale inni wskazują, że za oba remastery odpowiada raczej studio D3T, a główny zespół może skupiać się na remake’u pierwszej Mafii, który zadebiutuje 28 sierpnia. Nie zmienia to jednak faktu, że „ostateczne” edycje dwóch ostatnich odsłon cyklu wypadły grubo poniżej oczekiwań. Być może sytuację poprawią aktualizacje, ale tych na razie ani widu, ani słychu.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2020-05-21 11:36:46