LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Klabater zapowiada Crossroads Inn, czyli RPG-owy symulator tawerny w krainie fantasy

Polskie studio Kraken Unleashed Games, czyli wewnętrzny zespół firmy Klabater (która z kolei rozpoczynała swoją działalność pod skrzydłami CDP) zapowiedziało debiutancki projekt.

Mowa o Crossroads Inn, czyli produkcji z pogranicza symulacji i strategii ekonomicznej, wzbogaconej o elementy RPG. Tytuł zmierza na komputery osobiste, a trafi do sprzedaży w przyszłym roku; nad Wisłą doczeka się kinowej lokalizacji.

Crossroads Inn zabierze nas w podróż do fantastycznej krainy Delcrys. W trakcie zabawy wcielimy się w Martyna – właściciela tytułowej karczmy, która pomimo świetnej lokalizacji (usytuowano ją na skrzyżowaniu największych szlaków handlowych) zaczęła podupadać. Choć początkowo będziemy się starać jedynie utrzymać ją na powierzchni, z czasem zaczniemy przekształcać ją w doskonale prosperujący przybytek, o którym usłyszy każdy mieszkaniec Delcrys – od lokalnych watażków i pijaków, skończywszy na sławnych poszukiwaczach przygód.

Chcąc sprawić, by Crossroads Inn rosło w siłę, weźmiemy na siebie obowiązek zarządzania dostawami, zatrudnimy pracowników reprezentujących siedem specjalizacji (w tym między innymi bardów oraz kurtyzany; co ciekawe, ich umiejętności będą rosnąć w miarę postępów), a także umeblujemy oberżę, korzystając z ponad pięciuset elementów wyposażenia wnętrza. Warto będzie przy tym zwracać uwagę na styl, w jakim utrzymamy naszą tawernę, gdyż zachęci on do odwiedzin konkretne grupy społeczne; stałymi bywalcami Crossroads Inn będą mogli zostać tak złodzieje oraz płatni mordercy, jak i arystokracja czy tak zwani „Widzący” snujący dworskie intrygi. Chcąc sprostać oczekiwaniom gości, sami przygotujemy przepisy na dania z naszego menu.

Twórcy przekonują, że podejmowane przez nas decyzje biznesowe i relacje z gośćmi będą mieć wpływ na rozwój wydarzeń w całym Delcrys; dość powiedzieć, że w świecie gry będzie roić się od rywalizujących ze sobą frakcji, z którymi Martyn będzie mógł współpracować... lub wręcz przeciwnie. Fabuła (swoją drogą – nieliniowa) ma tu odgrywać ważną rolę, więc warto odnotować, że wyżej wspomniany Martyn Bradver nie będzie zwyczajnym oberżystą; ów były żołnierz zdobył bowiem na tyle duże zaufanie króla Owena, że ten oddał mu pod opiekę swoje ostatnie żyjące dziecko (pozostali następcy tronu zginęli w tajemniczych okolicznościach). Sam władca natomiast padł ofiarą spisku możnowładców, którzy, chcąc odsunąć od władzy jego dynastię, otruli go; najwięcej zyskał na tym książę Artar z Rockburry, dzierżący monopol na handel winem.

Oprócz trybu fabularnego, w którym znajdziemy „nieliniową historię, nietuzinkowe postacie i nieoczekiwane zwroty akcji”, w Crossroads Inn pojawią się również pojedyncze scenariusze oraz moduł sandboksowy, gdzie skupimy się na pracy nad nowymi recepturami i zarządzaniu tawerną. Poza tym do gry ma trafić edytor, który zostanie zintegrowany ze Steam Workshop, co pozwoli na łatwe tworzenie fanowskich modyfikacji.

Mocną stroną tej produkcji powinna być ścieżka dźwiękowa, która powstaje pod czujnym okiem Marcina Przybyłowicza znanego między innymi z soundtracku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Ponadto z opublikowanych przez twórców materiałów wynika, że oprawa graficzna Crossroads Inn zostanie utrzymana w schludnej, cel-shadingowej stylistyce.

Źródło:
"Vergil" - GRY-OnLine


Klemens
2018-07-31 17:06:16