Kingdom and Castles - byli pracownicy Maxis pracują nad strategią o budowaniu miasteczka

Założone przez byłych pracowników studia Maxis dwuosobowe studio Lion Shield pracuje nad grą Kingdom and Castles.

Będzie to strategia, w której naszym zadaniem będzie przeobrażenie małej wioski w wielkie miasto, a jednocześnie obronienie jej przed atakami różnorodnych wrogów. Projekt zmierza wyłącznie na pecety, a premiera ma nastąpić w połowie przyszłego roku. W celu uzyskania dodatkowych środków na dokończenie prac autorzy uruchomili trzy dni temu zbiórkę w serwisie FIG. Cel minimalny ustalono na poziomie 15 tysięcy dolarów i został on już przekroczony ponad dwukrotnie. W chwili pisania tej wiadomości licznik na stronie pokazuje kwotę 35 tys. dolarów, a do końca akcji pozostały jeszcze 33 dni.

Akcja gry toczyć się będzie w dosyć klasycznej krainie fantasy, a my wcielimy się w burmistrza niewielkiej wioski. Jak to w strategiach ekonomicznych bywa, naszym zadaniem będzie rozwiniecie jej do poziomu tętniącej życiem metropolii, a przy okazji wybudowanie zamku, w celu odpierania ataków wrogich sił.

Podczas zabawy gracz będzie musiał gromadzić surowce, takie jak drewno czy kamienie, które wykorzystamy do stawiania nowych budynków. Konieczne okaże się także zapewnienie podwładnym wyżywienia poprzez organizowanie sprawnej produkcji rolniczej. Utrudni to system zmian pór roku, przez co brak odpowiednich zapasów będzie mógł doprowadzić do śmierci podwładnych z głodu w czasie zimy. Sporym problemem będą także różnorodne plagi.

Kluczową rolę podczas zabawy odegra także znalezienie odpowiedniej równowagi między utrzymywaniem szczęścia mieszkańców, a potrzebą gromadzenia podatków. Zadowolenie podwładnych będziemy mogli dodatkowo zwiększyć budując kościoły i organizując różnorodne festyny.

Na nasze włości regularnie napadać będą wikingowie, którzy spróbują złupić nasze skarby i porwać podwładnych. Co pewien czas zostaniemy również zaatakowani przez smoki. Aby przetrwać te wydarzenia gracz będzie musiał budować zamki, z murami obronnymi i różnorodnymi wieżyczkami strażniczymi. Odpowiedzialny za to system zapewni dużą swobodę i elastyczność, pozwalając wypróbować wiele różnych konfiguracji. Przykładowo, sami zdecydujemy dokładnie o wysokości każdej struktury, co będzie miało wpływ np. na to, jak daleki zasięg będą mieli łucznicy w wieży.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2016-12-03 12:42:53