LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Autor Enemy Unknown: całe szczęście, że XCOM z 2003 nie powstał

"Okropność" - tak Jake Solomon podsumowuje próbę wskrzeszenia marki XCOM, której podjął się w 2003 roku. Przyznaje, że wówczas brakowało mu niezbędnego doświadczenia.

XCOM: Enemy Unknown, które zadebiutowało pod koniec ubiegłego roku, nie było wcale pierwszym podejściem Firaxis Games do legendarnej marki. Jak ujawnił główny projektant gry, Jake Solomon, już 10 lat temu studio miało w planie zajęcie się tym tytułem. - To było okropne. Całe szczęście, że ta gra nigdy się nie ukazała - przyznaje z perspektywy czasu Solomon.

- Ja byłem zbyt młody, miałem bardzo skromne doświadczenie i nie byłem jeszcze w odpowiednim miejscu, by zrobić taką grę. Musiało minąć naprawdę dużo czasu, aż projekt nabrał sensu zarówno dla zespołu, jak i dla firmy - mówi. Wyjawia też, jakie były założenia względem XCOM: Enemy Unknown.

- Chcieliśmy ponownie stworzyć oryginalną grę, z oryginalnymi mechanizmami, ale dodać też kilka rzeczy od siebie. Musieliśmy zidentyfikować te rzeczy, które czynią z danej gry XCOM, a jest to zadanie bardzo trudne w przypadku tak dużego i dopiero wyłaniającego się projektu, który w dodatku mieści w sobie te wszystkie złożone systemy - stwierdza Solomon.

Ostatecznie premiera XCOM: Enemy Unknown zakończyła się jednak powodzeniem. Gra legitymuje się średnią ocen na bardzo wysokim poziomie 89-90 punktów.

Źródło:
Patryk Purczyński - gram.pl


Klemens
2013-02-02 21:32:21