LOGOWANIE
Zarejestruj sie

AMD nie naprawi błędu z grami na DirectX 9

W Sieci wciąż pojawiają się doniesienia na temat problemów z działaniem starszych gier na układach graficznych firmy AMD po instalacji sterowników Adrenaline.

W połowie grudnia firma AMD wypuściła nowe sterowniki dla swoich kart grafiki pod nazwą AMD Radeon Software Adrenaline Edition. Gracze otrzymali garść funkcji, w tym możliwość zmiany niektórych ustawień w trakcie gry oraz mobilną aplikację Link (pozwalającą na zarządzanie kartą grafiki oraz sprawdzenie informacji o niej za pośrednictwem smartfona). Niestety, sprawdziło się stare powiedzenie, że nie ma róży bez kolców, jako że posiadacze Radeonów szybko donieśli na oficjalnym forum technicznym AMD o problemach z przymusowym wyłączaniem się starszych produkcji. Znalazły się wśród nich ostatnie odsłony serii Command & Conquer (np. <>Wojny o Tyberium i Red Alert 3), cykl Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie i edycja rozszerzona pierwszego Wiedźmina. Wkrótce głos zabrał przedstawiciel AMD o pseudonimie ray_m, ale jego odpowiedź nie zbiegła się z oczekiwaniami graczy. Oznajmił bowiem, że firma nie zamierza zająć się tym problem, wynikającym – jak oznajmił – z przestarzałych modułów interfejsu API (czytaj: DirectX 9.0):

„Tytuł ten (Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium – przyp. red.) jest z 2007 roku, nie jest więc prawdopodobne, byśmy poświęcili cenne zasoby inżynierskie tej kwestii, najpewniej wynikającej z przestarzałych modułów API”.

Jak łatwo zgadnąć, reakcja graczy była daleka od entuzjazmu. Wielu poddało też w wątpliwość wyjaśnienie producenta, skoro błąd nie występował na wcześniejszych sterownikach, a konkurencyjne układy nadal nie mają problemu z uruchomieniem omawianych tytułów. Co więcej, w czasie jaki minął od odpowiedzi lista poszkodowanych gier (vide Reddit) rozrosła się o nowsze produkcje, m.in. Tales of Berseria i Pro Evolution Soccer 2017. Część użytkowników odnotowała problemy nawet z wciąż bardzo popularnymi hitami pokroju League of Legends czy Counter-Strike: Global Offensive. Niestety, do czasu publikacji tego tekstu AMD nie poruszyło ponownie tej kwestii, najwyraźniej pozostając przy dotychczasowym stanowisku.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2018-01-02 16:23:13