LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Świeże informacje o kampanii solowej StarCrafta II

W sieci pojawiło się mnóstwo nowych materiałów na temat kampanii solowej StarCrafta II, w której będziemy śledzić losy Jima Raynora.

Kilka serwisów przedstawiło wrażenia z nowego fragmentu gry, wzbogacając teksty filmami z rozgrywki oraz wywiadami z twórcami. W jednym z nich potwierdzono, że według planów produkcja ma zostać wydana w połowie roku.

O terminie wydania StarCrafta II mówił producent Chris Sigaty, w wywiadzie dla serwisu Shacknews. Autor zapewnił, że ekipa stara się wypełnić założenia planu za wszelką cenę, a później dostarczyć graczom następny rozdział historii. Na pierwsze rozszerzenie, zawierające kampanię dla kolejnej rasy, poczekamy podobno aż 18 miesięcy od premiery podstawowej gry.

Z zapowiedzi opublikowanych w kilku dużych serwisach (między innymi: Gamespot, IGN, Shacknews) poznaliśmy kilka przykładowych misji i dodatkowych wyzwań oraz chociażby szczegóły rozwoju technologicznego, który urozmaici zabawę solową. Poniżej przedstawiamy najciekawsze fragmenty z różnych tekstów – zawierają one oczywiście mnóstwo spoilerów.

W nowym zaprezentowanym fragmencie gry pojawiło się kilka nieznanych wcześniej misji, umiejscowionych w połowie kampanii. Każda z nich stara się prezentować nieco inny model rozgrywki – w jednej musimy walczyć z Protossami o siedem złóż gazu, a w innej próbujemy przebić się przez obwarowania świątyni, przy użyciu starego lasera kopalnianego.

Szczególnie ciekawa wydaje się natomiast misja Whispers of Doom, w której główny bohater natknie się na Dark Templara Zeratula, a nawet pozna jego wspomnienia, dzięki specjalnemu kryształowi. W tym zadaniu pokierujemy bezpośrednio wspomnianym Protossem i skorzystamy z jego niezwykłych umiejętności do maskowania się, czy chociażby teleportacji.

Kampania solowa ma oferować sporo dowolności – będziemy mogli między innymi kupować ulepszenia dla armii oraz prowadzić badania technologiczne. Dokonamy tego w laboratorium na pokładzie statku bohatera, gdzie zgłębimy tajniki obcych ras, Protossów i Zergów, wykorzystując punkty zdobyte podczas misji (za poboczne zadania i znalezione artefakty).

Ulepszenia będą miały naturę nie tylko bojową, bo chociaż przyda się wzmocnienie obrażeń Marines, to samą siłą ognia nie wygramy. Pewna technologia pozwoli wydobywać gaz bez użycia SCV, a inna przyspieszy budowę podstawowych budynków (przykłady znajdziecie w serwisie IGN). Jednocześnie będzie to nagroda za ponadprogramowe działania gracza.

Kampania podobno będzie gwarantowała 20 godzin intensywnych doznań, a zostanie uzupełniona dodatkowymi wyzwaniami, które nie tylko przetestują nasze umiejętności, ale także nauczą technik i lepszej obsługi interfejsu. W jednym z nich, poznamy kontrę na słynny rush Zergów, a w innych spróbujemy odeprzeć atak kolejnych fal wrogów, dobierając odpowiednie jednostki.

Najważniejsze jest to, że wyzwania dotyczą wszystkich ras, więc nauczymy się dzięki nim grać nie tylko Terranami, ale i Zergami oraz Protossami. Specjalne misje zostaną podzielone na trzy grupy trudności, które obejmą najłatwiejsze taktyki i obsługę interfejsu, aż po bardzo wymagające kwestie, przeznaczone w zasadzie wyłącznie dla „ekspertów”.

Świetnym przykładem jest wyzwanie Harbinger of Death, w którym otrzymamy bardzo dużą armię i zadanie zniszczenia wszystkich wrogów w dwie i pół minuty. Problem będzie polegał na tym, że własne jednostki wybierzemy wyłącznie przy użyciu skrótów klawiszowych. Jak widać, pozwoli to zmierzyć się z czasem i przy okazji opanować do perfekcji istotny element sterowania.

Źródło:
Szymon "Hed" Liebert - GRY-OnLine


Klemens
2010-04-23 20:06:46