World of Tanks

World of Tanks
Sztab VVeteranów
Tytuł: World of Tanks
Producent: Wargaming.net
Dystrybutor: Wargaming.net
Gatunek: Strategiczna/RPG
Premiera Pl:2011-04-12
Premiera Świat:
Ocena
czytelników 78 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Aktualizacja numer 8.5 do World of Tanks to nowe niemieckie i radzieckie pojazdy

Dziś pojawiła się nowa aktualizacja World of Tanks.
Standardowo oznacza ona nowe pojazdy. Tym razem otrzymamy sześć wyjątkowo ciekawych maszyn będących rozwinięciem niemieckiego drzewka technologicznego oraz trzy radzieckie czołgi lekkie, stanowiące pomost między startowym MS-1 a legendarnym T-34. Pierwszym pojazdem, jaki będziemy mogli odblokować jest VK 20.01 (D) – niemiecki czołg średni czwartego poziomu. Maszyna ta, o charakterystyce zbliżonej do PzKpfw III, będzie łączyła wprowadzonego niedawno PzKpfw II Ausf.G z istniejącym od dawna w grze PzKpfw III/IV.

Następny, dosyć łatwy do opracowania pojazd to VK 30.01 (D) - czołg średni szóstego poziomu. Jest on następcą wymienionego w poprzednim akapicie PzKpfw III/IV i stanowi ciekawe uzupełnienie dla pozostałych maszyn swojego poziomu: VK 30.01 (H), VK 30.01 (P) oraz VK 36.01 (H). W przeciwieństwie do swoich „braci” nie ma on dostępu do działa 8,8cm KwK 36 L/56 lecz jedynie do szybkostrzelnego 7,5cm KwK 42 L/70. Zmiana uzbrojenia wraz z dużą mobilnością powoduje, że pojazd ten prowadzi się podobnie do amerykańskich Shermanów: walczymy nim zza wzniesień oraz uderzając z flanki powoli uszczuplając pulę punktów życia przeciwnika. Zebrane doświadczenie pozwoli nam (jeśli jeszcze tego nie uczyniliśmy) odblokować VK 30.02 (D). Maszyna ta otrzyma szereg usprawnień, dzięki którym zwiększą się zadawane przez nią obrażenia oraz poprawią się jej własności jezdne.

Kolejna maszyna a zarazem pierwszy powojenny pojazd niemiecki to Indien-Panzer. Ten prototypowy, przeznaczony na eksport czołg ósmego poziomu uzbrojony jest w bardzo skuteczną armatę 9cm KwK 54. Duża celność oraz zdolność do penetracji pancerza gwarantowana przez to działo w połączeniu z bardzo mobilnym kadłubem Indien-Panzer pozwoli nam na prowadzenie ostrzału z dowolnego punktu na mapie. Dodatkowo dzięki świetnemu wychyleniu armaty w pionie będziemy mogli bez większego problemu strzelać zza wzniesień. Czołg ten jest doskonałą maszyną dla graczy, którzy potrafią prowadzić amerykańskiego Pershinga bądź brytyjskiego Centuriona.

Leopard PT A (Prototype der Arbeitsgruppe A) oraz Leopard I to nowe czołgi średnie odpowiednio dziewiątego i dziesiątego poziomu. Są one bardzo słabo opancerzone lecz dysponują świetnymi właściwościami jezdnymi, dzięki czemu mogą szybko przejąć newralgiczne punkty na mapie. Dodatkowo dysponują one najlepszymi armatami dostępnymi dla czołgów średnich w World of Tanks. Doskonała celność, penetracja pancerza, obrażenia oraz szybkostrzelność w połączeniu z bardzo słabym opancerzeniem kadłuba tworzą maszynę, której styl gry bardziej przypomina pojazdy lekkie niźli średnie.

Ostatnią niemiecką maszyną jest Aufklarungspanzer Panther – wersja zwiadowcza doskonale znanej wszystkim graczom pantery. Pojazd ten jest ogniwem łączącym gałąź czoł
gów lekkich z nowymi czołgami średnimi. W przeciwieństwie do istniejących maszyn posiada on bardzo dużą sylwetkę i średnią mobilność, stąd też lepiej będzie spisywał się jako pasywny zwiadowca, stojąc w krzakach i korzystając z lornety polowej w celu wykrycia przeciwnika. Dysponuje on ulepszoną wersją działa 7,5cm KwK 41 L/55 Konisch znanego z pojazdu VK 36.01 (H) – armata ta zadaje średnio 165 punktów obrażeń przy penetracji 157mm. Dzięki dosyć dużej celności pozwoli ona nam bez problemu rozprawić się z wrogimi pojazdami zwiadowczymi.

Pozostałe trzy czołgi stanowią uzupełnienie radzieckiego drzewka technologicznego. T-60, T-70 i T-80 są odrębną gałęzią, pozwalającą graczom na ominięcie niesławnego A-20 w drodze do T-34. Maszyny te dysponują dobrym opancerzeniem oraz odpowiednim dla swojego poziomu uzbrojeniem, pozwalającym na nawiązanie równiej walki z każdym z napotkanych przeciwników. Pozwolą one graczom na podszlifowanie swoich zdolności jako dowódcy czołgu, które to przydadzą się później, podczas prowadzenia „teciaka”.

Ostatnią nowością będzie kolejna, po usuniętej niedawno Smoczej Grani, azjatycka mapa: Perłowa Rzeka. Charakteryzuje się ona bardzo zróżnicowaną rzeźbą terenu. Napotkamy tutaj zarówno płaskie pola ryżowe, kanały irygacyjne, otaczające dolinę wzgórza jak również niewielką wioskę znajdującą się w samym centrum mapy. Wszystkie te punkty zostały oplecione siecią dróg, co pozwoli graczom zarówno na manewry oskrzydlające jak i frontalne starcia pośród zwartej zabudowy. Oprócz tego, do nowych standardów zostały ulepszone mapy: Linia Zygfryda, Południowe Wybrzeże oraz Malinówka.

Jedną z ważniejszych zmian będzie możliwość tworzenia trzyosobowych plutonów oraz kompanii przez graczy nie posiadających konta premium – od tej pory zarówno płacący jak i niepłacący gracze będą mogli bez przeszkód grać ze swoimi znajomymi. Dodatkowo każdy będzie mógł zakupić duże zestawy naprawcze, apteczki oraz ulepszone gaśnice za kredyty (przy zachowaniu standardowego przelicznika: 1 sztuka złota = 400 sztuk srebra).

Część zmian dotknie również systemu dobierania graczy (matchmaking, MM). Niektóre czołgi zostaną oznaczone jako pojazdy zwiadowcze (scout), dzięki czemu system postara się, aby obie drużyny posiadały ich równą ilość. Maszyny te to: T-50, T-50-2, Pz38nA, Luchs, VK 16.02 (Leopard), VK 28.01, Aufkl. Panther, M24 Chaffee, T21, T71, ELC AMX, AMX 12t, AMX 13 75, AMX 13 90, M5A1 Stuart, 59-16, WZ-131 oraz WZ-132. Dzięki powyższej modyfikacji jest szansa, że w przyszłości nie napotkamy więcej sytuacji, w których jedna strona posiada same czołgi ciężkie, druga zaś tylko zwiadowców.

Źródło:
"Asmodeusz" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję