Twierdza 3

Twierdza 3
Sztab VVeteranów
Tytuł: Twierdza 3
Producent: FireFly Studios
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2011-10-28
Premiera Świat:
Ocena
czytelników 63 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Stronghold 3 - walki nocą, nowy rodzaj poddanych i trailer

Simon Bradbury, jeden z twórców Stronghold 3, zdradził redaktorom GameSpotu nieco szczegółów dotyczących gry, nad którą aktualnie pracuje.
Najnowsza produkcja Firefly Studios będzie różniła się znacznie od swojej poprzedniczki.

Podobnie jak poprzedne części, Stronghold 3 będzie mieszanką sima i strategii czasu rzeczywistego. Cechą charakterystyczną serii są duże możliwości rozudowy naszego zamku, a także położenie nacisku na aspekt ekonomiczny.

Wspomniany już Simon Bradbury uważa, że w Stronghold 2 za bardzo skupiono się na gospodarczej części gry, a niemal zupełnie zaniedbano starcia naszych armii z przeciwnikiem. Zespół z Firefly Studios planuje zmienić ten stan rzeczy w swoim najnowszym dziele. Walkę urozmaicać będzie system zmiennych pór dnia. Nocą wojska będą miały niezwykle ograniczoną widoczność, poruszając się na ślepo bądź oświetlając sobie drogę pochodniami, które jednak rozjaśnią obszar jedynie kilku metrów przed nami. Inną możliwością walki z utrudniającym grę mrokiem będzie budowanie wież strażniczych, które rzucą nieco światła na okolicę. W Stronghold 3 zastosowanie znajdzie także zaawansowany system fizyki. W końcu poprawiono także animację postaci, więc starcia będą odpowiednio żywe i brutalne.

Firefly Studios oczywiście nie poprzestanie na usprawnieniu zaniedbanego aspektu, jakim była walka w Stronghold 2. Pojawi się także kilka nowości dotyczących rozbudowy naszego zamku i zarządzania podd
anymi.

Pierwszą ważną innowacją jest dodanie kolejnego typu poddanych. Obok robotników i żołnierzy, pojawią się także „zwykli mieszkańcy”, czyli dzieci, starcy, kobiety – krótko mówiąc. Nie oznacza to, że będziemy mogli ich ignorować. Od tego jak będziemy traktować owych „zwykłych mieszkańców” zależeć będzie nasza reputacja. Z jej pomocą będziemy oddziaływać na inne grupy społeczne, których lojalność okaże się niezbędna.

Kolejną ważną sprawą jest zaprojektowanie systemu zdobywania lojalności czy też posłuszeństwa u wszystkich naszych poddanych. Posłuch w Stronghold 3 możemy pozyskać na dwa sposoby: miłością lub strachem. Jeżeli będziemy dbali o mieszkańców naszego zamku, dopilnujemy, żeby byli syci i szczęśliwi, to możemy liczyć na ich miłość. Natomiast wprowadzenie rządów terroru, ustawienie szeregu dybów na rynku, zaowocuje wzrostem poziomu strachu. Jest to o tyle istotne, że w zależności od tego czy nasi poddani są nam posłuszni z powodu ich miłości, czy strachu otrzymamy inne bonusy. Armie miłosiernego władcy są z reguły mniejsze, ale bardziej elitarne i oddane. Ci którzy postanowią wprowadzić rządy twardej ręki, otrzymają do dyspozycji większe siły, lecz nieodpowiednio umotywowane będą one znacznie mniej efektywne.

Stronghold 3 trafi na półki sklepowe najprawdopodobniej we wrześniu 2011 roku. Gra zostanie wydana wyłącznie na PC.

Źródło:
"sathorn" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
20.08.2013 | Shnikiel » Bardzo słaba jak dla mnie gorsza nawet od części:
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję