Total War: Warhammer

Total War: Warhammer
Sztab VVeteranów
Tytuł: Total War: Warhammer
Producent: Creative Assembly
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: turowa/RTS
Premiera Pl:2016-05-24
Premiera Świat:
Ocena
czytelników 2 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 80% procent
Głosuj na tę grę!

Pierwsze recenzje Total War: Warhammer

W Sieci pojawiły się liczne recenzje Total War: Warhammer - najnowszej odsłony serii gier strategicznych od studia Creative Assembly.
Dotychczasowe oceny zdają się wskazywać, że twórcy dostarczyli jeden z najlepszych tytułów spod szyldu Total War w historii, jak również bodajże najlepszą grę osadzoną w Starym Świecie Warhammer Fantasy Battle. Zdecydowana większość serwisów wystawiła oceny powyżej 85/100, ze średnią rzędu 86/100 z ponad dwudziestu opublikowanych tekstów (podajemy za serwisem Metacritic).

Czym właściwie podbił serca recenzentów Total War: Warhammer? Przede wszystkim porzuceniem rzeczywistej historii na rzecz fantastycznego świata, co pociągnęło za sobą wprowadzenie sporej liczby nowinek. Widać to choćby po dostępnych frakcjach, co prawda zaledwie czterech (pięciu licząc Chaos, pod wpływem presji graczy dodany jako darmowe DLC dla osób zamawiających grę najpóźniej tydzień po premierze), ale znacznie bardziej zróżnicowanych niż państwa z poprzednich odsłon cyklu. I nie chodzi tu tylko o oczywisty aspekt wizualny, lecz także samą rozgrywkę. Przykładowo, Imperium początkowo będzie skupiać się na jednoczeniu ludzkich królestw, a grając Orkami będziemy musieli zadbać o dostarczenie zajęcia (czytaj: bitew) naszym zielonoskórym hordom. Dochodzą do tego odmienne jednostki, bohaterowie oraz umiejętności specjalne, przez co gracze muszą spędzić niemało czasu na przyswojenie sobie masy informacji. Niemniej sama rozgrywka wynagradza to w zupełności, z szczególnie ekscytującą kampanią fabularną, w trakcie której każda z ras realizuje odmienne cele. Dodajmy do tego zagrożenie ze strony sił Chaosu, które wymusi na graczach balansowanie między współpracą z innymi frakcjami, a próbą realizacji własnych celów kosztem naszych tymczasowych sojuszników. Całość przesycona jest klimatem oryginalnego Warhammer Fantasy Battle, a w trakcie gry można odnieść wrażenie, że jesteśmy jedynie częścią większego uniwersum.

Zupełnie nowe realia przełożyły się także na pogłębienie warstwy taktycznej, mimo pewnych uproszczeń (na przykład w trakcie
oblężeń). Niemały wpływ na to ma obecność jednostek latających i ogromnych potworów, wspomniane zróżnicowanie armii oraz przede wszystkim potężne zdolności magiczne, mogące wzmacniać lub osłabiać oddziały, a nawet zadawać bezpośrednie straty wrogowi. Spore znaczenie mają legendarni dowódcy, którzy są w stanie samodzielnie rozprawiać się z wrogimi oddziałami dzięki potężnym zdolnościom specjalnym i możliwościom rozwoju poprzez wykonywanie specjalnych zadań. Tyle że w przypadku zranienia (nie da się ich na stale zabić ani też nie mogą umrzeć ze starości) tracimy do nich dostęp na kilka tur, warto więc zastanowić się przed zostawieniem ich samym sobie bądź rzuceniem na pierwszą linię. O zwycięstwie wciąż decyduje odpowiednie zarządzanie w trybie turowym oraz dowodzenie i zastosowanie formacji w trakcie bitew. Satysfakcję ze zwycięstwa pogłębiają wyraźne poprawki w dyplomacji oraz sztucznej inteligencji komputerowych przeciwników, choć ta ostatnia wciąż potrafi być naiwna jak dziecko. Sama kampania niejednokrotnie przetestuje nasze zdolności taktyczne, zmuszając nas do podejmowania sporego ryzyka.

Równie dobrze wypada techniczna warstwa Total War: Warhammer. Recenzenci zgodnie chwalą przepiękną grafikę, a nie brakuje głosów nazywających grę „najpiękniejszą strategią wszech czasów”. Nieco gorzej – przynajmniej według części recenzji – wypada optymalizacja, wskutek czego raczej nie ma co liczyć na uruchomienie gry na średniej klasy sprzęcie przy wysokich detalach i utrzymaniu płynności animacji na poziomie sześćdziesięciu klatek na sekundę. Wypada jednak wspomnieć, że już w dniu premiery ma ukazać się patch, który być może nieco poprawi optymalizację. Natomiast wysoko oceniono warstwę dźwiękową produkcji, ze szczególnie udanymi odgłosami wydawanymi przez fantastyczne jednostki.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję