Star Citizen

Star Citizen
Sztab VVeteranów
Tytuł: Star Citizen
Producent: Cloud Imperium Games
Dystrybutor:
Gatunek: symulator
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Ocena
czytelników 1 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Star Citizen – kolejne szczegóły na temat trybu FPS

Studio Cloud Imperium Games podzieliło się kolejnymi szczegółami nt. realistycznego modułu FPS w grze Star Citizen, który zostanie wypuszczony pod nazwą Star Marine.
Pierwszym przejawem tego realizmu są postawy bojowe kierowanej postaci. Podczas gdy zdecydowana większość FPS-ów opiera się na dwóch – poruszaniu się z bronią gotową do strzału na wysokości biodra lub ramienia oraz z okiem mierzącym dokładnie przez przyrządy celownicze – omawiana produkcja dołączy do nich jeszcze trzecią postawę: z opuszczonym orężem. Nie licząc precyzyjnego celowania (aktywowanego przyciskiem), zmiany postawy nastąpią automatycznie – podczas biegu broń będzie opuszczona, ale po zwolnieniu do chodu zostanie podniesiona i wprowadzona w stan gotowości. Naturalnie nic nie stanie na przeszkodzie, by strzelać i podczas sprintu, ale drastycznie odbije się to na celności (poruszając się tak szybko, nie zobaczymy nawet celownika na ekranie).

Kolejna sprawa to pasek kondycji. Do im większego wysiłku zmusimy postać, tym bardziej się zmęczy, tracąc tym samym na sprawności – mobilności, precyzji w strzelaniu etc. I nie byłoby w tym nic odkrywczego, gdyby nie dodatkowe uwzględnienie oddechu żołnierza. Gra ma symulować ruch klatki piersiowej żołnierza, zapewniaj
ąc największą celność broni w krótkich chwilach, gdy płuca osiągają stabilność, napełniwszy się lub opróżniwszy. Nie zabraknie też możliwości wstrzymania oddechu na moment. Postać o nadszarpniętej kondycji będzie oddychała ciężej i bardziej nieregularnie, a to przełoży się na utrudnione wymierzenie strzału. Mało tego, przez gwałtowne wydychanie powietrza zaparuje nam w pewnym stopniu wizjer w hełmie, co dodatkowo ograniczy widoczność.

W parze z ową rozbudowaną mechaniką będzie szedł system ekwipunku – wyposażenie i ulepszenia do niego będą wpływały na opisane parametry, np. gwarantując stabilniejszy oddech. Co więcej, twórcy zamierzają zaadaptować podobne rozwiązania na rzecz systemu walki wręcz, by, jak mówią, zrobić „coś odrobinę bardziej interesującego niż tradycyjne »naciśnij spację, by rąbnąć pięścią«”. Mechanika ta jest jednak na razie w fazie konceptualizacji, więc poczekamy jeszcze, zanim poznamy jakieś konkrety na jej temat.

Źródło:
"Draug" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję