SimCity

SimCity
Sztab VVeteranów
Tytuł: SimCity
Producent: Maxis
Dystrybutor: Electronic Arts Polska
Gatunek: sim
Premiera Pl:2013-03-07
Premiera Świat:
Ocena
czytelników 90 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Szczegóły prac nad trybem offline w SimCity

Dzisiaj na oficjalnym blogu twórcy gry SimCity wyjaśnili, jak skomplikowanym procesem jest ponowne napisanie kodu gry tak, aby ta działała w trybie offline.
Jak wszyscy doskonale wiemy, największą bolączką najnowszego SimCity (poza małymi mapami) jest konieczność utrzymywania stałego połączenia z serwerami Electronic Arts. Twórcy od samego początku tłumaczyli to rozwiązanie tym, że gra nastawiona jest na współpracę między miastami i graczami, a co za tym idzie, nasze komputery wymieniają z serwerem bardzo dużą ilość danych. W poniedziałek okazało się, że wraz z dziesiątym patchem EA umożliwi grę offline w SimCity, co przez wielu fanów zostało odebrane jako potwierdzenie tego, że cały tryb online to nie była nowa funkcja, a jedynie zwykły DRM.

Simon Fox, główny programista studia Maxis, zaprzeczył powyższym zarzutom, twierdząc że tryb online nie miał służyć jako DRM, a jako nowa funkcjonalność, zaś gra od początku powstawała w oparciu o pomysł połączonej sieci miast. Fox wyjaśnił, jak trudne było wprowadzenie trybu offline, a także dlaczego ponad 6 miesięcy zajęło przerobienie kodu SimCity i umożliwienie graczom zabawy offline. Deweloperzy musieli zająć się nawet tak trywialnymi sprawami,
jak sposób w jaki miasta się zapisują i wczytują, by produkcja funkcjonowała poprawnie.

Główny programista studia Maxis stwierdził, że trzeba było zastąpić kod, który wymieniał informacje z serwerem, kodem, który składuje dane lokalnie. Szczególną uwagę zwrócił na zależności pomiędzy regionami i sąsiadującymi miastami - gra stale sprawdza serwery w poszukiwaniu krytycznych informacji (status, region, handel, etc.) i opiera się na tych danych, by zachować całą symulację w ruchu. Co więcej, trzeba było wyciąć z gry pewne elementy, by nadal działała ona jak należy, zarówno w rozgrywce jednoosobowej, jak i wieloosobowej. Pozbyto się m.in. części kodu odpowiadającego za handel pomiędzy aglomeracjami, opcje socjalne, globalny market czy rankingi i osiągnięcia.

W tym momencie wciąż trwają testy trybu offline, ale bez wątpienia fani SimCity już wkrótce będą mogli cieszyć się świeżą aktualizacją i nowościami, które wprowadzi.

Źródło:
"Orbech" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję