No Mans Sky
Sztab VVeteranów
Tytuł: No Mans Sky
Producent: Hello Games
Dystrybutor:
Gatunek: przygodowa/akcja
Premiera Pl:2016-08-10
Premiera Świat:
Tytuł: No Mans Sky
Producent: Hello Games
Dystrybutor:
Gatunek: przygodowa/akcja
Premiera Pl:2016-08-10
Premiera Świat:
Z tegorocznych premier pecetowcy najbardziej nie mogli się doczekać No Man's Sky i Firewatch
Serwis Steamspy specjalizuje się w wyciąganiu takich danych i dzięki temu może podawać np. przybliżone wyniki sprzedaży. Teraz udostępnił inne interesujące statystyki, dotyczące kwestii najbardziej wyczekiwanych produkcji tego roku. Konkurencję tę wygrało No Man’s Sky, a na drugim miejscu znalazło się Firewatch.
Kryterium zestawienia jest liczba graczy, którzy zagrali w dany tytuł w pierwszy dzień po premierze. W przypadku zwycięskiego No Man’s Sky było to aż 163385 osób, podczas gdy Firewatch mogło się pochwalić 12493 graczami w ciągu pierwszych 24 godzin. Wydaje się to dobrym kryterium, gdyż pokazuje ludzi, którzy nie tylko zakupili dany tytuł, ale również nie mogli się powstrzymać, aby tego samego dnia go nie wypróbować.
Podano także liczbę grających w piętnastym dniu po premierze, co pokazuje jak bardzo zmalało zainteresowanie
daną grę. Analizując te dane warto pamiętać, że część z gier jest bardzo krótka. W przypadku Firewatch, które da się przejść w kilka godzin dziesięciokrotny spadek grających jest mniej znaczący niż w dla No Man’s Sky.
Oczywiście, w przypadku wielu gier najbardziej aktywnym dniem jest termin premiery, ale zdarzają się też odwrotne sytuacje. Dlatego Steamspy udostępniło również listę produkcji, które po debiucie rynkowym przez następne dwa tygodnie najbardziej znacząco (procentowo) zwiększyły swoje społeczności graczy.
Ta druga lista pozbawiona jest produkcji, które wzbudzałyby ogromne emocje przed premierą. Zamiast tego gry te okazały się tak dobre, że pozytywne opinie graczy zachęcały kolejnych użytkowników do dania im szansy.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
Autor: Klemens
Kryterium zestawienia jest liczba graczy, którzy zagrali w dany tytuł w pierwszy dzień po premierze. W przypadku zwycięskiego No Man’s Sky było to aż 163385 osób, podczas gdy Firewatch mogło się pochwalić 12493 graczami w ciągu pierwszych 24 godzin. Wydaje się to dobrym kryterium, gdyż pokazuje ludzi, którzy nie tylko zakupili dany tytuł, ale również nie mogli się powstrzymać, aby tego samego dnia go nie wypróbować.
# | Gra | Liczba grających w dniu premiery: | Liczba dziennych graczy po dwóch tygodniach: |
1. | No Man’s Sky | 163385 | 17059 |
2. | Firewatch | 12493 | 1277 |
3. | HITMAN | 8095 | 1483 |
4. | Battlefleet Gothic: Armada | 7610 | 2597 |
5. | Homeworld: Deserts of Kharak | 4383 | 643 |
6. | Hyper Light Drifter | 3781 | 1166 |
7. | RollerCoaster Tycoon World | 3359 | 672 |
8. | Plague Inc: Evolvd | 2853 | 799 |
9. | RWBY: Grimm Eclipce | 2827 | 269 |
10. | Disgaea PC | 2523 | 625 |
Podano także liczbę grających w piętnastym dniu po premierze, co pokazuje jak bardzo zmalało zainteresowanie
Oczywiście, w przypadku wielu gier najbardziej aktywnym dniem jest termin premiery, ale zdarzają się też odwrotne sytuacje. Dlatego Steamspy udostępniło również listę produkcji, które po debiucie rynkowym przez następne dwa tygodnie najbardziej znacząco (procentowo) zwiększyły swoje społeczności graczy.
# | Gra | Liczba grających w dniu premiery: | Liczba dziennych graczy po dwóch tygodniach: |
1. | Romance of the Three Kingdoms | 268 | 7481 |
2. | Lost Castle | 132 | 1349 |
3. | Factorio | 1203 | 10523 |
4. | Stardew Valley | 17956 | 39834 |
5. | Victory: The Age of Racing | 247 | 526 |
6. | Naval Action | 1471 | 3099 |
7. | HEX: Shards of Fate | 733 | 1472 |
8. | Slime Rancher | 675 | 1333 |
9. | Roguelands | 563 | 1045 |
10. | Insanity Clicker | 1565 | 2784 |
Ta druga lista pozbawiona jest produkcji, które wzbudzałyby ogromne emocje przed premierą. Zamiast tego gry te okazały się tak dobre, że pozytywne opinie graczy zachęcały kolejnych użytkowników do dania im szansy.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
Autor: Klemens