LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Medieval Total War

Medieval Total War
Sztab VVeteranów
Tytuł: Medieval Total War
Producent: Creative Assembly
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: turowa/RTS
Premiera Pl: 2002-09-27
Premiera Świat:
Autor: Tigikamil
Ocena
czytelników 91% GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd Procent
Głosuj na tę grę!
GALERIA SCREENÓW
Medieval Total War Screen 1 Medieval Total War Screen 2 Medieval Total War Screen 3
Medieval składa się z trzech kampanii osadzonych w późnym Średniowieczu. Gracz staje na czele jednej z europejskich potęg (akcja toczy się również w północnej Afryce i w Azji Mniejszej). Tradycyjnie zarządzamy gospodarką(budowanie, podatki, handel), prowadzimy dyplomację(mariaże królewskie, wysyłanie szpiegów i dyplomatów), organizujemy akcje specjalne:)(wynajmowanie zabójców w celu zlikwidowania wrogich wodzów), podejmujemy przedsięwzięcia religijne(budowa kościołów, misje duchownych).
Oczywiście najistotniejsze w grze jest prowadzenie wojen, a wszelkie inne aspekty mają jedynie ułatwić rozgrywkę i przynieść zwycięstwo. Oprócz głównych kampanii, gracz ma do dyspozycji kampanie historyczne(np. wojna stuletnia, wyprawy krzyżowe) oraz historyczne bitwy. Można również stworzyć własną bitwę, dobierając: rodzaj wojsk i stosowne udoskonalenia oddziałów, pogodę, porę roku, miejsce akcji(do wyboru setki scenografii, łącznie z budowlami). W czasie trwania kampanii można korzystać zarówno z opcji gospodarczych, jak i dyplomatycznych, a możliwości rozwoju(m.in. każda budowla ma kilka stadiów rozwoju) królestwa jest multum. W Medieval dostępnych jest przeszło 100 rodzajów jednostek bojowych-ich siła uderzeniowa uzależniona jest od pancerza, uzbrojenia oraz odwagi i zdolności dowódczych generała. Część jednostek można powołać tylko wtedy, gdy odpowiednie budynki podniosło się do określonego poziomu; niektóre jednostki mogą być powoływane tylko na określonych terenach.

Gra została podzielona na mapę strategiczną(opcja zmniejszania i powiększania obrazu, widok polityczno-geograficzny poszczególnych państw a także stosowne symbole m.in. zamków, wojsk, samodzielnych postaci, rozgrywka w systemie turowym) oraz mapę taktyczną(pełen trójwymiar ukazujący góry, lasy, zamki, wioski, stepy, pustynie, rzeki i co oczywiste, jednostki wojskowe; opcja pauzy pozwalająca na wydanie stosownych rozkazów, rozgrywka w systemie rzeczywistym). Muzyka w grze tworzy fantastyczną atmosferę, jest odmienna dla każdej strony konfliktu.
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję