League of Legends

League of Legends
Sztab VVeteranów
Tytuł: League of Legends
Producent: Riot Games
Dystrybutor:
Gatunek: Strategiczna
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Riot Games świętuje 10. rocznicę powstania. League of Legends ze 100 mln graczy miesięcznie

Minęło prawie 7 lat od premiery League of Legends, drugiej po Demigod pełnoprawnej produkcji z gatunku MOBA i jednego z największych fenomenów growych XXI wieku.
Produkcja studia Riot Games niezmiennie zajmuje pierwsze miejsce w rankingach najlepiej zarabiających darmowych MMO i cieszy się niemałą popularnością na Twitchu. Nie dziwi więc informacja przekazana przez twórców z okazji dziesięciolecia studia, według których LoL w każdym miesiącu przyciąga ponad 100 milionów osób. W ostatnim raporcie ze stycznia 2014 roku mowa była o 67 milionach użytkowników, co wyraźnie pokazuje, że ta niemłoda produkcja wciąż przyciąga rzesze nowych graczy. Dla porównania: konkurencyjne Dota 2 może się pochwalić ponad 13 milionami grających.

O historii sukcesu jak dotąd jedynego tytułu Riot Games rozmawiał Phill Kollar z serwisu Polygon z założycielami studia: Markiem Merrillem oraz Brandonem Beckiem. Deweloperzy wspominali trudne początki swojej debiutanckiej produkcji, w tym brak zrozumienia ich wizji ze strony zachodnich wydawców, skupionych na sprzedaży wydań pudełkowych i potencjalnych sequelach. Obaj twórcy przyznali też, że sukces LoL-a wielokrotnie ich zaskoczył, a gra była tworzona jako tytuł w gruncie rzeczy niszowy, przeznaczony dla zapalonych graczy. Równie niespodziewane okazało się zainteresowanie w równym stopniu graniem i oglądaniem rozgrywki, co przełożyło się na ogólną popularyzację e-sportu.

Oczywiście wspomniano również o problemach oraz kontrowersjach, jak i przyszłych planach studia, które – jak określił to Beck – mają uzasadnić „Games” w nazwie firmy. Mimo że większość z ponad tysiąca pracowników zajmuje się rozwijaniem LoL-a, mniejsze zespoły nieustannie rozważają pomysły na nowe produkcje. Wiele z tych idei ostatecznie trafia do kosza (jak choćby karcianka na licencji League of Legends, o której dowiedzieliśmy się za sprawą przecieku, o którym poinformował serwis Kotaku trzy lata temu), a według Becka kolejny tytuł Riot niekoniecznie musi być osadzony w świecie znanym z pierwszej produkcji studia:

Wciąż eksperymentujemy. Rozważamy obie opcje. Niektóre doświadczenia po prostu muszą być zrealizowane w odmiennych realiach, podczas gdy inne byłyby naprawdę niesamowite w uniwersum Ligi.

Jakkolwiek dokładna natura nowej produkcji nie jest jeszcze przesądzona, Riot wykazuje sporą inicjatywę odnośnie stworzenia pełnoprawnego uniwersum LoL-a. Firma ma wydzielony oddział tzw. Fundatorów – artystów i pisar
zy, którzy rozwijają świat gry. Samo League of Legends raczej nie sprzyja narracji (większość historii poznajemy za sprawą artykułów na oficjalnej stronie produkcji), ale według Merrilla dodanie tego typu głębi wzbogaca doświadczenia z gry. Możliwe więc, że potencjalna nowa gra studia skupi się na przybliżeniu fabularnego aspektu uniwersum.

Należy jeszcze wspomnieć o atrakcjach przygotowanych przez Riot Games z okazji 10. rocznicy powstania firmy. Jak czytamy na oficjalnej stronie LoL-a, wszyscy gracze na poziomie 5. lub wyższym i aktywni w ciągu ostatnich kilku miesięcy otrzymają skórkę Riot Kayle dla Kayle. Co więcej, osoby nieposiadające tej postaci dostaną ją za darmo wraz ze skórką, natomiast nabywcy obu mogą liczyć na tajemniczy prezent, bądź – w przypadku niemożności odebrania podarunku – równowartość tegoż w Riot Points (jednej z dwóch walut w grze). Ponadto od piątku 16 września od godziny 9:01 do poniedziałku 19 września do godziny 8:59 (podajemy według czasu polskiego) gracze będą otrzymywać podwójną liczbę Punktów Zasług (Influence Points).

Twórcy nieustannie podkreślają, że sukces gry to zasługa graczy, namawiających kolejne osoby i troszczących się o dobro gry. Dlatego też przy okazji dziesięciolecia przedstawiciele Riot Games opublikowali filmik, w którym podziękowali całej społeczności League of Legends. Ponadto – jak przekazuje Polygon – Beck i Merrill złożyli obietnicę, że nie przestaną słuchać graczy i wspierać swojej produkcji, nawet gdy spotkają się z krytyką ze strony społeczności. Jak stwierdzili, obaj swego czasu spędzili niemało czasu po drugiej stronie barykady, dyskutując i polemizując na forach. Rozumieją więc, że stanowczo wyrażane opinie świadczą o zaangażowaniu grających, bez których twórcy nigdy nie osiągnęliby takiego sukcesu:

Nasi gracze trzymali z nami, wykazując niesamowitą lojalność, która zdaje się kwestionować, że sami to osiągnęliśmy. Pomogli stworzyć społeczność, gdzie dzielą się fanowskimi dziełami, gdzie są ci wszyscy ludzie wspólnie spędzający czas i te fenomenalne transmisje do obejrzenia w erze rozkwitu strimowania. To wszystko, co wokół nas zbudowali gracze, pozwoliło na osiągnięcie tego [sukcesu – przyp. red]”.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję