Hell Let Loose

Hell Let Loose
Sztab VVeteranów
Tytuł: Hell Let Loose
Producent: Black Matter
Dystrybutor:
Gatunek: FPS
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 80% procent
Głosuj na tę grę!

Hell Let Loose jest porzucane przez graczy, twórcy ruszają z akcją ratunkową

Hell Let Loose nie ma ostatnio najlepszego okresu.
Twórcy po wypuszczeniu wypełnionego błędami trailera zapowiadającego dodatek Devotion to Duty notują szereg porażek. Przekłada się to na liczbę użytkowników opuszczających grę – od ostatniej aktualizacji produkcję porzuciło około 40% aktywnych graczy.

Jeden z analityków, MoiDawg, przytoczył na Twitterze świeże statystyki z Hell Let Loose ze SteamDB. Dane pokazują, że tytuł w niecały miesiąc od wypuszczenia 14. aktualizacji (22 czerwca) przez Team17 stracił prawie 40% aktywnych graczy. Spadek jest widoczny od czerwca, czyli miesiąca, w którym ukazał się fatalny zwiastun. Przez ostatnie 30 dni w rozgrywce uczestniczyło średnio dużo poniżej 10 tysięcy użytkowników, co jest jednym z gorszych rezultatów gry od jej premiery. Przypomnijmy, że peak Hell Let Loose wynosi 18.280 jednocześnie bawiących się graczy.

Wielbiciele Hell Let Loose zwracali już wielokrotnie uwagę na zły kierunek, w którym zmierza tytuł. Zaznaczmy, że produkcję stworzyło Black Matter, jednak studio przekazało dalszy rozwój strzelanki wydawcy Team17, który powołał do życia osobny zespół – Cover 6 Studios – mający skupić się na dostarczaniu nowych treści do rozgrywki.

Jeszcze w czerwcu, jakiś czas po lawinie negatywnych komentarzy pod zwiastunem Devotion to Duty, Team17 wydało oświadczenie, w którym przeprosiło wielbicieli za jakość materiału i zapowiedziało zmiany w komunikacji ze społecznością.

To, co miało być ekscytującym i porywającym zwiastunem kolejnej aktualizacji – Devotion to Duty – niestety nie spełniło oczekiwań. Rozumiemy, że z niecierpliwością czekaliście na ten materiał i głęboko przepraszamy za rozczarowanie, frustrację i poczucie zawodu, jakie wywołał on wśród członków społeczności. [...] Chcemy wprowadzać ulepszenia w każdej dostarczanej przez nas aktualizacji i czerpiemy wiedzę z Waszych doświadczeń i opinii. Podejmiemy kroki, aby rozwiązać ten problem w przyszłych aktualizacjach i ponownie przeanalizujemy metody aktywnej współpracy z użytkownikami, koncentrując się na zapewnieniu jak najlepszych wrażeń z gry w Hell Let Loose – można było przeczytać w czerwcowym oświadczeniu.

Teraz, przy ogłoszeniu proponowanych zmian w ramach aktualizacji 14.2 i 14.3, Team17 jeszcze raz przeprasza za fatalną komunikację. Wygląda na to, że odejście sporej liczby graczy musiało naprawdę mocno wpłynąć na dewelopera.

Przyznajemy, że nie był to łatwy okres dla Hell Let Loose i społeczności – słabo komunikowaliśmy nadchodzące zmiany, przedwcześnie wycofaliśmy się z PTE (Public Test Enviroment – red.) i zawiedliśmy dalekim od ideału zwiastunem. [...] Spędziliśmy kilka tygodni na wielu dyskusjach, przeglądając plany i przekształcając je w celu zachowania podstawowych aspektów Hell Let Loose, jednocześnie starając się radykalnie zmienić sposób, w jaki się komunikujemy, abyśmy mogli pracować z Tobą nad nowymi funkcjami na długo przed ich wprowadzeniem. [...] Wiemy, że wielu z was nie może się doczekać wdrożenia nowych map i innych ulepszeń. Nadal nad tym pracujemy, wiemy jednak, że musimy skoncentrować nasze wysiłki i uwagę na uwzględnianiu waszych opinii – czytamy w briefingu na Steam.

Po trudniejszym okresie deweloperzy bardzo ostrożnie zapowiadają ulepszenia. Podkreślają, że chcą s
kupić się na dostarczeniu mniejszych łatek, niż na wprowadzaniu dużych aktualizacji. Na początek zaproponowali mniejsze patche, które jeszcze nie mają oficjalnej daty wydania.

Łatka 14.2 ma usunąć zwiększanie prędkości szybkości poruszania się oraz „nurkowania” do pozycji pozycji leżącej. Team17 chce przeprowadzić publiczne testy 20 lipca, aby sprawdzić zmiany, zanim umieści je w grze. Deweloperzy spodziewają się, że niektórym graczom te zmiany mogą się nie spodobać, ale są one konieczne dla funkcjonowania innych elementów rozgrywki. Przywrócony ma być nowy tryb Objective i mapa Brécourt. Tutaj również odbędzie się publiczne testy. Nadal rozwijane będą brytyjskie siły, w tym mundury i wyposażenie.

Z kolei patch 14.3 ma skupić się między innymi na lepszym wprowadzaniu do rozgrywki nowych graczy. Deweloperzy chcą poprawić m.in. jakość samouczka. Nowi gracze będą wprowadzani do gry od kwatery Winstona Churchilla, która dostępna jest w głównym menu. W tej łatce wprowadzony zostanie także poligon offline do ćwiczeń w wersji dla jednego gracza. Mają się na nim znaleźć m.in. tarcze, strachy na wróble czy worki z piaskiem. Twórcy zapewniają, ze wewnętrzny sklep w grze nie będzie oferował płatnych przedmiotów potrzebnych do wygranej ani niezgodnych z historią akcesoriów. Poprawione ma być sporo mniejszych błędów, m.in. złe działanie celowników, przeładowanie broni czy zacinanie się obrazu.

Trzeba przyznać, że atmosfera, w jakiej pracuje Team17 nie jest przyjemna. Dlatego studio przybliżyło również najczęstsze błędy, z którymi się zmaga. Twórcy muszą mierzyć się z:

* błędami ładowania powodującymi, że gracze odradzają się ze złym wyposażeniem;
* błędem wyrzutu granatu, który nadal pozostaje w dłoni;
* błędem balansu powodującym niesprawiedliwą rozgrywkę;
* dostosowaniem serwerów do działania na konsolach.

Wśród nich jest też kłopot z testami PTE – deweloperzy chcą opracować je od nowa, tym razem uzupełniając je o dodatkowe logowanie, aby uniknąć kolejnych problemów.

Mimo że Team17 jest w okresie intensywnego naprawiania swoich błędów, to nie zapomina także o dostarczaniu kolejnych map i DLC.

Od niedawna zainteresowani mogą ponownie pobrać za darmo dodatek Summer Warfare, dający nowy mundur dla żołnierza amerykańskiej armii. Do końca 2023 roku w Hell Let Loose mają pojawić się nowe mundury dla brytyjskiego i niemieckiego wojska, a także mapy, na którym będzie mogło rywalizować jednocześnie 100 graczy. Po udostępnieniu patcha 14.3 Team17 ma wypuścić nocną wersję mapy Sainte-Marie-Du-Mont, na której gracze wezmą udział w D-Day.

Więcej deweloperzy Hell Let Loose zdradzą na jutrzejszym spotkaniu Reddit AMA, gdzie odpowiedzą na wybrane pytania i ujawnią kolejne informacje o przyszłych rozszerzeniach.

Team17 nie ustaje też w składaniu obietnic poprawy komunikacji ze społecznością, Po czerwcowych przeprosinach deweloperzy dalej zapewniają, że chcą rozwijać grę przy wsparciu fanów. Nie wiadomo jednak, czy gracze ponownie zaufają studiu – pokażą to dopiero reakcje na zapowiedziane zmiany.

Źródło:
Maciej Gaffke - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję