FIFA 19

FIFA 19
Sztab VVeteranów
Tytuł: FIFA 19
Producent: EA Sports
Dystrybutor: Electronic Arts Polska
Gatunek: symulator
Premiera Pl:2018-09-28
Premiera Świat:
Ocena
czytelników 80 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 85% procent
Głosuj na tę grę!

EA: FIFA 19 nie ma systemu dynamicznego modyfikowania trudności

Firma Electronic Arts odniosła się do zarzutów o wykorzystywanie systemu dynamicznego modyfikowania poziomu trudności w grze FIFA 19.
Deweloperzy odpowiedzialni za piłkarski cykl przygotowali oświadczenie, w którym stwierdzają, że omawiane rozwiązanie nie ma zastosowania w ich produkcji. Notka została opublikowana na oficjalnym forum.

Słyszeliśmy Wasze obawy związane z rodziną patentów Dynamic Difficulty Adjustment i chcieliśmy potwierdzić, że nie są one używane w cyklu FIFA od EA Sports. Nigdy nie wykorzystalibyśmy tego rozwiązania, aby dać przewagę lub zaszkodzić jakiejkolwiek grupie graczy, w którejkolwiek z naszych produkcji. Technologia została zaprojektowana po to, aby zbadać, w jaki sposób możemy pomóc i dać możliwość rozwoju graczom, którzy mają trudności z danym aspektem gry – czytamy.

Dynamiczne Modyfikowanie Trudności to system stworzony przez EA, opisany w patencie. Nie zagłębiając się w detale, technologia ma pozwalać na płynne zmienianie poziomu wyzwania rzucanego przez grę w oparciu o dane na temat zaangażowania użytkowników. Przykładowo, jeśli system wykryje, że gracze się nudzą, produkcja stanie się nieco trudniejsza. Analogicznie, kiedy potyczki staną się źródłem frustracji dla społeczności, rozgrywka zostanie uproszczona.

Rozwiązanie opisane w podlinkowanym powyżej dokumencie jest krytykowane przez graczy od dłuższego czasu. Wątpliwości budzi przede wszystkim fakt, że system może wpływać na szanse w trybach wieloosobowych. Kontrowersyjny jest także sposób, w jaki modyfikowany jest poziom trudności – technologia zmienia możliwości kontrolowanej przez
nas postaci, co oznacza, że wykonanie dwa razy dokładnie takiej samej akcji może przynieść zgoła odmienne rezultaty.

Inne nieograniczające przykłady funkcji gry wideo, które mogą być modyfikowane - co może, ale nie musi być wykrywalne dla użytkownika - obejmują zapewnienie dodatkowej szybkości postaci w grze, poprawę dokładności rzucania, zmianę odległości lub wysokości skoku zawodnika, dostosowanie czułości kontroli i tym podobne. W niektórych przypadkach, dostosowania mogą dodatkowo lub alternatywnie obejmować zmniejszenie możliwości postaci, a nie tylko ich poprawę. Na przykład, zawodnik może być stać się szybszy, ale strzelać mniej dokładnie – czytamy.

Klarowne oświadczenie w tej sprawie to z pewnością krok we właściwą stronę. Corey Andress z zespołu deweloperskiego odpowiedzialnego za serię FIFA odniósł się też do sprawy na Twitterze, precyzując, dlaczego studio tak długo czekało z odpowiedzią na pytania stawiane przez graczy.

Dla tych, którzy zapytają, dlaczego reakcja zajęła nam tyle czasu: Chcieliśmy być w 100% pewni, że ten patent nie istnieje w grze. Dotyczy to wszystkich aspektów - każdego trybu i rozgrywki. Mamy nadzieję, że to zakończy spekulacje i doceniamy cierpliwość, którą wykazaliście się czekając na odpowiedź – czytamy w tweecie.

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję