Dwarf Fortress

Dwarf Fortress
Sztab VVeteranów
Tytuł: Dwarf Fortress
Producent: Bay 12 Games
Dystrybutor: Kitfox Games
Gatunek: symulator
Premiera Pl:0000-12-06
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 50% procent
Głosuj na tę grę!

Czekali na sukces gry 20 lat, zostali milionerami i nikt nie ma im tego za złe

Równo tydzień temu na Steamie zadebiutowała strategia Dwarf Fortress, czyli odświeżona wersja kultowej gry niezależnej studia Bay 12 Games. Premiera okazała się wielkim sukcesem.
W rozmowie z serwisem PC Gamer autorzy pochwalili się, że sprzedaż gry przekroczyła już 300 tys. egzemplarzy. Dzień po premierze było to 160 tys., więc twórcom przez kolejnych sześć dni udało się prawie podwoić ten wynik.

Autorzy mogą liczyć na to, że gra będzie się dobrze sprzedawała przez długi czas – będąca wydawcą firma Kitefox Games wczoraj ogłosiła, że Dwarf Fortress na swoich listach życzeń na już ponad milion użytkowników Steama.

Na forum Steama pojawił się świetny wątek, w którym jeden z użytkowników zastanawia się, w jaki sposób gra mogła otrzymać tysiące recenzji graczy w kilka godzin od premiery. Zapytał, czy wszyscy Ci użytkownicy grali przez te wszystkie lata w darmową wersję Dwarf Fortress i tylko czekali, aby wydać 30 dolarów na wydanie komercyjne? Wątek ma 240 stron i praktycznie w całości składa się z odpowiedzi zawierających tylko jedno słowo: „Tak”.

Recenzje graczy dobrze oddają zachwyt społeczności – na Steamie aż 96% z nich to pochwała Dwarf Fortress, co serwis kategoryzuje jako „przytłaczająco pozytywny” odbiór tytułu.

Duże wrażenie robią także wyniki aktywności. Wczoraj ustanowiono nowy rekord na poziomie 28 340 osób bawiących się równocześnie na Steamie. Warto zwrócić uwagę, że popularność gry cały czas rośnie, co dobrze rokuje na przyszłość.

Twórcy, czyli Tarn Adams oraz Zach Adams, przyznają, że są onieśmieleni sukcesem. Darmowa wersja rozwijana była dzięki datkom fanów, ale w ostatnich latach skala tego wsparcia mocno zmalała. Autorzy decyzję o opracowaniu wydania komercyjnego wytłumaczyli tym, że potrzebują ubezpieczenia zdrowotnego i był to jedyny sposób, w jaki będą mogli sobie na nie pozwolić.

Teraz, tydzień po premierze gry, Tarn Adams oraz Zach Adams zostali milionerami. Nie za bardzo wiedzą, co zrobić z tym faktem, poza tym, że jeden z nich chce kupić większy dom dla siebie i żony. Autorzy zamierzają być jednak bardzo oszczędni w wydawaniu pieniędzy. Nie mają bowiem w planach opracowania kontynuacji. Zamiast tego chcą cały czas rozwijać Dwarf Fortress, więc to, co uzyskali do tej pory plus przychody z dalszej sprzedaży, musi im wystarczyć praktycznie do końca życia.

Dalsze plany rozwoju Dwarf Fortress są ambitne. Obejmują m.in. nowy i szalenie rozbudowany system magii oraz mitów, ulepszone mechanizmy oblężeń i armii, odświeżoną ekonomię oraz przebudowane od podstaw koncepcje wirtualnych cywilizacji. W dalszej perspektywie do gry powinny trafić okręty, ale na to poczekamy długie lata.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję