Civilization VI

Civilization VI
Sztab VVeteranów
Tytuł: Civilization VI
Producent: Firaxis Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2016-10-21
Premiera Świat:
Ocena
czytelników 55 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 70% procent
Głosuj na tę grę!

Literówka w kodzie gry przyczyną dziwnego zachowania AI w Civilization VI

Jeden z moderów Sid Meier's Civilization VI odkrył w kodzie gry kilka drobnych literówek, które, jak się okazuje, w niespodziewany sposób mogą wpływać na zachowanie AI.
Fani Sid Meier's Civilization VI od premiery gry w 2016 roku narzekają na słabe AI komputerowych przeciwników, które według nich zachowuje się wyjątkowo irracjonalnie i nierealistycznie. Jak się okazuje, jedną z przyczyn dziwnego zachowania liderów wrogich nacji może być prosta literówka w kodzie tytułu... Użytkownik forum Something Awful, piszący pod pseudonimem Straight White Shark, odkrył ją, przeglądając plik Leaders.xml. W pięciu liniach tekstu słowo „Yield” zostało błędnie zapisane jako „Yeild”. Komendy te określają priorytety, jakie liderzy nacji obierają względem rozwoju kultury, produkcji przemysłowej, pozyskiwania złota, prowadzenia badań naukowych oraz szerzenia religii. Do każdej z tych kategorii deweloperzy przypisali różne wartości liczbowe. Komputerowe cywilizacje domyślnie powinny przykładać więc największą wagę do produkcji oraz złota, a najmniejszą do wiary. Ponieważ wszystkie linie zostały jednak zapisane z błędem, który nie powtarza się w żadnym innym miejscu, wytyczne są najprawdopodobniej całkowicie ignorowane.

Fani wierzą, że za sprawą tego błędu, bez względu na cechy lidera oraz wybraną cywilizację,
AI na równi traktuje wszystkie aspekty funkcjonowania państwa, nie zwracając uwagi na pozycję oraz posiadane zasoby. Straight White Shark oraz serwis PC Gamer przeprowadzili testy, by sprawdzić, czy rzeczywiście wadliwe linie kodu mają wpływ na strategię komputerowych przeciwników. Jak się okazuje, po naprawie literówki i włączeniu symulacji kilku sesji gry, oponenci w zauważalny sposób pozyskiwali więcej złota oraz stawiali większą liczbę budynków, równocześnie generując mniej punktów wiary.

Niedługo po publikacji artykułu w PC Gamerze, Firaxis Games wysłało oświadczenie do redakcji witryny, w którym przeprasza za literówki i zobowiązuje się do ich usunięcia. Deweloperzy nie tłumaczą jednak, jakim cudem nie zostały one wykryte przez dwa ostatnie lata.

Zdajemy sobie sprawę z błędu, który został wykryty przez społeczność naszych fanów. Ma on niewielki wpływ na zachowanie komputerowego AI. (…) Dziękujemy wszystkim, którzy zwrócili nam uwagę na ten problem. W najbliższej poprawce gry zostanie on usunięty.

Źródło:
"Ender" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję