Cities: Skylines II

Cities: Skylines II
Sztab VVeteranów
Tytuł: Cities: Skylines II
Producent: Colossal Order
Dystrybutor:
Gatunek: sim
Premiera Pl:2023-10-24
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 70% procent
Głosuj na tę grę!

W Cities: Skylines 2 rozwiniemy nawet małe miasta

Studio Colossal Order opublikowało nowy wpis poświęcony Cities: Skylines 2.
To już dziesiąty dziennik dewelopera, który po omówieniu zmian w różnych elementach funkcjonowania wirtualnego miasta skupił się na przedstawieniu systemu progresji.

Poprzednie dzienniki dewelopera uwzględniały obszerne omówienia poszczególnych elementów drugiego Cities: Skylines, w jednym przypadku o objętości dwóch wpisów na Steamie. Przy tym opisanie zmian w systemie postępów jest raczej krótkie, mimo że progresja wygląda w CS 2 nieco inaczej niż w „jedynce”.

W grze wystąpi łącznie 20 kamieni milowych rozwoju miasta, ale tym razem nie będą one bezpośrednio powiązane z populacją. Zamiast tego postępy będą mierzone w Punktach ekspansji (Expansion Points, w skrócie XP).

„Ekspeki” będą zbierane pasywnie oraz aktywnie. Te pierwsze gracze otrzymają do szesnastu razy dziennie za wzrost liczby mieszkańców, ale też ich zadowolenia. Drugie będą nagrodą za „śmiałe inwestycje”: wybudowanie charakterystycznego budynku, ulepszenie usług itp.

Innymi słowy, gracze będą mogli rozwinąć swoje miasto bez konieczności powiększania jego populacji, je
śli akurat nie jest im to na rękę.

Za każdy kamień milowy otrzymamy nagrody w formie XP i funduszy, ale też dostępu do nowych opcji, punktów rozbudowy (Development Points) i zezwoleń na ekspansję (Expansion Permits). O tych drugich wspomniano przy okazji omówienia mapy, ale przypomnijmy, że posłużą one do odblokowania pól pod rozbudowę miasta.

Za pomocą tych pierwszych wykupimy ulepszenia dostępne poprzez drzewka rozwoju, w tym różne środki transportu publicznego oraz bardziej zaawansowane budynki usług. Miejcie na uwadze, że chodzi tylko o ich odblokowanie: nadal będziecie musieli przeznaczyć fundusze na postawienie tych konstrukcji.

Warto przy tym odnotować, że gra nie wymusi kupowania każdej dostępnej opcji: drzewka będą miały rozgałęzienia i pozwolą odblokować część zaawansowanych opcji bez inwestowania we wcześniejsze ulepszenia (na przykład lotnisko nie będzie wymagało posiadania tramwajów lub autobusów).

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję