Cities: Skylines II

Cities: Skylines II
Sztab VVeteranów
Tytuł: Cities: Skylines II
Producent: Colossal Order
Dystrybutor:
Gatunek: sim
Premiera Pl:2023-10-24
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 70% procent
Głosuj na tę grę!

Twórcy Cities: Skylines 2 tłumaczą się z optymalizacji; kwestia modów podzieliła fanów

W teorii Paradox omówił już wszystkie elementy nowej gry studia Colossal Order, ale tuż przed premierą Cities: Skylines 2 twórcy uznali za stosowne wyjaśnić jeszcze dwie kwestie: mody i optymalizację. Obie zostały omówione we wpisie opublikowanym na Steamie oraz oficjalnym forum wydawcy.
Kwestia optymalizacji CS 2 wzbudziła spore obawy po ostatnich materiałach oraz działaniach dewelopera. Paradox odniósł się do tej kwestii ze szczerością. Twórcom Cities: Skylines II nie udało się osiągnąć wydajności, na jaką liczyli.

Zespół deklaruje, że cały czas pracuje nad poprawieniem gry pod tym względem i będzie zajmował się tym również w „miesiącach” po premierze. Niemniej studio uznało za stosowne utemperować oczekiwania graczy co do optymalizacji. Po części dlatego, że CS 2 ma być next-genowym tytułem i jako taki ma pewne wymagania sprzętowe”.

Po pierwsze, obecnie edytor CS 2 jest na etapie bety i trafi do gry „niedługo” po jej debiucie. Na początku narzędzie będzie oferowało głównie podstawowe funkcje i dopiero z czasem zostanie wzbogacone o kolejne opcje.

Na pocieszenie: twórcy współpracują z twórcami fanowskiej zawartości, by od razu na premierę edytora gracze otrzymali „niesamowite modyfikacje”.

Po drugie, modyfikacje Cities: Skylines II będą obsługiwane tylko przez platformę wydawcy: Paradox Mods. Ma to pozwolić na tworzenie i udostępnianie fanowskich dzieł nie tylko na PC, ale też na konsolach. Oczywiście dotyczy to tylko tzw. „asset mods”, czyli podmiany indywidualnych elementów gry (głównie wizualnych) – na PS5 i XSX/S nie dostaniemy niczego, co zmieni kod gry.

W wątku na oficjalnym forum firmy po
twierdzono, że Warsztat Steama i inne tego typu systemy nie będą wspierane.

Choć część graczy przyjęła obietnicę modów dla konsol z ostrożnym entuzjazmem, większość internautów nie jest zachwycona treścią wpisu. Tłumaczenie problemów z optymalizacją „next-genowym” charakterem gry mało kogo przekonuje, bo – zdaniem fanów – graficznie CS 2 trudno nazwać tytułem „nowej generacji”.

Sporo osób ma też obawy o działanie Paradox Mods. Owszem, część przytacza przykłady innych gier, które też nie wspierają Warsztatu Steama, a mimo to mają mnóstwo modyfikacji (m.in. No Man’s Sky). Możliwość zabawy z fanowską zawartością na konsolach to również argument za nieograniczeniem się do platformy firmy Valve, zwłaszcza że Steam Workshop daleki jest od ideału.

Niemniej fani obawiają się, czy system Paradoxu rzeczywiście będzie lepszy (lub przynajmniej nie gorszy) od Warsztatu Steama pod względem oferowanych funkcji (na razie brakuje m.in. opcji tworzenia przez użytkowników kolekcji modów). Do tego wiele osób jest przekonanych, że ograniczy to swobodę twórczą graczy. W końcu, jak twierdzą, dlaczego CS 2 nie miałoby zaoferować wsparcia zarówno Paradox Mods, jak i Steam Workshop, tak jak wiele innych produkcji wydawcy?

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję