Cities: Skylines II

Cities: Skylines II
Sztab VVeteranów
Tytuł: Cities: Skylines II
Producent: Colossal Order
Dystrybutor:
Gatunek: sim
Premiera Pl:2023-10-24
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 70% procent
Głosuj na tę grę!

Twórcy Cities: Skylines 2 pochylają się nad śmieciami i przypominają fanom o grzeczności

Śmieci i optymalizacja to priorytety dla twórców Cities: Skylines 2, ale błąd z bezpańskimi psami mógł nieoczekiwanie stać się inspiracją dla ciekawego DLC.
Choć po niefortunnym debiucie Cities: Skylines 2 powoli zyskuje w oczach graczy, fani nadal mają sporo uwag co do obecnego stanu projektu. Zapewne dlatego studio Colossal Order zapewniło, że CS 2 nie otrzyma żadnych płatnych DLC, dopóki „ogromne problemy z optymalizacją” nie zostaną naprawione „zgodnie ze standardami” dewelopera.

Taka obietnica padła w najnowszym wpisie autorstwa Mariiny Hallikainen, prezes Colossal Order. W tymże deweloper upomniał też graczy, by w swojej krytyce nie atakowali innych członków społeczności, twórców lub „partnerów” studia.

Uwaga ta odnosiła się do dyskusji na temat reklamy w radiu w Cities: Skylines 2, która została uznana za obraźliwą. Chodziło o stację Spasm, której materiał niektórym graczom zanadto przypominał osobę przeżywającą atak epilepsji.

Najwyraźniej komentarze w sieci odnośnie do tej kwestii były na tyle gorące, że zwróciły uwagę twórców.

Pomijając ten nietypowy problem, twórcy naprawili też błędy związane z usługami utylizacji odpadów. Na system ten gracze skarżyli się od premiery CS 2, bo wirtualne miasta nie radziły sobie ze śmieciami. Wynikało to po części z trzech usterek, które – choć nie ma o tym wzmianki na liście zmian – zostały naprawione w ostatniej łatce:

* śmieciarki znikały w połowie drogi do celu;
* brak zrównoważenia budynków utylizacji odpadów wskutek „zbyt małego” nagromadz
enia śmieci;
* magazyny usług wypełniały się śmieciami pojawiającymi się niejako znikąd, uniemożliwiając zbieranie odpadów z miasta.

Na tym nie koniec, bo deweloper chce też zbalansować system śmieci, by budynki utylizacji odpadów pracowały szybciej. Opieszałość tychże ma być kolejnym powodem, dla którego wirtualne miasta muszą masowo eksportować odpady, co jest czasochłonne i uciążliwe dla mieszkańców.

Podobną usterką jest zalanie miasta falami bezpańskich psów. W tym przypadku jedną z przyczyn ma być pozbywanie się zwierzaków przez nowożeńców zamiast adoptowania ich. Zostanie to naprawione w kolejnej aktualizacji, ale twórcy rozważają zmianę tego psiego błędu w nową mechanikę rozgrywki, być może w ramach DLC. O obu tych usterkach wspomniano na początku miesiąca.

Niemniej dyskusje na ten temat muszą poczekać. Hallikainen podkreśliła, że Colossal Order to niewielki zespół i tym samym musi skupić się na „bieżących kwestiach” (czytaj: poprawie optymalizacji, która nawet po licznych łatkach wypada poniżej oczekiwań graczy).

Oczywiście zespół wczytuje się w opinie i sugestie graczy dotyczące pożądanych zmian, w tym elementów już obecnych w pierwszym Cities: Skylines, lecz z braku czasu nieuwzględnionych w premierowym wydaniu CS 2.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję