Cities: Skylines II

Cities: Skylines II
Sztab VVeteranów
Tytuł: Cities: Skylines II
Producent: Colossal Order
Dystrybutor:
Gatunek: sim
Premiera Pl:2023-10-24
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 70% procent
Głosuj na tę grę!

Drogi w Cities Skylines 2 w szczegółach; na takie zmiany liczyli gracze

Cities: Skylines 2 wprowadzi zmiany nie tylko pod drogami. Również same drogi doczekają się znaczących usprawnień w drugiej odsłonie serii.
Szczegóły zdradzono w dzienniku dewelopera – pierwszym z wielu, w których studio Colossal Order omówi zmiany względem „jedynki”.

Jak słusznie zauważają twórcy, drogi to „kręgosłup” miasta, dlatego sporo czasu poświęcono na rozbudowanie związanych z nimi opcji. Nie będzie to zupełnie nowy system – twórcom zależy, by był na tyle podobny do starego, żeby fani pierwszej części nie mieli problemu z rozwojem dróg w CS2.

Większość zmian ma na celu albo ułatwienie i przyspieszenie budowania dróg oraz zarządzania nimi, albo danie graczom większej swobody przy ich tworzeniu.

Drobnym przykładem tego jest usunięcie dróg z drzewami lub trawnikami na boku – oba te elementy (i nie tylko) uda się dodać równie łatwo do już istniejących tras, jak i je z nich usunąć. Podobnie: drogi przeznaczone dla tramwajów i autobusów (także na wyłączność) będzie można swobodnie dodawać przy pomocy osobnych narzędzi.

Równie łatwe jest teraz zbudowanie intersekcji dróg (w tym rond). Do wyboru będzie kilka gotowych opcji, choć gracze nadal będą mieli szansę popisać się inwencją i stworzyć własne skrzyżowania, zjazdy i wjazdy na autostrady (z odpowiednio narzuconymi ograniczeniami prędkości).

Konstrukcję dróg ułatwi też tryb siatki, możliwość budowania tras na już istniejących fragmentach (albo nad nimi) oraz tzw. opcja cut-and-fill (czyli, w największym skrócie, wykorzystanie ziemi „wyciętej” przy budowanie drogi do podniesienia wysokości terenu w innym miejscu).

Istotną nowinką będzie system konserwacji dróg. Zły stan tychże może zwiększyć prawdopodobieństwo wyst
ąpienia korków, ale też wypadków z nimi związanych i dodatkowo utrudniających ruch. Efekty takich kolizji (wraki, gruz etc.) będą musiały zostać usunięte przez służby drogowe, by odblokować drogę.

Warto też wspomnieć o wprowadzeniu parkingów, także zabudowanych. Mieszkańcy wirtualnej metropolii nie będą musieli parkować już na boku drogi (co zresztą nie będzie możliwe, jeśli gracze dodadzą przy nich chodniki dla pieszych).

O stanie dróg (oraz parkingów, tj. ich dostępności oraz użyciu) będzie można się dowiedzieć za pomocą specjalnego narzędzia (Roads Infoview).

Dochodzą do tego pomniejsze nowinki, takie jak łatwe dodawanie elementów kontroli ruchu (w tym świateł oraz znaków stopu) i ekranów dźwiękochłonnych oraz tryb „równoległy”, który pozwoli automatycznie budować dwie drogi w tej samej odległości od siebie. Nawet te drobiazgi zostały entuzjastycznie przyjęte przez graczy, nie mówiąc o większych zmianach.

Jeśli interesują Was inne nowości z Cities: Skylines 2, kolejne dzienniki dewelopera będą pojawiać się co tydzień (czyli co poniedziałek) aż do 11 września. Najbliższe z nich będą poświęcone wykorzystaniu sztucznej inteligencji w systemie korków drogowych, transportu towarów i osób oraz charakterystycznych budynków.

Cities: Skylines 2 zadebiutuje 24 października. Tytuł ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Będzie też dostępny w Game Passie.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję