Age of Empires II: Definitive Edition

Age of Empires II: Definitive Edition
Sztab VVeteranów
Tytuł: Age of Empires II: Definitive Edition
Producent: Forgotten Empires
Dystrybutor:
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 80% procent
Głosuj na tę grę!

Słabe wyniki działu gier Microsoftu

Firma Microsoft opublikowała raport finansowy, podsumowujący drugi kwartał roku rozliczeniowego 2020, czyli okres od 1 października do 31 grudnia 2019 r.
Nas oczywiście najbardziej interesują wyniki działu gier i konsol. Jego przychody spadły o 21% - z 4,2 mld dolarów do 3,3 mld.

Microsoft zarobił na sprzęcie konsolowym o 43% mniej niż w analogicznym okresie 2018 r. Powodem tego były zarówno niższe wyniki sprzedaży urządzeń, jak i obniżki ich cen. Z kolei przychody z gier oraz usług z nimi związanych zmniejszyły się o 11%. W tym wypadku powodem gorszych rezultatów jest głównie fakt, że końcówka 2018 roku była okresem premiery Red Dead Redemption 2, podczas gdy w 2019 r. brakowało debiutu o porównywalnym kalibrze.

Analizujący te wyniki eksperci podkreślają, że spadek przychodów nie jest niczym zaskakującym. Kariera Xboksa One na rynku dobiega już końca i wielu graczy wyczekuje premiery nowej generacji. Do tego w okresie świątecznym tradycyjnie oferowane są największe obniżki cen.

Zresztą nawet sam Microsoft wydaje się j
uż być myślami przy następnej generacji. Ostatnią dużą produkcją wydaną przez Xbox Game Studios było Gears 5, które ukazało się we wrześniu. W czwartym kwartale firma wypuściła jedynie pecetowe gry Age of Empires II: Definitive Edition i Halo: Reach (w ramach Halo: The Master Chief Collection). Oba tytuły poradziły sobie bardzo dobrze, ale są to ulepszone edycje starych produkcji, a do tego premiery te miały miejsce tylko na PC.

Znacznie lepiej prezentują się pełne wyniki Microsoftu. W ostatnim kwartale ubiegłego roku firma uzyskała przychód na poziomie 36,9 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 14% w porównaniu z analogicznymi trzema miesiącami w 2018 r. Natomiast zysk wzrósł o 38% - do 11,6 mld dolarów.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję