gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: mande
Pią Lut 08, 2008 5:40 pm
W samo południe - Wyeliminowany czołg

Kiedy możemy mówić o wyeliminowaniu czołgu z walki?
Kiedy jego główne działo nie może funkcjonować
0%
 0%  [ 0 ]
Kiedy straci mobilność
22%
 22%  [ 2 ]
Kiedy większość załogi nie żyje
0%
 0%  [ 0 ]
Kiedy nie ma już załogi, ale nadal może być sprawny
11%
 11%  [ 1 ]
Kiedy nie może ani poruszać się, ani strzelać
66%
 66%  [ 6 ]
Głosowań: 9
Wszystkich Głosów: 9

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Kwi 01, 2007 6:18 pm   W samo południe - Wyeliminowany czołg

Ten problem jest przedmiotem sporów od samego początku. Jego rozwiązaniu nie służą też badania przeprowadzane po rozegranych bitwach - wynika z nich, że głównymi przyczynami zniszczeń czołgów jest ich porzucenie, albo wysadzenie przez własne załogi :)
Ponadto, jeśli uszkodzeniu uległ jakiś element zewnętrzny można go łatwo wymienić w warsztacie polowym i czołg jest sprawny po 1 dobie od "zniszczenia".
 
   
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Kwi 01, 2007 7:23 pm   

Ja zagłosowałem na wariant ostatni w momencie kiedy nie może się ani poruszać, ani strzelać - pomyślcie, gdy czołg w ten sposób się uszkodzi na polu walki (a załóżmy, że będzie to pole bitwy) to nie można go przetransportować do warsztatu czyli jest bezużyteczny. W pozostałych przypadkach jest łatwiej - jeżdżący czołg jest w stanie powrócić do bazy, a gdy załoga zginie to zawsze ktoś może się w ferworze walki wkraść do maszyny.
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
Mikiss 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 656
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 8:26 am   

Ja, też zagłosowałem na 5 wariant - mam zdanie takie jak Hunter
 
 
   
Poziom: 23 HP   0%   0/1225
   MP   100%   585/585
   EXP   35%   23/65
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 2:54 pm   

Wybieram utratę mobilności- co prawda może on wówczas ewentualnie spełniać funkcję działa, ale z przywróceniem pełnej sprawności łatwo nie będzie.
 
 
   
Poziom: 30 HP   1%   23/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 7:34 pm   

No tak, ale jeżeli będzie miał działo to nadal będzie stanowił jakąś osłonę więc - po części będzie miał jakieś (połowiczne) znaczenie na polu walki.
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
Tigo 
Sierżant
El Comandante!


Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 104
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 11:56 am   

Witajcie!
Spójrzmy na sprawę okiem zwykłego żołnierza, bo bohaterów nie ma, a jak są to i tak nie pożyją zbyt długo:
Zagłosowałem na opcję 2, ponieważ:
Przeciętny żołnierz widząc stojącą kupę złomu, spowitą płomieniami nie będzie myślał o tym aby wykorzystać jej jako pozycji altyleryjskiej, tylko będzie się modlił, aby amunicja w niej zgromadzona nie zrobiła "wielkiego bum!". Poza tym na dzisiejszym polu walki liczy się mobilność, , więc nieruchomy czołg to nic innego jak dobry cel dla granatników ppanc.
Pozdrawiam, Tigo
 
   
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   20%   4/20
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Pią Kwi 06, 2007 3:56 pm   

Dokładnie- żeby użyć do czegokolwiek taką "kupę złomu" :) musiałby się znaleźć przedsiębiorczy i inteligentny dowódca, który kazałby przenieść wieżyczkę na jakąś pozycję, gdzie mogłaby się do czegoś przydać jako działo- ale to już wymagałoby czasu i tak naprawdę uzyskana broń nie byłaby już czołgiem :)
 
 
   
Poziom: 30 HP   1%   23/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
Matis 
Kapitan


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Maj 2004
Posty: 622
Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 12:42 am   

Zgadzam się w 100% z przedmówcami- czołg owszem, można wykorzystać jako stanowisko artyleryjskie (jak to miało np. miejsce na przedpolach Caen, gdzie Niemcy zamaskowali swoje czołgi i zaatakowali oddziały brytyjskie), ale wymaga to przygotowań, ... W ferworze walki ciężko myśleć o użyciu palącej się kupy złomu jako broni -pierwszym rozkazem przeciętnego dowódcy pojazdu będzie skompletowanie resztek załogi, i zarządzenie odwrotu.
 
   
Poziom: 22 HP   0%   0/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   81%   48/59
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
fanfiki, anime
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 18