gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - Szansa trafienia początkujących wojowników

Jaka powinna być szansa trafienia w ciągu rundy początkujących wojowników?
10%
0%
 0%  [ 0 ]
1/5
0%
 0%  [ 0 ]
1/4
0%
 0%  [ 0 ]
1/3
25%
 25%  [ 1 ]
50%
75%
 75%  [ 3 ]
ponad 50%
0%
 0%  [ 0 ]
blisko 100%
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 4
Wszystkich Głosów: 4

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Lip 01, 2007 3:20 pm   W samo południe - Szansa trafienia początkujących wojowników

Walczy sobie takich dwóch, na minimalnym - początkowym poziomie doświadczenia i bez zbroi. Jaka powinna być szansa trafienia w ciągu rundy?
W AD&D wynosi ona 50%, w WFRP około 1/3, z kolei w polskich Kryształach Czasu blisko 100%. Śmiertelność ciosów pomijamy.
 
   
Poziom: 20 HP   1%   8/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Lip 01, 2007 3:23 pm   

Zdecydowanie 50% - nie chodzi o to, żeby się młócili bez sensu, ale nie walka nie powinna też trwać 2 godziny więc szanse pół na pół są odpowiednio wymierzone :) .
 
 
   
Poziom: 34 HP   4%   129/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
Matis 
Kapitan


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Maj 2004
Posty: 622
Wysłany: Nie Lip 01, 2007 4:28 pm   

Rozumiem, że dysponują jednakową bronią? Bo jeśli walczyliby inną, to szybciej cios zadałby posiadacz adekwatniejszego w danym momencie oręża (np pojedynek miecz jednoręczny vs. glewia, partyzana, czy spisa skończyłby się szybko jeśli wojownicy byliby niedoświadczeni- przewaga długości oręża pikiniera). Jeśli maja ten sam rodzaj broni to szansa na trafienie t ok 30-50%. Choć można by tu długo polemizować, biorąc pod uwagę co rozumiecie pod określeniem "początkujący" i rozważając różne okoliczności pojedynku.
 
   
Poziom: 22 HP   1%   11/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   81%   48/59
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Pon Lip 02, 2007 1:16 am   

Cóż, moim zdaniem to raczej różnica między poziomami przeciwników powinna decydować- wiadomo, że im wyższy poziom, tym celniejsze powinny być uderzenia, ale też tym skuteczniejsze powinny być uniki czy parady. Oczywiście znaczenie mają tu też klasy postaci- taki "łotrzyk" (cytuję tu niezbyt fortunne polskie tłumaczenie) powinien w większym stopniu doskonalić uniki, zaś wojownik parady czy siłę/celność ciosów.
 
 
   
Poziom: 30 HP   2%   46/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
leiff 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 274
Skąd: Sieroszewice
Wysłany: Pią Sie 24, 2007 1:33 pm   

wydaje mi się że 50% jest w zupełności adekwatną wartością na zdrowy chłopski rozum albo trafi albo nie. Ktoś kto walczył mieczem albo toporem wie dobrze że trafić nie jest tak trudno napewno dużo łatwiej niż się skutecznie obronić.
 
 
   
Poziom: 15 HP   0%   0/488
   MP   100%   233/233
   EXP   48%   17/35
erykion 
Kapral
pizza boy of Jesus


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 163
Skąd: czeluść
Wysłany: Pon Gru 01, 2008 7:24 pm   

To powinno zależeć od agresji. Np. im więcej ktoś postawi na atak (większa szansa na trafienie) to tym mniejsza mozliwosć uchronienia sie przed ciosem.
 
 
   
Poziom: 11 HP   0%   0/272
   MP   100%   130/130
   EXP   84%   21/25
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
opowiadania, forum anime
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11