gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - Ruch w innym wymiarze

Czy atak po ruchu jest gorszy?
Atak tylko jeśli turę zaczynaliśmy na sąsiednich polach
25%
 25%  [ 1 ]
Żadnych ograniczeń
0%
 0%  [ 0 ]
Zmniejszenie siły
25%
 25%  [ 1 ]
Strata spoistości
0%
 0%  [ 0 ]
Strata i siły i spoistości, które można potem odzyskać
25%
 25%  [ 1 ]
Bitwa trwa krócej
25%
 25%  [ 1 ]
Głosowań: 4
Wszystkich Głosów: 4

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Gru 04, 2005 11:45 pm   W samo południe - Ruch w innym wymiarze

Wbrew pozorom chodzi o zwykłe rozwiązanie z gier turowych. Przesuwamy nasze wojska, a potem następuje atak. Ale czy przesuwając je nie straciliśmy czasu, żołnierze się nie zmęczyli, ani wojsko nie straciło spoistości? Jeśli ruch odbywał się na dłuższym dystansie bez wątpienia oddział rozwinął się w kolumnę marszową, z którą ciężko wchodzi się do walki.
Rozwiązań tego problemu jest kilka. Po pierwsze można ograniczyć atak jedynie jeśli obie jednostki stały już na sąsiednich polach (V4Victory). Bardziej skomplikowane jest na przykład tracenie spoistości w trakcie ruchu (HIGH COMMAND, EASTERN FRONT, chociaż V4V też to uwzględnia) - spoistośc wpływa pośrednio na siłę w walce, ale można ją łatwo odzyskać poprzez odpoczynek. Albo atak przy mniejszej sile, po ruchu (CIVILIZATION). Jak więc powinno być?
A aby było i historycznie - większość strat Armii Czerwonej w Polsce w 1939 w sprzęcie pancernym była spowodowana przemarszami. Nie, nikt ich nie atakował, po prostu ciężki sprzęt jest podatny na awarie. Nawet we współczesnych armiach ciężko uzyskać ponad 80% sprawnych pojazdów w czasie pokoju.
 
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Wojman
Kapitan
007


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2004
Posty: 575
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie Gru 04, 2005 11:54 pm   

Cóz mi się wydaje, że po marszu można przystąpić do ataku. Jednak odbywa sie to kosztem sily, chocby dlatego, ze zolnierze moga byc zmeczeni.
 
 
Poziom: 22 HP   0%   0/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   1%   1/59
leiff 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 274
Skąd: Sieroszewice
Wysłany: Sro Gru 21, 2005 9:29 am   

Wojman ma rację że z marszu można atakowac ale traci się w ten sposób nie tylko siły ale następuje też dezorganizacja wynikająca z różnej szybkości jednostek ukształtowania tereny itp.
 
 
Poziom: 15 HP   0%   0/488
   MP   100%   233/233
   EXP   48%   17/35
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
opowiadania, forum anime
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16