gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: mande
Pią Lut 08, 2008 5:49 pm
W samo południe - Pika szu

Jak działa pika?
Zabija konia
33%
 33%  [ 2 ]
Zabija jeźdźca
33%
 33%  [ 2 ]
Zatrzymuje szarźę, ponieważ przeciwnik nie chce się nadziać
0%
 0%  [ 0 ]
Zatrzymuje szarżę, ponieważ po 3 sekundach mamy małą ścianę z "nabitych"
33%
 33%  [ 2 ]
Odstraszająco
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 6
Wszystkich Głosów: 6

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Lis 13, 2005 11:19 am   W samo południe - Pika szu

Powinno brzmieć, jak nazwa pewnej zmutowanej, żółtej wiewiórki ;)
Chodzi oczywiście o dźwięk, jaki wydaje pika, przy pchnięciu, co jest oczywiście kłamstwem, ponieważ koniec piki jest wbity w ziemię i jest to jej jedyne zastosowanie :D
Do rzeczy - służba w oddziale pikinierów to samobójstwo. Uciec nie ma jak, bo szyk jest głębszy, niż szerszy. Nie da się odwrócić, bo odwracać musi się cała formacja. Nie ma żadnej osłony przed ostrzałem, nie da się zaatakować wroga stojącego o pół stopnia z boku, bo tam już stado pik współżołnierzy. Kiedy przeciwnik podejdzie za blisko - nie żyjesz. Kiedy oddział zaatakują z boku - nie żyjesz. Jednym słowem tragedia.
Co więcej - piki nie da się użyć pojedynczo, ani w płytkim ugrupowaniu. I koniec jej musi być wbity w ziemię, ponieważ nie ma na świecie człowieka, który utrzyma ją w rękach, kiedy nabije szarżującego konia, wraz z jeźdźcem w pancerzu.
A co do nabijania - to właśnie pytanie. Jak ta pika działa w walce?
 
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
leiff 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 274
Skąd: Sieroszewice
Wysłany: Pon Lis 14, 2005 8:23 pm   

Pikinier łatwego życia nie ma z pewnościa ale jeśli chodzi o szarże jazdy to taka ściana pik wbitych jednym końcem w ziemię jest w średniowieczu jedynym na nią panaceum. Przecież to tak właśnie szkoci pokonali jako pierwsi w historii doborową ciężką jazdę Angielską
 
 
Poziom: 15 HP   0%   0/488
   MP   100%   233/233
   EXP   48%   17/35
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Pon Lis 14, 2005 11:42 pm   

Zawsze mnie interesowało do czego ma służyć :].

Po rycersku było by strącić jeźdzca z konia.
Jednak patrząć z praktycznego, więc i logicznego, puntku widzenia, przeciwnika trzeba jak najszybciej i jak najłatwiejszym sposobem unicestwić.

Wobec tego taki stający w rowie rząd piechoty z włóczniamy raczej stawiał piki tak, aby koń:
a)przestraszył się i stanął lub uciekł robiąc ogólny raban :]
b)nadział się, kończąc martwy na ziemi, czyniąć z różnycg powodów jeźdzca niezdolonym do dalszej walki

inquistor --->
wybacz, ale o jakim mówisz wieku. Ja myślę o średniowieczu, mając przed sobą obraz typowego piechura, dzierżącego ciężką włócznię i migdałowatą tarczę.

Mając na myśli takiego "szwedzika" z ekranizacji Potopu, rzeczywiście było to mięso armatnie, których tylko przewaga liczebna i fart mogło pokonać grupę np. muszkieterów :]
 
 
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
mande 
Pułkownik
Menedżer


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 1166
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro Lis 30, 2005 7:02 pm   

Regułą już się stało, że inqistor wymyśla coraz to ciekawsze ankiety. Tym razem, to znaczy jak zwykle, jest trudna, by nie powiedzieć piekielnie trudna. Zaznaczam, że wszystko co powiem, można odnosić jedynie do średniowiecza.

Pika to jedyne narzędzie "bezpośredniego kontaktu" do walki z jeźdźcem. Można go zestrzelić kuszą lub z łuku, ale jak przyjdzie do starcia wręcz, to szarżującą jazdę może zatrzymać tylko pikinier. Zakładamy, że siły w bitwie są wyrównane. Co robi pikinier?
1. Stara się zrzucić jeźdźca z siodła
2. Stara się zranić konia (wypustkami z boku piki)
3. Stara się zatrzymać szarżę

Przy tak pojętej walce pika służy głównie do zabicia (ew. zrzucenia) jeźdźca. Działa też psychologicznie; chorągiew jazdy-nowicjuszy może się przestraszyć nie na żarty lasu wyciągnietych k'nim pik...
 
 
Poziom: 29 HP   1%   21/2142
   MP   100%   1022/1022
   EXP   84%   79/94
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
opowiadania, forum anime
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17