gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - Pancerz, a straty

Jak powinna być rozwiązana kwestia strat różnych rodzajów broni?
Wszystkie tak samo
25%
 25%  [ 1 ]
Osobne tabele strat dla każdego rodzaju
50%
 50%  [ 2 ]
Mniejsze straty dla lepiej opancerzonych (modyfikator rzutu)
0%
 0%  [ 0 ]
Mniejsze straty dla lepiej opancerzonych (modyfikator wyniku)
25%
 25%  [ 1 ]
Dodatkowy rzut na zanegowanie strat przez pancerz
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 4
Wszystkich Głosów: 4

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Kwi 23, 2006 3:30 pm   W samo południe - Pancerz, a straty

Przypuśćmy, że mamy dosyć ogólną grę strategiczną, gdzie jednostki są przedstawione za pomocą żetonu/jednostki sprzętu, jedynie ze współczynnikiem siły. Czy wszystkie one powinny ponosić straty tak samo? Wyobraźmy sobie idącą w natarciu, przez odsłonięte pole - piechotę. Ponoszą duże straty, jeśli jednak ta piechota zdążyła tam się okopać? A teraz przypuścmy, że piechota znajduje się w transporterach opancerzonych, albo załóżmy, że są to czołgi. Czy wszystkie te rodzaje jednostek powinny ponosić identyczne straty od ostrzału artyleryjskiego? Brytyjczycy w czasie 2 Wojny ćwiczyli na przykład natarcie Churchill-ów w ogniu własnej artylerii (25-funtowej) - dokładnie przez ostrzeliwany przez nią teren.

Rzut, a wynik: Powiedzmy, że dla określenia strat rzucamy kostkami. Przy modyfikatorze rzutu odejmujemy od wyniku rzutu ileś tam punktów. Przy modyfikowaniu wyniku odejmujemy punkty od wartości odczytanej w tabeli.
 
   
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
leiff 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 274
Skąd: Sieroszewice
Wysłany: Pon Kwi 24, 2006 7:25 pm   

Moim zdaniem od wartości strat uzyskanych z tabeli powinno odjąć się wartość ochronna właściwą dla danego pancerza.
 
 
   
Poziom: 15 HP   0%   0/488
   MP   100%   233/233
   EXP   48%   17/35
osa
Kapral


Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 21
Wysłany: Sro Cze 14, 2006 10:08 pm   

załuszm ,że gra jest osadzona w realiach s-f i jednost posiadają polesiłow co wtedy powino się diać z jednostkami? :?: - jaka powna być tabela dla jednostek z polem siłowym i bez niego?
 
   
Poziom: 3 HP   0%   0/44
   MP   100%   21/21
   EXP   33%   3/9
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
widmo, recenzje anime
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16