gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - Osłony "twarde"

Jak zasymulować przebicie cienkich osłon przez broń palną?
Nic nie daje, poza ukryciem
28%
 28%  [ 2 ]
Zmniejsza szansę trafienia, a więc i średnią obrażeń
57%
 57%  [ 4 ]
Zmniejsza obrażenia
14%
 14%  [ 1 ]
Minimalizuje obrażenia
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 7
Wszystkich Głosów: 7

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Kwi 27, 2008 2:50 pm   W samo południe - Osłony "twarde"

Współczesna, standardowa broń żołnierza ma na tyle dużą siłę przebicia, że wszelkie kamizelki "kuloodporne" i kevlarowe hełmy można z powodzeniem zastąpić kartonem ;)
Nie, żeby to wyposażenie ochronne nie spełniało swojej roli - którą jest ochrona przed odłamkami, ale w zwykłej wymianie ognia przewaga żołnierza z takim wyposażeniem, nad przeciwnikiem bez niego jest znikoma.
Co więcej to samo dotyczy cienkich ścian. Zwykłe ścianki działowe nie zapewniają żadnej ochrony, a więc wszelkie filmowe sceny z chowaniem się za drzwiami samochodu, stołem, czy barem... no cóż. Przynajmiej mniej nas widać.

Jak coś takiego zasymulować w grze? Czy naprawdę taka osłona powinna pełnić jedynie funkcje dekoracyjne? Realizm, czy "filmowość?

(pocisk z Kałasznikowa przebija, z tego co pamiętam - 23 centymetry sosnowej deski. Nie wiem dlaczego akurat sosnowej, ale to tak dla wiadomości :) )
 
   
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Łukasz18 
Sierżant


Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 143
Skąd: Chmielnik
Wysłany: Pią Maj 02, 2008 11:55 pm   

Co do symulacji w grze to nasuwa mi się tytuł rainbow six: reaven shield (chyba tak się pisze) :) tak czy siak była możliwość zabijania terrorystów przez drzwi. Brakuje tylko aby ktoś poszedł o krok dalej, wykorzystał troche praw fizyki i aby twórcy bardziej dążyli do realizmu
moze powinni wprowadzić więcej przebijalnych przedmiotów i może w realu wyprobowali wszystkie rodzaje giwer jakie umieszczą w grze na przedmiotach które też umieszczą

ja jestem za całkowitym realizmem
 
 
   
Poziom: 11 HP   0%   0/272
   MP   100%   130/130
   EXP   4%   1/25
Goodi 
Sierżant


Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 75
Wysłany: Czw Sie 07, 2008 10:18 am   

Zdecydowanie takie osłony w jakiś sposób mogą zmniejszać zadawane obrażenia, podobnie jak kamizelka kuloodporna (choć ta tylko w przypadku odłamków oraz pocisków z większości pistoletów i pistoletów maszynowych, jeśli strzela się z większej odległości).
Rainbow Six to symulacja oddziału antyterrorystycznego, więc takie rzeczy jak trafianie przez drzwi lub cienką osłonę tam się zdarzają. Obecnie podobnie jest w wielu FPS-ach, choć czasem idzie to w złą stronę- w CoD4 można przy odrobinie szczęścia zabić przez mur kulkami z AK-47.
A deska sosnowa- bo to drewno ogólnie dostępne i o średniej wytrzymałości, w desce dębowej byłoby to o kilka cm mniej.
 
 
   
Poziom: 7 HP   0%   0/130
   MP   100%   62/62
   EXP   62%   10/16
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
recenzje anime, fanfiki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16