Wysłany: Nie Wrz 11, 2005 11:01 am W samo południe - Ograniczenie wielkości wojska.
Supreme Ruler 2010 - dobrze się zapowiadał, ale model wystawiania wojska jest prawie standardowy (produkcja, ale może zabraknąć rekrutów do wystawienia już wyprodukowanych wojsk). Generalnie we wszystkich grach jest podobnie, co nie znaczy, że tak jest w rzeczywistości - pytanie więc - co ogranicza wielkość wystawionego przez kraj wojska?
1. Ilość rekruta - to jest akurat oczywiste - kraj tak długo wystawia żołnierzy, aż mu się skończą.
2. Wydajność produkcji - czyli standard w grach. Jednostka się "produkuje" określoną ilość czasu. Co prawda dywizja piechoty to trochę karabinów, granatów i dział, które produkuje się masowo w ciągu chwili, ale kto wie ?
3. Wydajność szkolenia - żołnierze mogą mieszkać w drewnianych barakach stawianych w tydzień - kadrę się szkoli w ciagu 1,5 tury szkolenia, ale może jest tu ukryta jakaś inna zależność?
4. Koszty - wojsko trzeba nakarmić, odziać, dostarczać amunicji i im płacić. Budżet skończy się na długo zanim zabraknie rekruta.
5. Wydajność systemu zaopatrzenia - walczącym trzeba dostarczać paliwo i amunicję - i nie chodzi tu tylko o produkcję, ale też o dostarczenie na miejsce. Do tego dochodzi też tak prosta sprawa, jak przepustowość - co z tego, że mamy rurociąg, skoro dostarczoną ropę trzeba przelać do cystern u wylotu? Albo, że mamy aż nadto ciężarówek zaopatrzeniowych, skoro na front prowadzi tylko 1 droga? A co jeśli musimy dostarczyć wojsko nie na własnych nogach, a mamy tylko ograniczoną ilość statków/samolotów?
Stawiam na koszty. Wezmy chocby pod uwage udzial naszych zolnierzy w wojnie w Iraku. Przeciez gdyby nie pomoc finansowa USA wystawilibysmy duzo mniejsza armie gorzej zaopatrzona.
Do listy problemów dodałbym jescze coś- poziom trudności organizacji- o wiele łatwiej dowodzić 1 mln wojsk niż 5 mln. Chyba że, tak jak w rosji z II wojny, śle się wojska po prostu do przodu nie patrząc na to ilu ich ginie.
Moim zdaniem wydajnosc peodukcji jest najistotniejsza.
Po pierwsze zwalnia potencjalnego rekruta. Im wydajnosc lepsza tym wiecej ludzi mozeprzestac pracowac nie zmniejszajac dobrobytu panstwa. Po drugie duza wydajnosc produkcji zalatwia tez kwestie kosztow. co do tego drugiego to rowniez w grach. A tak na marginesie doktryna Napoleonska zastosowana po raz pierwszy w kampani roki 1796 ( Wloskiej) opierala sie na zalozeniu ze wojna wyzywi wojsko czyli koszt utrzymania armii spoczywa na terytoriach okupowanych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum