gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: mande
Pią Lut 08, 2008 5:49 pm
W samo południe - Ograniczenie wielkości wojska.

Co ogranicza wielkość wystawionego przez kraj wojska?
Ilość rekruta
20%
 20%  [ 2 ]
Wydajność produkcji
20%
 20%  [ 2 ]
Wydajność szkolenia
0%
 0%  [ 0 ]
Koszty
50%
 50%  [ 5 ]
Wydajność systemu zaopatrzenia
10%
 10%  [ 1 ]
Głosowań: 10
Wszystkich Głosów: 10

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Wrz 11, 2005 11:01 am   W samo południe - Ograniczenie wielkości wojska.

Supreme Ruler 2010 - dobrze się zapowiadał, ale model wystawiania wojska jest prawie standardowy (produkcja, ale może zabraknąć rekrutów do wystawienia już wyprodukowanych wojsk). Generalnie we wszystkich grach jest podobnie, co nie znaczy, że tak jest w rzeczywistości - pytanie więc - co ogranicza wielkość wystawionego przez kraj wojska?

1. Ilość rekruta - to jest akurat oczywiste - kraj tak długo wystawia żołnierzy, aż mu się skończą.
2. Wydajność produkcji - czyli standard w grach. Jednostka się "produkuje" określoną ilość czasu. Co prawda dywizja piechoty to trochę karabinów, granatów i dział, które produkuje się masowo w ciągu chwili, ale kto wie ;) ?
3. Wydajność szkolenia - żołnierze mogą mieszkać w drewnianych barakach stawianych w tydzień - kadrę się szkoli w ciagu 1,5 tury szkolenia, ale może jest tu ukryta jakaś inna zależność?
4. Koszty - wojsko trzeba nakarmić, odziać, dostarczać amunicji i im płacić. Budżet skończy się na długo zanim zabraknie rekruta.
5. Wydajność systemu zaopatrzenia - walczącym trzeba dostarczać paliwo i amunicję - i nie chodzi tu tylko o produkcję, ale też o dostarczenie na miejsce. Do tego dochodzi też tak prosta sprawa, jak przepustowość - co z tego, że mamy rurociąg, skoro dostarczoną ropę trzeba przelać do cystern u wylotu? Albo, że mamy aż nadto ciężarówek zaopatrzeniowych, skoro na front prowadzi tylko 1 droga? A co jeśli musimy dostarczyć wojsko nie na własnych nogach, a mamy tylko ograniczoną ilość statków/samolotów?
 
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Nie Wrz 11, 2005 11:57 am   

Patrząc na przykład ZSRR z czasów WW II nasunęły mi się od razu odpowiedź 1 - ilość rekruta.

Ale, że rozmawiamy o grach - w większości będą to koszty. "Do prowadzenia wojny, potrzebne są pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze" ;p
 
 
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
Wojman
Kapitan
007


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2004
Posty: 575
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie Wrz 11, 2005 12:37 pm   

Stawiam na koszty. Wezmy chocby pod uwage udzial naszych zolnierzy w wojnie w Iraku. Przeciez gdyby nie pomoc finansowa USA wystawilibysmy duzo mniejsza armie gorzej zaopatrzona.
 
 
Poziom: 22 HP   0%   0/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   1%   1/59
Menajev 
Chorąży


Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 114
Skąd: ino
Wysłany: Pią Wrz 16, 2005 7:35 pm   

Do listy problemów dodałbym jescze coś- poziom trudności organizacji- o wiele łatwiej dowodzić 1 mln wojsk niż 5 mln. Chyba że, tak jak w rosji z II wojny, śle się wojska po prostu do przodu nie patrząc na to ilu ich ginie.
 
 
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   70%   14/20
Grenadier
Szeregowy


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 29
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Gru 15, 2005 11:56 pm   

Moim zdaniem wydajnosc peodukcji jest najistotniejsza.
Po pierwsze zwalnia potencjalnego rekruta. Im wydajnosc lepsza tym wiecej ludzi mozeprzestac pracowac nie zmniejszajac dobrobytu panstwa. Po drugie duza wydajnosc produkcji zalatwia tez kwestie kosztow. co do tego drugiego to rowniez w grach. A tak na marginesie doktryna Napoleonska zastosowana po raz pierwszy w kampani roki 1796 ( Wloskiej) opierala sie na zalozeniu ze wojna wyzywi wojsko czyli koszt utrzymania armii spoczywa na terytoriach okupowanych.
 
 
Poziom: 4 HP   0%   0/61
   MP   100%   29/29
   EXP   18%   2/11
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
fanfiki, anime
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 18