gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - Najwygodniejsza ilość jednostek

Jaka jest najwygodniejsza ilość jednostek w grze RTS?
Kilka, z którymi wiemy cały czas co się dzieje (około 3)
0%
 0%  [ 0 ]
Tyle, aby szybko się między nimi przełączać (około 9)
0%
 0%  [ 0 ]
Część pozostaje do obrony, a my konrolujemy około połowy (20)
25%
 25%  [ 3 ]
Grupy sa dobre - może być i kilkadziesiąt jednostek (50+)
33%
 33%  [ 4 ]
Armia może zajmować nawet połowę ekranu (ponad 100)
8%
 8%  [ 1 ]
Bez ograniczeń
33%
 33%  [ 4 ]
Głosowań: 12
Wszystkich Głosów: 12

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Lut 04, 2007 12:01 pm   W samo południe - Najwygodniejsza ilość jednostek

Jaka jest najwygodniejsza ilość jednostek w grze RTS? Na tyle mała, aby całą grę dało się kontrolować bez aktywnej pauzy.
Zauważmy, że twórcy juz dawno rozwiązali to w połowiczny sposób, poprzez wprowadzenie skrótów klawiszowych dla grup, ale dołączenie, lub odłączenie od takiej grupy czegokolwiek później, jest dosyć czasochłonne.
Oczywiście jednostka, jednostce nierówna. O ile w takim Kohan, albo Dawn of War mamy pojedynczych żołnierzy, jednak kontrolujemy całe ich oddziały, działające wyłącznie jako całość.
 
   
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Dj_Edward 
Szeregowy


Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 25
Skąd: Swietochlowice
Wysłany: Wto Lip 24, 2007 9:24 pm   

Mnie np. w Dawn Of War sie nie podoba ze sie dokupuje zolnierzy do jednoski ja wole produkowac je osobno i za pomoca skrotow klawiszowych laczac w groby a co do ilosci to tak jak bylo w SpellForce max 80 i tak zeby nie zajmowaly ponad pol ekranu ;)
 
 
   
Poziom: 3 HP   0%   0/44
   MP   100%   21/21
   EXP   77%   7/9
FifiCz 
Sierżant
Pinacolada Boy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 408
Skąd: Sława
Wysłany: Sro Lip 25, 2007 10:31 am   

Moim zdaniem jednostek może być bez liku,gracz może mieć nawet pół planszy jednostek.Zastanawia mnie jednak to,czy gracz będzie miał czas i ochotę "kisić" tyle jednostek zamiast rozbić przeciwnika i przejść planszę.
Wielka ilość jednostek wprowadza też niepotrzebne zamieszanie.Jednostki mieszają się ze sobą.W "Podboju Rzymu" moje pomieszane jednostki zaczęły walczyć ze sobą.
 
 
   
Poziom: 18 HP   0%   0/711
   MP   100%   339/339
   EXP   80%   36/45
Mikiss 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 656
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pon Sie 06, 2007 8:52 pm   

Ja najbardziej w grze lubię, gdy podcza grania, czuję się jak podczas bitwy (m.in. pomaga w tym grafika ale nie tylko...), czyli jest ogromna ilość jednostek. Szkoda, że w Warcraftcie 3 można było dysponować tylko tak małą liczba jednostek...
 
 
   
Poziom: 23 HP   0%   0/1225
   MP   100%   585/585
   EXP   35%   23/65
funta 
Szeregowy


Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 14
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 7:40 am   

Też to lubie Mikiss ale mój komp na to nie pozwala :cry: Według mnie liczba jednostek powinna być zbliżona do liczby z bitwy prawdziwej (jeśli jest to bitwa historyczna)
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   50%   4/8
Łukasz18 
Sierżant


Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 143
Skąd: Chmielnik
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 11:42 am   

A ja sobie przypominam Celtic kings: Rage of war
tam można było zaznaczyć nawet jednostki porozrzucane po całej mapie
ilość armii ograniczało jadło w twojej osadzie
Bohater mógł prowadzić ze sobą 50 jednostek w porządnym szyku np.
on na przodzie, topory za nim, konnica na skrzydłach, a łuki za toporami

Ja bronie wielkich bitew na których można nacieszyć oko
jednak w worcraftcie gdzie zespół liczył niewielu. stawiał na siłę i umiejętności wojów

Ja jestem rozerwany między grupy a niezliczone wojo
wybrałem grupy
 
 
   
Poziom: 11 HP   0%   0/272
   MP   100%   130/130
   EXP   4%   1/25
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 2:33 pm   

To wszystko zależy od tego w jakiej skali jest gra. Jest duża różnica pomiędzy seria TW, a na przykład warcraftem :) mimo tego najbardziej mi odpowiadają grupy czyli +50.
A tak BTW to uważam, że w kwestii jednostek jedno z najlepszych zastosowań miał Dawn Od War. Oddziały, które można ulepszać kilkoma kliknięciami myszki , moim zdaniem bardzo wygodne i praktyczne.
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
error07 
Szeregowy


Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 16
Wysłany: Sob Wrz 01, 2007 11:59 am   

Moim zdaniem to blizzard świetnie rozwiązał ten problem bardzo dawno w sc ;) ale fajne też jest rozwiązanie z battle of the midle earth że produkujesz odział a nie jednostkę i jak to wypada każda jednostka się leczy tak w batlle of the midle earth jednostki z odziału się reprodukują
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   75%   6/8
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
forum anime, widmo
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16