gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - współczynniki jednostek w RTS-ac

Jaki współczynnik jednostki jest najważniejszy?
Atak
44%
 44%  [ 4 ]
Pancerz
11%
 11%  [ 1 ]
Wytrzymałość
22%
 22%  [ 2 ]
Szybkość
0%
 0%  [ 0 ]
Typ ataku
22%
 22%  [ 2 ]
Typ ruchu
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 1
Wszystkich Głosów: 9

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Gru 26, 2004 4:34 pm   W samo południe - współczynniki jednostek w RTS-ac

Gry Blizzard-a mają tę zaletę, że współczynniki jednostek są wypisane. Tak naprawdę to prawie wszystkie RTS-y mają współczynniki w jednostkach, tylko designerzy postanowili je ukryć, zapewne aby wprowadzic element niepewności (tak naprawdę, aby ukryć swoją niekompetencję ;) ) - prowadzi to do wielce ekscytujących sytuacji, gdzie aby poznać możliwości nowej jednostki trzeba ich z 20 wyprodukować i puścić na wroga, aby skończyły smutno. Który więc z tych współczynników jest najważniejszy?

1. Atak - czyli zadawane przez jednostkę obrażenia
2. Pancerz - wartość o którą są zmniejszane wszystkie zadane ciosy
3. Wytrzymałość - czyli żywotność. Ile jednostka może znieść przed zniszczeniem
4. Szybkość - można szybko dojechać, zmienić pozycję, czy uciec, ale czy jest przydatna w czasie walki?
5. Typ ataku - być może ma jakiś bardzo daleki zasięg, albo trafia wszystko w pewnym obszarze?
6. Typ ruchu - niektórzy chodzą, a niektórzy latają. Najwredniejsze jest to, że nie wszyscy mogą strzelać do wszystkich typów ruchu :twisted:
Ostatnio zmieniony przez inqistor Nie Kwi 17, 2005 11:43 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Krzak 
Kapitan


Dołączył: 07 Kwi 2004
Posty: 194
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Gru 28, 2004 1:19 am   

Jeżeli chodzi o RTS-y, to ja postawiłbym na liczebność, ale jako że nie uwzględniono, to stawiam na atak. Np. te robale protossów puszczajace bąki w Starcraft'cie, albo Guardiany (popularne "kraby" u zergow), albo Siege Tank'i - one pp wymiatały. Jeżeli zaś chodzi o inne gry, to nasuwa mi się jeszcze przykład z Cossacks'ów - hetmani w Ukranie - Ci goście pp rządzili ;P
 
 
Poziom: 12 HP   0%   0/319
   MP   100%   152/152
   EXP   100%   27/27
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Sro Sty 19, 2005 9:04 pm   

Dosc problematyczne pytanie, bo wszystko zalezy od typu rtsa itp. Zasadniczo caly problem sprowadza sie do znalezienia idealnego wywazenia wszystkich tych wspolczynnikow, takiego sformowania oddzialu, by byl on uniwersalny, przygotowany na rozne okolicznosci, jak i zarazem osiagal maksymalne wyniki.

Ja oddalem swoj glos na wytrzymalosc, zwlaszcza jesli idzie za nia zdolnosc regeneracji etc. Wszak w SC na tym m.in. polegala potega Protosow, iz diabelnie trudno bylo calkowicie "ugryzc" te jednostki. Nie inaczej bylo tez w mych ukochanych Osadnikach:)))).
 
 
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
fanfiki, anime
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17