gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - Projekt S?

Grając w grę - jakiemu jej elementowi chcę poświęcić najwięcej czasu?
Gospodarka ogólna
0%
 0%  [ 0 ]
Gospodarka szczegółowa
0%
 0%  [ 0 ]
Przemieszczanie jednostek
0%
 0%  [ 0 ]
Bitwy
50%
 50%  [ 6 ]
Rozwój
41%
 41%  [ 5 ]
Dopieszczanie armii
8%
 8%  [ 1 ]
Głosowań: 7
Wszystkich Głosów: 12

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm   W samo południe - Projekt S?

Wygląda na to, że w Polsce są tylko w pełni zadowoleni gracze, którym nic do szczęścia nie brakuje, poza kolejnymi częściami ich ulubionych gier. A zapewniam, że wszystkie serie kończą w niesławie, chyba, ze wcześniej producent zbankrutuje.
Jak pisałem wcześniej do gry wystarczy wymyśleć jeden element, a potem go obudowywać. Skoro nikomu nic nie brakuje - wystarczy zadać właściwe pytanie (jak mawia Garfield), aby wszystko stało się jasne. Zadajemy więc sobie pytanie: grając w grę - jakiemu jej elementowi chcę poświęcić najwięcej czasu? Odpowiedź w prosty sposób ukazuje najważniejszy element - jeśli będzie to na przykład gospodarka - najważniejsza będzie gospodarka, jeśli bitwy - więc ich rozgrywanie itd.

1. Gospodarka ogólna - dostrajanie jej wewnętrznych i zewnętrznych elementów, bez zbędnego skupiania się nad szczegółami - przykładami są EU, oraz Imperialism.
2. Gospodarka szczegółowa - więcej pracuje się nad konkretnymi elementami gospodarki - na przykład rozbudowując kolonie/miasta - przykładem jest Settlers 2, oraz seria Anno 1xxx.
3. Przemieszczanie jednostek - masa jednostek, niekoniecznie wojskowych - przemieszczamy je, aby transportować dobra, budować drogi itp. Przykłady to Civilization i Colonization
4. Bitwy - częstość bitew może sygnalizować niedobry objaw - ich wygranie/przegranie niewiele zmienia, ponieważ za chwilę można mieć kolejną armię i kolejne bitwy i bitwy i bitwy i... - przykłady to Age of Wonders i seria Total War
5. Rozwój - motorem napędowym gry są wynalazki, czy też produkcja umożliwiająca budowę kolejnych budynków/jednostek, lub ulepszanie tychże. - przykłady to Master of Orion II i Stars!
6. Dopieszczanie armii - tu lepsze wyposażenie, tu zmiana składu i pozycji - więcej siedzimy nad przygotowaniami do bitwy, niż nad samą bitwą - przykłady Dominions i Disciples
 
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
majama 
Chorąży
wierny wojak


Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 66
Skąd: Polska
Wysłany: Sro Lut 01, 2006 12:53 am   

Jak można by dzielic swoje glosy to bym dał 60 % na bitwy, 20% na gospodarke ogólna i 20% na przygtowania do bitwy
Zdecydowanie nie lubie zbyt duzej ilości jednostek do przesuwania oraz zbyt znaczących opcji wynalazczości, zwłaszcza w przypadku gdy pojedynczy wynalazek zmienia stosunek sił na mapie i robi sie wyścig zbrojeń.
 
 
Poziom: 7 HP   0%   0/130
   MP   100%   62/62
   EXP   6%   1/16
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
widmo, recenzje anime
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 13