gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - powodzenie akcji

Co powinno w największym stopniu wpływać na powodzenie akcji?
Współczynniki
25%
 25%  [ 2 ]
Umiejętności
62%
 62%  [ 5 ]
Narzędzia
12%
 12%  [ 1 ]
Głosowań: 3
Wszystkich Głosów: 8

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Sie 15, 2004 4:17 pm   W samo południe - powodzenie akcji

Ups, prawie zapomniałem :wink:
Dzisiaj pytanie RPG-owe, co nie znaczy, że nie związane ze strategiami. RPGowe statystyki mamy w wielu grach - począwszy na Starcrafcie, przez bardziej rozbudowane w Heroes of Might & Magic, aż do straszliwie skomplikowanych, jak w Age of Wonders. Pytanie dotyczy testu powodzenia szeroko pojętej czynności. Czynnością może być walka, albo chociażby sam pojedynczy cios, lub strzał. Testem może być odległość skoku, a nawet budowa czegoś (od podków, do karabinu maszynowego), poszukiwanie ziół, ukrytych orków itd. Jednym słowem - co w największym stopniu powinno wpływać na powodzenie akcji?

1. Współczynniki - co to jest wiemy - siła, zręczność itp. Czy na przykład na strzelanie największy wpływ ma wrodzona celność? A może...
2. Umiejętności - umiejętności nie występują we wszystkich RPG-ach, ale dla potrzeb ankiety je uwzględnimy, ponieważ nie chodzi o żadne istniejące systemy, a o to, jak powinny symulować. Umiejętności to przede wszystkim coś, co można ćwiczyć. Inteligentniejszym stać się trudno, ale nauczyć się lepiej strzelać już można. Czy więc lepszym strzelcem jest ktoś utalentowany, czy doświadczony w strzelaniu? Analogicznie, czy budując na przykład lotnię bardziej liczy się doświadczenie, czy to, jak ładnie budujemy.
3. Narzędzia - przyjmijmy, że chodzi nam o w miarę zwykłych ludzi, nie super-mistrzów, dlatego zapomnijmy tutaj o Bruce Lee. Czy w walce bardziej się liczą umiejętności, czy broń? Czy łatwiej zbudować samochód ze złomu będąc super-budowniczym z łyżką, czy posiadając palnik i śrubokręt?
Ostatnio zmieniony przez inqistor Nie Kwi 17, 2005 11:05 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
Poziom: 20 HP   1%   8/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2699
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pon Sie 16, 2004 8:30 pm   

Coz, w zdecydowanej wiekszosci (c)RPGow zdecydowanie najwazniejsze sa wspolczynniki - wokol nich kreci sie cala gra, decyduja one o samym sposobie prowadzenia rozgrywki. Owszem, niektore gry, jak Gothic czy Deus Ex preferowaly owe wspomniane "umiejetnosci", ale, jak to sam zauwazyles, Inqistorze, rzadkosc...
_________________
Sapere aude, Gość!
 
 
Poziom: 41 HP   5%   268/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   39%   70/177
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
fanfiki, anime
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17