gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - Kształt pola

Jaki kształt pola jest najbardziej uniwersalny?
Kwadrat
0%
 0%  [ 0 ]
Heks
80%
 80%  [ 4 ]
Inny - stały
0%
 0%  [ 0 ]
Inny - dowolny
20%
 20%  [ 1 ]
Głosowań: 0
Wszystkich Głosów: 5

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Sty 02, 2005 10:51 pm   W samo południe - Kształt pola

Kształty mamy różne, ale właściwie dominują 2 - kwadraty i heksy (co ciekawe w RTS-ach też występują pola, tylko ukryte). Kwadraty są najprostsze do narysowania, ale mają mały problem - czy można się poruszać na skos, czy nie? A jeśli można, to ile taki ruch kosztuje (zwyczajowo półtora raza tyle, co ruch w bok, ale to przecież nie jest dokładna wartość)? Heksy są teoretycznie uniwersalne - do każdego sąsiedniego pola jest tak samo daleko, ale problem występuje przy dłuższych trasach, ponieważ heksy nie układają się w siatkę pionowo-poziomo, tylko w jeden kierunek i 2 skosy od niego, więc tylko ruch w jednej płaszczyźnie będzie się odbywał po prostej, a w drugiej dziwnymi slalomami.
Te dwie możliwości nie wyczerpują oczywiście wszystkich odpowieedzi. Inny - stały to pola o innym kształcie, ale o identycznych proporcjach. Być może są to trójkąty, a być może inne kształty, ale na przykład połączone liniami dróg. Ostatnią mozliwością są pola abstrakcyjne, dopasowane do mapy - być może prowincje, lub obszary wodne, typy terenu itp.
 
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Krzak 
Kapitan


Dołączył: 07 Kwi 2004
Posty: 194
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Sty 03, 2005 1:02 am   

Ja oddaje swój głos na heksy ze wzgledu na ich uniwersalnośc, oraz to, że odległośc do każdego pola jest równa dokładnie tyle samo, chociaz jestem ciekaw, jak mają sie do tego pola nazwane przez Ciebie, jako 'inne' - nie pamiętam, żebym się z takimi juz spotkał. Ciekawi mnie tez w jaki sposób zostało to rozwiązane w grach typu FPS.
 
 
Poziom: 12 HP   0%   0/319
   MP   100%   152/152
   EXP   100%   27/27
Kahzad
Kapitan
Architekt Tonalny


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 321
Skąd: z gór....
Wysłany: Pon Sty 03, 2005 9:24 pm   

Heks jest standartem :)
I tak już raczej pozostanie
 
Poziom: 16 HP   0%   0/556
   MP   100%   265/265
   EXP   74%   29/39
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Wto Sty 04, 2005 8:43 pm   

Coz, prawda jest taka, ze uklad heksogenalny jest jednym z podstawowych w naturze, materia bardzo czesto ma inklinacje ku samoorganizowania sie w takowe struktury. Niemniej w przypadku uksztaltowania powierzchni ziemi nie jest to tak oczywiste i rodzi pewne paradoksy, juz zasygnalizowane przez Inqistora.

Pomysl z polami kwadratowymi nie jest wcale zly, chyba nawet z deczka bardziej intuicyjny od heksow, pod warunkiem, ze bedziemy sie trzymac dlugosci 1,41 jednostek podstawowych przy ruchach na ukos. Wtedy chyba najbardziej przychylabym sie ku temu...

Trojkaty - coz, to chyba nie jest dobry pomysl, bo by rodzil podobne problemy, jak przy wspomnianych kwadratach, tyle ze klopotliwe teraz bylyby manewry wzdluz wierzcholkow, np. do przodu...

Prowincje etc.? Pomysl z typem terenu jest jak najbardziej wartosciowy, ale tez w pelni, moim zdaniem, mozliwy do zastosowania przy heksach etc. Owszem, najbardziej by to dazylo ku rzeczywistosci, tyle zeby bylo wykonalne...
 
 
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
forum anime, widmo
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16