gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: inqistor
Wto Lip 25, 2006 9:03 pm
W samo południe - Diablo vs Baldur's Gate

Który rodzaj "zdobyczy" jest lepszy?
To co miał na sobie przeciwnik
91%
 91%  [ 11 ]
Losowy
0%
 0%  [ 0 ]
Losowy plus ekwiwalent pieniężny
8%
 8%  [ 1 ]
Głosowań: 6
Wszystkich Głosów: 12

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Kwi 10, 2005 12:19 pm   W samo południe - Diablo vs Baldur's Gate

Dla znawców znane też jako Bard's Tale vs Pool of Radiance.
A pytanie to - jaki rodzaj łupu powinien zostawić po sobie pokonany przeciwnik? W Diablo wypadają najczęściej pieniądze, albo jakiś kompletnie losowy przedmiot. Najciekawiej jest, kiedy coś nie umiejącego nawet wyartykułować dźwięków i bez rąk, wyrzuca księgę :) . Chociaż być może zostawione złoto to ekwiwalent posiadanego wyposażenia? Przynajmniej nie trzeba z nim latać do sklepu.
Z kolei W Baldur's Gate przeciwnik ma na sobie to czym walczy. Jeśli strzelał będzie miał łuk i strzały. Jeśli był cywilizowany i doświadczony to zbroja itp.
Nie, żeby pytanie było pozbawione znaczenia strategicznego. Niemcy na przykład używali wiele zdobycznego sprzętu. Jednym z ciekawszych jest na przykład Marder wyposażony w Rosyjskie działo 76,2 mm. W grach niezbyt często, ale czasami uda się natrafić na podobne rozwiązania. W serii V4Victory po zdobyciu sztabu nieprzyjaciela przejmujemy część jego zapasów. W Mechcommanderze po walce zbieramy części z pokonanych Mechów.
 
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie Kwi 10, 2005 6:27 pm   

Najbardziej lubię, gdy przeciwnik zostawia to, czym sam dysponował( ot, dla zwykłego realizmu w nierealnym świecie). Niestety nie zdarza się to nawet w BG czy BT, bowiem z zasady po ciężkozbrojnym, świetnie wyekwipowanym przeciwniku zostaje zbroja, tudzież dodatkowo broń, ale nagolenniki i tym podobne elementy już rzadko...


Tytuł wątku zasugerował mi jednak małą podankietę, a mianowicie: jakie typ gier bardziej preferujecie: balduropodobne crpgi, z mocno zarysowanym wątkiem fabularnym, gdzie nieraz cel można osiągnąć nawet nie wyjmując miecza z pochwy czy też diablopodobne hack&slashe, gdzie fabuła tylko stanowi dodatek do świetnej gry akcji??
 
 
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Pon Kwi 11, 2005 1:18 pm   

Nawiązujac do propozycji ankiety Klemensa. Ja lubię obie zaleznie od tego na co mam ochotę :].
Gothic jest świetny, bo mogę przemierzać wyspę zabijając hordy potworów w sposób zbliżony do prawdziwej walki bronią (przynajmniej dużo bardziej od izometrycznych "klikanek"). Diablo też ma swój klimat i mimo, że multi jest pozbawiano konkretnego wątku (tak mi sie wydaje :]) to gromadzi rzesze fanów, a ja również podpisuję się pod tymi, którzy Diablo 2 lubią.
Z drugiej strony brak fabuły w Diablo multi nie przeszkadza mi, a jednak beznadziejnie wykonany akt piąty Gothica II, w którym poza jednym zadaniem czysto przygodowym, cały czas nabijamy expa czyli łazimy po wszytskich krainach i rozwalamy wszytsko co żyje. Mimo fajnego systemu walki i długich godiznach spędzonych przy obu Gothicach, za drugim podejściem do G2 raz dwa mnie to znudziło...

Z kolei czym innym są dla mnie gra z owym "mocno zarysowanym wątkiem fabularnym". To już coś z lekka innego, gdzie dużo więcej czasu spędzamy na rozmowach, główkowaniu itd. Ostatnio zacząłem grać w Tormenta i całkiem spodobał mi się ten świat, gdzie całość gry nie opiera się na szybkosci klikania i poziomu opanowania klawiatury.
 
 
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
raynale
Szeregowy


Dołączył: 17 Sie 2004
Posty: 135
Wysłany: Pon Kwi 11, 2005 3:59 pm   

Temat (choć mi też przypomina p o d t e m a t jakiejś Większej Wirtualnej Całości) jak rzeka:
łupy to nie tylko pieniądze (złoto) i wyposazenie konkretnego (pokonanego) przeciwnika, bowiem takze (a lepiej - przede wszystkim) ziemie, miasta, zamki, okręty, sprzęt, ludzie....
Jeśliby ograniczyć sie jednak do crpg, a konkretnie Baldur's Gate, zauwazyć wypada, że źródłem owych są tez skrzynie i inne schowki, nagrody za wykonane questy, "owoce" złodziejstwa, a także działań trudnych do zdefiniowania (Machina Szalonego Luma, Talia...) lub czarów (np. Życzenia),w pewnym sensie tez tzw. zakupów (kłania sie tu zwłaszcza Planescape:Torment, gdzie w paru "sklepach" nabywamy towar taniej niż za chwile go "sprzedamy")...
Odpowiadając Klemensowi - gry balduropodobne przedkladam nad diablopodobne chocby dlatego, ze hack&slash moge sobie z nich zrobic (np. podwyzszając stopien trudnosci), w odwrotną strone to nie działa.
 
Poziom: 10 HP   0%   0/230
   MP   100%   110/110
   EXP   68%   15/22
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
fanfiki, anime
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 18