gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: mande
Pią Lut 08, 2008 5:38 pm
W samo południe - czołg

Który element jest w czołgu najważniejszy?
Działo
28%
 28%  [ 11 ]
Pancerz
25%
 25%  [ 10 ]
Szybkość
10%
 10%  [ 4 ]
Niezawodność mechaniczna
35%
 35%  [ 14 ]
Głosowań: 20
Wszystkich Głosów: 39

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Sie 22, 2004 11:23 am   W samo południe - czołg

Tym razem pytanie proste, chociaż nurtujące twórców czołgu od czasu jego powstania. Który element jest w czołgu najważniejszy?

1. Działo - służy do niszczenia przeciwnika. Może też mieć większy zasięg, niż działo wroga, wtedy pozostałe elementy stają się nieistotne, ponieważ czołg niszczy cel, zanim ten będzie mógł zniszczyć jego.
2. Pancerz - co nam po dziele, jeśli jesteśmy już w zasięgu wroga? Tu nam pomoże pancerz - to nasz czołg wytrzyma więcej, niż przeciwnik.
3. Szybkość - a najlepiej to się wogóle nie wdawać w walkę z działami wroga, tylko je ominąć i uderzyć tam, gdzie jest najsłabszy.
4. Niezawodność mechaniczna - w tym łatwość naprawy. Co prawda można zbudować nieprzebijalnego 100-tonowego potwora, ale jeśli się zepsuje, to kto go ściągnie z pola? Przeciwnik go zdobędzie bez trudu. Albo awaria silnika - czy trzeba wóz zawieźć do warsztatu, czy można przywieźć sam silnik? A pompy, koła itd.? No i jeszcze jak dużo pali - a więc jak często trzeba uzupełniać paliwo?
Ostatnio zmieniony przez inqistor Pią Mar 25, 2005 8:29 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
Poziom: 20 HP   1%   8/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2699
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie Sie 22, 2004 5:20 pm   

Zasadniczo moznaby dodac jeszcze jedno - koszty( i latwosc) konstrukcji. W czasie II ws Niemcy mieli doskonale Krolewskie Tygrysy - tylko co z tego??
_________________
Sapere aude, Gość!
 
 
Poziom: 41 HP   5%   268/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   39%   70/177
Gość

Wysłany: Wto Lis 02, 2004 11:30 pm   

Nowoczesny czołg (czyli od lat 40tych) to:
1. Silnik o dużej mocy odporny na zapalenie (najlepiej Diesel)
2. Armata o dużym kalibrze i szybkości wylotowej pocisku (długa lufa)
3. Szerokie gąsienice (nie grzęźnie)
4. Prosty napęd (na tylne koła bo nie potrzeba wału napędowegoi)- wyjątek
izraelski czołg Merkava ma silnik z przodu

Do tego prostota i niski koszt masowa produkcja łatwa obsługa itd. itp
ale bez tych 4 cech nie ma dobrego czołgu
 
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Sro Lis 03, 2004 10:46 pm   

Po mojemu pancerz ;p. Czolg musi w wytrzymac silny nawalac dookola :]. Co mu po szybkosci jak i tak sprawnie wymierzony panzervaust rozwali.
Niezawodnosc techniczna tez sie wteyd nie zda :], zwlaszcza, ze czolgi i tak sie bede psuly zawsze, mniej lub bardziej.
A sila dziala - moze to i dobre, ale chyba przydatniejszy jest czolg, ktory dluzej przetrwa na polu walki.
Ale ja tam sie nie znam :P [/list]
_________________
et nunc erudimini qui iudicatis terram

--> http://www.playpc.pl
--> http://uber-play.blogspot.com/
 
 
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
Gonzo 
Porucznik


Dołączył: 10 Kwi 2004
Posty: 610
Wysłany: Czw Lis 04, 2004 4:02 pm   

Dla mnie również pancerz ma duże znaczenie, bowiem m.in. jak byłem małym, biegającym i krzyczącym dzieciakiem, to sądziłem, że czołg przebije wszystko i to właśnie czołg był jednym z wielu moich idoli. :D
 
Poziom: 22 HP   1%   11/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   61%   36/59
Kahzad
Kapitan
Architekt Tonalny


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 321
Skąd: z gór....
Wysłany: Czw Lis 04, 2004 7:21 pm   

Pancerz....

Ponieważ czołg (a właściwie tankietka) służył masakrowaniu piechoty, po to został wyprodukowany. Więcej wytrzyma - dłużej będzie na polu walki - więcej strat zada nieprzyjacielowi.
_________________
Nie sztuką jest pokonać przeciwnika w bitwie...
Sztuką jest go pokonać przed bitwą....
 
Poziom: 16 HP   0%   0/556
   MP   100%   265/265
   EXP   74%   29/39
Menajev 
Chorąży


Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 114
Skąd: ino
Wysłany: Pon Lis 08, 2004 5:42 pm   

Jak na moje to w dzisiejszych czasach jest to bardzo uzależnione od terenu
Na otwartej przestrzeni liczy się szybkość ioraz dalekosiężność i siłą działą,
ponieważ jak cię coś walnie to ci pancerz nie pomoże- za mocne są dzisiajesz wybuchówki, więc lepiej uciec.
W mieście- lepiej chodzić na piechtę :) (mówię serio czułbym się bezpieczniej chodząc na własnych nogach, będąc celem ognia z AK-47 i granatów niż mocnych dział przeciwpancernych, przed którymi nie miałbym szans uciec)
 
 
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   70%   14/20
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Nie Lis 21, 2004 3:59 pm   

stawiałem na szybkość, ponieważ czołg najczęściej używany był do wjeżdżania na tyły przeciwnika poprzez luki w froncie, a nie do samego przełamywania frontu. Również często wysyła się czołgi lub pojazdy "czołgopodobne" na misje zwiadowcze, gdzie szybkość również jest elementem najważniejszym.
 
 
Poziom: 30 HP   2%   46/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
Menajev 
Chorąży


Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 114
Skąd: ino
Wysłany: Nie Lis 21, 2004 10:25 pm   

Ajmdemen napisał/a:
stawiałem na szybkość, ponieważ czołg najczęściej używany był do wjeżdżania na tyły przeciwnika poprzez luki w froncie, a nie do samego przełamywania frontu.

O jaki okres ci chodzi? Pierwsze czołgi powstały właśnie po to, by przełamywać linie frontu, a nie ją objeżdżać
 
 
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   70%   14/20
Gonzo 
Porucznik


Dołączył: 10 Kwi 2004
Posty: 610
Wysłany: Nie Lis 21, 2004 10:54 pm   

Cytat:
Pierwsze czołgi powstały właśnie po to, by przełamywać linie frontu, a nie ją objeżdżać


Prawda, choć nie spełniły do końca tej funkcji. Były za wolne i za mało zwrotne, więc były łatwym łupem dla przeciwnika. Późniejsze udoskonalenia przyczyniły się do stworzenia potężnych i śmiercionośnych czołgów, za pomocą których m.in. III Rzesza dokonała tak wielkich osiągnięć militarnych (aż strach pomyśleć co by było gdyby Hunowie za czasów Attylli mili czołgi :!: :D ).
 
Poziom: 22 HP   1%   11/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   61%   36/59
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Nie Lis 21, 2004 10:58 pm   

Menajev napisał/a:
Ajmdemen napisał/a:
stawiałem na szybkość, ponieważ czołg najczęściej używany był do wjeżdżania na tyły przeciwnika poprzez luki w froncie, a nie do samego przełamywania frontu.

O jaki okres ci chodzi? Pierwsze czołgi powstały właśnie po to, by przełamywać linie frontu, a nie ją objeżdżać


To zależy też od przyjetej taktyki, nieważne w jakim okresie. Jeśli warunki sprzyjają to można było się przebić przez linię obrony - przykładem tego jest bitwa pod Camrai z 1917 r. w którym zaskoczono Niemców natarciem czołgów na okopy (który się prawie udał ;])
_________________
et nunc erudimini qui iudicatis terram

--> http://www.playpc.pl
--> http://uber-play.blogspot.com/
 
 
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Pon Lis 22, 2004 4:49 pm   

nie mówmy o I wojnie światowej, gdyż tamtejsze pojazdy nie bardzo da się nazwać czołgami- były to raczej opancerzone ruchome stanowiska karabinów maszynowych, więc nic dziwnego, że używano ich do przełamania frontu. Miałem raczej na myśli okres 2 wojny, kiedy to czołgi przeżywały swoje najlepsze chwile w historii- front wschodni świetnie pokazuje jak czołgi potrafią w zawrotnym tempie opanować olbrzymie przestrzenie. Mówię tu oczywiście o Panzer III i Panzer IV, późniejsze czołgi były rzeczywiście potężne i śmiercionośne, ale poza Panterą nie bardzo moim zdanem opłacalne, no chyba że rzeczywiście miałoby się ich użyć do przełamywania frontu. Dla mnie jednak taka strategia jest niezbyt rozsądna, pokazała to choćby bitwa pod Kurskiem. Idealnym momentem jest rzucenie czołgów na łamiącego się już przeciwnika, dzięki czemu nie tracąc impetu wkroczą w lukę w jego liniach.
 
 
Poziom: 30 HP   2%   46/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
saper 
Szeregowy


Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 10
Skąd: miasto murków
Wysłany: Sro Mar 09, 2005 2:53 pm   

Niezawodność techniczna

Na przykładzie KW 2 - wielkie, 52-tonowe bydle z haubicą 152 mm . Spotkanie takiego było niemiłym zaskoczeniem dla niemców. Ale z powodu masy, skrzyni biegów, podwozia oraz niedostatków paliwa oraz amunicji czołgi te okazały się beznadziejne. Także naprawa takiego sprawiała trudności. Co nie zmienia faktu że jest to pięęękny duuuży czołg z dużym działem :)
 
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   0%   0/8
mande 
Pułkownik
Menedżer


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 1166
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią Mar 18, 2005 9:04 pm   

Uważam, że czołg NIE JEST pojazdem stojącym gdzieś obok. Do wsperania piechoty są pojazdy wsparcia (Bradley) a czołgi były są i pewnie jeszcze parę ładnych lat będą główną, miażdzącą siłą. Jest to odpowiednik kawalerii. Uderza w kulminacyjnym momencie bitwy (nie gdzieś obok, przez dziury w obronie - chyba, że taktyka specjalna traktuje inaczej :D ) i przełamuje nadwyrężone linie wroga.
Oczywiście może spotkać czołgi wroga jadące w tym samym celu - nazywa się to bitwą pancerną.
Ogólnie dzisiaj walki toczą sie inaczej niż choćby jeszcze te kilkanaście lat temu (Zatoka Perska). Najważniejszy jest zasięg i poziom technologiczny, ale wspierane niezawodnością i walecznością.
_________________
Przed laty w Wielkiej Brytanii wymiana żarówki w państwowej placówce służby zdrowia wymagała zaangażowania 6 urzędników i podjęcia 17 decyzji, a czynności papierkowe z tym związane trwały 20 minut.
 
 
Poziom: 29 HP   2%   42/2142
   MP   100%   1022/1022
   EXP   84%   79/94
El Cid
Kapral


Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 27
Wysłany: Pią Mar 25, 2005 10:58 am   

Oddałem głos na niezawodność techniczną. Jeżeli bowiem czołg się zepsuje, to nic po szybkości, nic po dziale i nic po pancerzu.
Ostatnio zmieniony przez El Cid Pią Lut 10, 2006 1:05 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
Poziom: 3 HP   0%   0/44
   MP   100%   21/21
   EXP   100%   9/9
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
fanfiki, anime
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15