gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - czas bitwy

Ile powinna trwać przeciętna bitwa w RTS-ie?
Giną tak, jak stali
0%
 0%  [ 0 ]
Z szybkim przerzuceniem odwodów
25%
 25%  [ 1 ]
Walka manewrowa ze sporym ruchem odwodów
25%
 25%  [ 1 ]
Wycofywanie pobitych jednostek i posiłki
25%
 25%  [ 1 ]
Ścigaliśmy ich tygodniami
25%
 25%  [ 1 ]
Głosowań: 2
Wszystkich Głosów: 4

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Maj 22, 2005 11:38 am   W samo południe - czas bitwy

Branżę grową dopada to, co filmową. Oni co prawda robią gry, ale w nie nie grają (co wywiad to pytanie - w co ostatnio graliście - i tu pada oczywiście nazwa najnowszego FPSa, bez względu na gatunek robionej gry). Ustalenie długości bitwy w RTS-ie jest dosyć proste, pod warunkiem, że się w takowe gra i potrafi wygrać (to znaczy jest się graczem powyżej przeciętnej :) ), a zatem opracowało się taktykę, a nie przeczytało podpowiedzi.
Oczywiście czas ten wyraża się w czynnościach, nie sekundach. Ile więc powinna trwać przeciętna bitwa w RTS-ie? Dla niezorientowanych bitwa - to wydarzenie, kiedy wojska jednej strony spotykają drugą, wbrew pozorom w rozgrywce może być kilka bitew ;) . Czas podajemy do oczywistego rozstrzygnięcia, nie wycinania niedobitków, bo to ostatnie może trwać w każdym typie w nieskończoność.

1. Giną tak, jak stali - nie ma czasu na cokolwiek, rzucamy wszystko w wir walki i po 10 sekundach otrzymujemy wynik. Jednostki raczej nie wytrzymują nawet 3 trafień. Tu podpada zdecydowana większość gatunku. Ucieczka wykluczona.
2. Z szybkim przerzuceniem odwodów - mając sprawne palce można rzucić wcześniej przygotowane jednostki w konkretne miejsce. Nie ma czasu na skomplikowane manewry, czy okrążanie - jeśli jednostka jest bardzo szybka, być może zdąży uderzyć z boku, ale nie od tyłu. Tu podpada klasyka gatunku - Starcraft, w mniejszym stopniu C&C, no i najnowszy Total War - Rome.
3. Walka manewrowa ze sporym ruchem odwodów - można już zajść przeciwnika od tyłu, czy przerzucić jednostki z drugiego skrzydła. Mozliwe są nawet nadejścia posiłków. Przeważnie gra już operuje na oddziałach - przykładami są Shogun Total War, Centurion czy Knights & Merchants.
4. Wycofywanie pobitych jednostek i posiłki - tak, to też może być możliwe - wycofanie rannych jednostek, bez nadszarpnięcia linii. Walka trwa na tyle długo, że można nawet wprowadzić do niej nowe jednostki z najbliższych miast. Przykładem jest Kohan, Dungeon Keeper i normalne Settlers (czyli do 2 włącznie).
5. Ścigaliśmy ich tygodniami - jednostki nie giną, a wycofują się pod naporem. Bitwa trwa tak długo, że można sprowadzić do niej posiłki z odległych miast, czy też rozbite wcześniej, a teraz uporządkowane oddziały. Te gry już trudno nazwać RTS-ami. Sid Meier's Gettysburg, Conflict in Vietnam, czy Red Devils over Arnhem.
 
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Nie Maj 22, 2005 3:47 pm   

Starcraft mieści się również częściwo w 4. kategorii ("microwanie" może polegać na wycofywaniu osłabionych jednostek), często też zdąży się dosłać posiłki. Co prawda rozwiązanie to jest nie do końca realistyczne- wolę jednak rozwiązanie z Rome'a- wycofywane jednsotki wpadają w panikę, ale Starcraft to ogólnie grywalność kosztem pozostałych czynników czyli między innymi realizmu :) Stawiam na opcję nr 2
 
 
Poziom: 30 HP   1%   23/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
opowiadania, forum anime
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 17