gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - Życie nie jest sprawiedliwe

Jaki jest lepszy sposób tworzenia postaci?
Pula punktów do rozdzielenia
88%
 88%  [ 8 ]
Losowy
11%
 11%  [ 1 ]
Głosowań: 9
Wszystkich Głosów: 9

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Sty 06, 2008 12:12 pm   W samo południe - Życie nie jest sprawiedliwe

I jak ktoś jest ladny, wcale nie znaczy, że automatycznie jest głupi. Tak, są też ludzie bez żadnych zalet.
A dotyczy to oczywiście... tworzenia postaci w RPG i systemu punktowego.
Czy na tworzenie postaci powinna być przydzielona określona ilość punktów i gracz może zrobić sobie taką postać, jaką chce, ale coś za coś (piękny i inteligentny, ale za to biedny), czy lepiej wszystko przydzielać losowo, albo jakoś rozdzielać losowe rzuty? W tym drugim sposobie możemy uzyskać postać dobrą praktycznie we wszystkim.
 
   
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Nie Sty 06, 2008 4:34 pm   

Pula punktów do rozdzielenia jest lepsza, w drugim przypadku pozostaje możliwość tworzenia postaci "do skutku"
 
 
   
Poziom: 30 HP   1%   23/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
Asterix 
Chorąży


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 195
Skąd: Myszków
Wysłany: Nie Sty 06, 2008 8:17 pm   

Uważam że pula punktów będzie w tym wypadku dużo lepsza... chodzi o to że każdy może stworzyć postać jak najbardziej podobną do siebie bądź taką jaką uważa za najlepszą...
 
 
   
Poziom: 13 HP   0%   0/370
   MP   100%   176/176
   EXP   3%   1/30
LordPawlo 
Kapral
Pawlo


Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 51
Skąd: Limanowa
Wysłany: Nie Sty 06, 2008 9:45 pm   

przykładem jest Baldurs Gate w tej grze losujemy do skutku raz losowałem 180minut by zdobyć naprawdę fajne statystyki więc na pewno bardziej uczciwe jest rozdawanie z konkretnej puli :)
 
 
   
Poziom: 5 HP   0%   0/81
   MP   100%   38/38
   EXP   100%   13/13
FifiCz 
Sierżant
Pinacolada Boy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 408
Skąd: Sława
Wysłany: Pon Sty 07, 2008 2:00 pm   

Dobre jest rozadawanie z puli,ale np.jeśli dodajemy jedną cechę,to automatycznie tracimy cechę jej przeciwną.
 
 
   
Poziom: 18 HP   0%   0/711
   MP   100%   339/339
   EXP   80%   36/45
gary_joiner 
Porucznik
Zły Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 215
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Sty 10, 2008 9:33 pm   

Oczywiście pula - jak dla mnie idealny system tworzenia postaci mieliśmy w Fallout.
 
   
Poziom: 13 HP   0%   0/370
   MP   100%   176/176
   EXP   70%   21/30
funta 
Szeregowy


Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 14
Wysłany: Pią Sty 11, 2008 8:46 pm   

Ja także popieram pulę punktów. Możemy tworzyć postać taką jaka nam najbardziej odpowiada.
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   50%   4/8
Łukasz18 
Sierżant


Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 143
Skąd: Chmielnik
Wysłany: Sob Sty 12, 2008 7:19 pm   

Rowniez w spellforce mamy pule i tworzymy postać jaka chcemy całkowicie jestem za pula
 
 
   
Poziom: 11 HP   0%   0/272
   MP   100%   130/130
   EXP   4%   1/25
erykion 
Kapral
pizza boy of Jesus


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 163
Skąd: czeluść
Wysłany: Pon Gru 01, 2008 7:21 pm   

To zależy... strategiczne elementy każdej gry powinny zależeć od tego co można wybrać, domyślając się, lub kombinując metodą prób i błędów. Bywa że to większe ryzyko niż losowanie, no bo kto tam jest specem od mechaniki (czy to teorii, czy też praktyki) jak nie musi... o zabawę b. chodzi nie o wygraną.

Z autopsji wiem że większosć czynników jest dobra do losowania. Na serio. Chyba że gra się w jakiegoś Dungeon Crawla, czy inne "action RPG", które katuje się do znudzenia miliardem opcji. A to raz tak, a to inaczej. A to jednooką elfką, a to kulawym barbarzyńcą, cholera.

Najszybszy i najlepszy jest sposób z Warhammera - jakieś 100 profesji, różnorodnych, ale nie różniących się rozwojem (zazębiające się drzewka kariery), oraz trochę nietypowych profesji zaawansowanych, wcale nie jakichś b. potęznych.

I jest fajowo, bo od losowych współczynników zależy jaka jest postać i czy może byc wojownikiem, czy np. tylko łotrem. a jak łotrem to można wylosować żebraka. I to jest fajne, taka autonomia świata gry - bohater nie tylko musi być samodzielny by przetrwać, ale jest szarym "nobody", staje się graczem i on się jakby "wlewa" w te współczynniki, myśli o nich, stara się, bo wie że sa małe i musi uważąć by nie znikły doszczętnie. Samo rozpoczęcie już jest ciekawe i trudne, zwyczajny trening czy odpoczynek, o awansie nie wspomnę, stają się wyzwaniem. No i kto ułoży pieśń o bohaterskim żebraku? W takie cuda nikt nie uwierzy, zatem trzeba się jeszcze postarać o własny marketing i nieuczciwe pozbycie się konkurencji, by nie zepchnęła na bok i nie zgarniała wszystkich laurów. Gryzie się świat RPG z zupełnie nowej strony.

A jak się kreuje postać - to głupiej, bo przemyślane postacie sa nudniejsze, przeważnie nie pasujące do gracza, bo tożsame z jakaś utopijną wizją superbohatera. Sukcesy takiego "robota" nie cieszą, klęski wprawiają w zmieszanie, bo zaraz nerwowe myśli "czy ja czegoś nie skopałem jak projektowałem tego koksa".

To co ma wpływ generalnie najistotniejszy na rozgrywkę, czyli umiejętności powinny być procentowe - tak jak w ZC.
 
 
   
Poziom: 11 HP   0%   0/272
   MP   100%   130/130
   EXP   84%   21/25
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
widmo, recenzje anime
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17