Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Sty 2006 Posty: 179 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lut 16, 2007 5:32 pm Parę uwag na temat Steel Panthers World at War
Podstawowymi jednostkami piechoty w SPWAW nie są regimenty, lecz drużyny i zespoły broni ciężkiej. Regiment to pułk - pułk to 2-3 bataliony, batalion to 3-4 kompanie, kompania to 3-4 plutony, pluton to 3-4 drużyny.
Jedna uwaga na temat rozgrywki - to klasyczny system turowy, ale jest możliwość kontrolowania prowadzenia ognia podczas tury przeciwnika. We wcześniejszych grach Steel Panthers ostrzał przeciwnika oraz reakcja na ostrzał przeciwnika działał całkowicie automatycznie, na podstawie odpowiednich parametrów. Podobnie jest w tytule konkurencyjnym dla Steel Panthers World at War, czyli Steel Panthers World War 2. Natomiast w SPWAW jest tak, że komputer sam uaktywnia naszą jednostkę do prowadzenia ognia, wybierając dany cel, ale gracz może się zgodzić lub nie na rozpoczęcie ostrzału. I tak dla każdej jednostki. Jest to cholernie przydatne. Można dzięki temu strzelać z broni ppanc do wozów przeciwnika nie w momencie gdy wejdą one w zasięg ostrzału, lecz poczekać aż skręcą, miną nas, wystawiając na strzał burtę bądź tył.
Warto poświęcić nieco uwagi Mega Kampaniom - Matrix wypuścił cztery: Desert Fox (Północna Afryka 1941), Lost Victories (Południowa Ukraina 1941), Watchtower: Guadalcanal (Guadalcanal 1942) i Screaming Eagles (szlak bojowy 101 DPD od Normandii do końca wojny). Wszystkie są w wydaniu oferowanym przez Nicolas. Kampanie są długie i wymagające, oferują świetnie dopracowane mapy, poszczególne scenariusze są zróżnicowane i emocjonujące. Niejednokrotnie możemy zetknąć się podczas walk z postaciami historycznymi. W Afryce Północnej przyjdzie nam chronić Rommla, w ZSRR w jednej z bitew staniemy się świadkami początku kariery Michaela Wittmanna.
W każdej kampanii mamy nieco fabuły, bowiem nie dowodzimy kompletnie anonimowymi oddziałami - z reguły naszą personifikacją jest jakiś konkretny oficer, wraz z naszymi postępami rozwijają się jego losy. Wreszcie zawartość historyczna Kampanii - przy każdym scenariuszu jest opis wydarzeń rozgrywających sie w danym momencie na naszej części frontu, są mapy, sporo zdjęć, biogramy dowódców, itd.
Oprócz ogromnej liczby ogólnie dostępnych scenariuszy, łatwo też można znaleźć bardzo dużą liczbę modyfikacji - od niewielkich po super-mod Enhanced, o którym pisałem już na forum.
Jeśli sięgnąć do pierwszej części Steel Panthers, to seria ma już 11 lat. Stara, ale jara! Wydanie przez Nicolas SPWAW GE za 19,90 zł to okazja jakich mało.
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 1693 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Mar 31, 2007 10:37 am
Dziwnym trafem teraz dopiero zauważyłem ten temat więc się wypowiem .
Przede wszystkim dziękuje za opinię, która zawsze jest przydatna.
A teraz krótkie wyjaśnienie dlaczego napisałem regimenty - było to swoistego rodzaju uogólnienie ponieważ tekst nie był kierowany tylko do ludzi znających się na militariach.
Napisałem tak też ze względu na to, że to słowo jest najczęściej używane jeżeli chodzi o strategie tego typu, a tak jak już mówiłem - recenzję kierowałem przede wszystkim dla graczy, którzy w kwestii militarii są zieloni.
Jeśli chodzi o ostrzał to niewiedziałem o tym, jako, że nie grałem w poprzednie części.
Jeśli chodzi o ostatni akapit to w tym przypadku jestem akurat zgodny - Nicolas wypuśił naprawdę świetny tytuł za tak niewiele.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum