Dołączył: 09 Sty 2007 Posty: 9 Skąd: Też się zastanawiam.
Wysłany: Sro Sty 10, 2007 12:24 pm Trash
Rzadko zdarza się, żeby na licencji shareware wypuścić strategię czasu rzeczywistego. Ale kiedy tak się już stanie, zwykle produkcje takie charakteryzują ciekawym pomysłem i oryginalnym wykonaniem. Doskonałym przykładem na to jest Trash.
Czym różni się od innych takich produkcji? Może nie jest inna, ale na pewno wyróżniająca się. Gracz może wybrać jedną z dwóch stron konfliktu - ludzi lub mutantów. Podstawowym surowcem są śmieci oraz gaz lub niewolnicy. Ważne jest dbanie o energię do zasilania wszystkich budynków. Każdy z nich, wzorem słynnego Starcrafta, może produkować jednostki do walki lub opracowywać ulepszenia dla nich. Zależnie od wybranej strony, gracz dysponuje odmiennymi jednostkami o zróżnicowanych zdolnościach oraz budowlami. Wyraźnie widać zapatrzenie autorów na produkcję Blizzarda, szczególnie w próbie zbilansowania obu gatunków.
Zarówno grafika jak i dźwięk stoją na wysokim poziomie. Szkoda, że z "widoku" można zmieniać jedynie kąt nachylenia, a nie obrót czy zoom. Kolejnym minusem jest brak kampanii, czyli szeregu misji dla jednej osoby. Jak na razie, grać można na mapach losowych lub przygotowanych przez autorów. W jednej grze zmieści się nawet 12 graczy. Można także grać przez internet z ludźmi z całego świata.
Muszę przyznać, że Trash pozytywnie mnie zainteresował. Widać na czym wzorowało się Inhuman Games. Polecam szczególnie fanom RTS-ów. Nie powinni się zawieść.
Recenzowałem grę na podstawie pełnej wersji dostępnej w "Komputer Świat - Twój Niezbędnik" numer maj-czerwiec 2006 (2/2006), której polska wersja językowa nie należy do najlepszych. Nie uwzględniłem tego w tekście, ponieważ ze strony producenta można pobrać grę w angielskiej wersji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum