gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Strategia turowa czy RTS?

Który rodzaj strategi jest według was lepszy:
RTS
25%
 25%  [ 7 ]
Turowa
21%
 21%  [ 6 ]
RTS połączony z Turową (np. Rome Total War)
17%
 17%  [ 5 ]
Nie mam zdania - i ta, i ta, jest dobra
35%
 35%  [ 10 ]
Głosowań: 28
Wszystkich Głosów: 28

Autor Wiadomość
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 6:04 pm   

meryphillia napisał/a:
Jako zatwardziały fanatyk serii Combat Mission, mógłbym napisać tym samym, że turówki są najlepsze (choć CM, to nie jest też typowa strategia turowa, a hybryda turówki i RTS'a)


Przyznam szczerze, iż moja nieco bardziej dogłębna znajomość serii CM zakończyła się wraz z pierwszą odsłoną (bynajmniej nie ze względu na zrażenie się doń, tyle że akurat następnie wyszło kilka fajnych erpegów i 4X, a czas miałem ograniczony:)), ale z tego, co pamiętam, to ta gra miała tyle wspólnego ze strategiami czasu rzeczywistego, że odtwarzała skutki decyzji gracza w tymże trybie, acz bez możliwości jakiejkolwiek interwencji w wydarzenia - więc niewiele:) Mylę się?

Ps. "Nekrofilia", o ile nie wbrew zdrowemu rozsądkowi ("stawiam na Obamę, pokona McCaina!"), nie jest zakazana na naszym Forum;)
 
 
   
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
meryphillia 
Chorąży


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 101
Skąd: Piękna Stolica ;)
Wysłany: Sob Lut 13, 2010 11:39 pm   

Klemens >>> Dokładnie.
Polecam wyprawę do sklepu albo wypatrywanie na alledrogo, bo w sklepach może być problem ze znalezieniem, dwóch kolejnych części Combacików, czyli CMBB - Front Wschodni oraz CMAK - Afryka Północna i Włochy. W odróżnieniu od CMBO z którym miałeś kontakt, te części zawierają nieco odświeżony mechanizm rozgrywki i nieco ładniejszą grafikę, no ale są tak samo cholernie grywalne. ;)

No, a "wątkowy nekrofilizm" czasami jest przydatny, bo jak widać w nieco martwym środowisku mieszkańcy zaczynają się znowu ruszać ;D ... i dyskutować.
 
 
   
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   5%   1/20
gary_joiner 
Porucznik
Zły Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 215
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 7:28 pm   

Nie no, co to ma znaczyć, że nie można porównywać? Oczywistym faktem jest, że turówki są lepsze. Znam się na tym. Tak trochę. Wybacz Klemens, nie mogłem się powstrzymać ;)

A teraz poważnie. Turowa mechanika rozgrywki na ogół idzie w parze z większą ilością strategicznych/taktycznych możliwości, umożliwia dokładne i precyzyjne zaplanowanie wojennych działań, wybór najbardziej odpowiedniego w danej sytuacji wariantu. Czas rzeczywisty wymaga z kolei błyskawicznego reagowania na poczynania wroga, podzielności uwagi i umiejętnego improwizowania. Takie tam truizmy. Jak to porównać? Pozostaje zobaczyć jak dany typ mechaniki sprawdza się w grach, które oferują oba. Czy ktoś gra w czasie rzeczywistym w Blood Bowl? Czy ktoś przeszedł trzecią cześć UFO rozgrywając bitwy w czasie rzeczywistym? Argument to słaby, wiem, ale jako, że nie pojawiły się inne... Czy to znaczy, że wygrałem i zabieram całe wasze złoto? ;)
 
   
Poziom: 13 HP   0%   0/370
   MP   100%   176/176
   EXP   70%   21/30
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
anime, opowiadania
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17