gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Strasznie mi się nie podoba zapowiedź Legion Arena
Autor Wiadomość
PAK 
Chorąży
Paweł


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sty 18, 2006 8:30 pm   Strasznie mi się nie podoba zapowiedź Legion Arena

Witam wszystkich.

Zapowiedź nie podoba mi się z następujących powodów.

Kwestia kontynuacji i zaprzeczenia dotychczasowym produkcjom Slitherine - LA nigdy nie było zapowiadane jako kontynuacja Legionu, Rydwanów czy Spartanina. Od początku Slitherine planował, że Arena będzie grą ograniczoną tylko i wyłącznie do taktyki czyli rozgrywania bitew, z dodanymi elementami rozbudowy i modyfikowania armii. Wiem, bo od ponad dwóch lat "kibicowałem" tworzeniu LA, rzucając się na każdą nową informację, zrzuty ekranowe, zapowiedzi, itd. To co oferuje LA (i zawsze miało oferować) to właśnie "wskakiwanie" na pole walki, bez żadnej gospodarki, itp.

Wpływ gracza na przebieg starcia bynajmniej nie jest niczym ograniczony. Na początek mamy planowanie (nie jest to żadna niby pauza, tylko faza planowania bitwy, identyczna jak w poprzednich grach Slitherine). Wybieramy dla każdej jednostki konkretny rozkaz (normalny marsz na wroga, szarża, krótkie oczekiwanie, długie oczekiwanie, oskrzydlenie, otoczenie, poszukiwanie przeciwnika) oraz konkretną formację. Można też na rozstawić dowolnie jednostki na części pola bitwy. Po rozpoczęciu walki bynajmniej nie tracimy kontroli nad oddziałami, co było moim zdaniem największym minusem poprzednich gier Slitherine. Każdej jednostce można nakazać marsz w dany rejon, lub atak na daną jednostkę npla. Tylko tu mamy bardzo ciekawą zagwozdkę - jednostkami nie można żąglować, jak w RTW. Wykonanie danego rozkazu zajmuje oddziałowi pewien okres czasu, i przez ten okres nie możemy wydawać innych rozkazów. Ponadto dowódca ma pewną pulę punktów dowodzenia. Wydanie każdego rozkazu "kosztuje" pewną ilość punktów. Jeśli ilość punktów spadnie poniżej limitu, wtedy faktycznie tracimy na jakiś czas kontrolę nad bitwą. Na jakiś czas, bo pula punktów regeneruje się, dość powoli. Wraz z postępami w kampanii możemy "ulepszać" jednostki - będzie można sprawić, że będą one reagowały szybciej na rozkazy, zaś wydawanie im rozkazom będzie "kosztować" mniej punktów. Za to zwycięski dowódca będzie mógł powiększyć swoją pulę dostępnych punktów dowodzenia czy przyśpieszyć ich regenerowanie.
Ten system wydaje mi się dużo ciekawszy, niż to co oferował do tej pory system TW. W Legion Arena dużo więcej zależy od dobrego planowania niż od "wymachiwania" jednostkami po planszy.
Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem, że mapa jest mało szczegółowa. Z poprzednich gier Slitherine do LA przeniesiono uzależnienie skuteczności poszczególnych oddziałów od rodzaju terenu na którym walczą. Konnica oczywiście sprawdza się w terenie otwartym, podobnie ciężka piechota. Lekka piechota i oddziały strzeleckie preferują lasy, tereny podmokłe czy nierówne. Pole bitwy w LA często jest niejednorodne pod tym względem i planując bitwę należy bezwzględnie to uwzględnić.
Jeśli chodzi o bitwy i potyczki - gra ma dwie skale mapy. Na początku gry zawsze walczymy na mniejszej mapie, faktycznie prowadzimy jeszcze potyczki. W pewnym momencie, gdy zaczynamy już bardziej znane z historii działania, bitwy toczą się już na dużo większych mapach - i tam można planować z całym dobrodziejstwem inwentarza manewrowego. Niekiedy jednak, w trakcie zaawansowanej kampanii, zdaża się walczyć na małych mapach. Możemy użyć wtedy tylko część sił, bo toczymy jakieś poboczne starcia, albo mamy całą swoją armię, ale teren jest mały i nie ma miejsca na manewry.

Jeśli chodzi o muzykę i grafikę - wiadomo, de gustibus.
http://www.legionarena.com/ (swoją droga strona jak strona, może trochę uboga, ale odpowiada za nią chyba europejski wydawca, Black Bean, a nie producent. Slitherine ma własną stronę: http://www.slitherine.com/index.html )- muzyka ze strony jest w grze. Można jej zarzucić, że jest monotonna, ale, że mdła??
Grafiki też bym sie nie czepiał. Slitherine to jednak mała firma, nie ma możliwości produkcji gier z "wodotryskami" graficznymi - ich produktom bliżej tradycji "garażowej" niż temu co oferują giganci branży. Grafika jest jednak estetyczna, modele jednostek są zaś wykonane za pomocą technologii motion capture. Ponadto, tworząc modele oddziałów do kolejnych gier, Slitherine stara się jednak opierać na profesjonalnych źródłach - wydawnictwach Osprey'a (z tym to chyba nawet zawarli jakąś umowę do LA) czy Concorda.
Na minus można jednak zaliczyć fakt, że falanga w grze nie wyróżnia się w żaden sposób wizualnie. A powinna.
Jeśli chodzi o porównanie LA jako produktu finalnego z jego zapowiedziami - to jest dokładnie to co reklamowano. Gra taktyczna z elementami rozbudowy a la "rpg". NIGDY nie było mowy o elementach strategicznych w Arenie. Poza tym pierwotnie, LA było zapowiadane wyłącznie jako gra przeznaczona do turniejów internetowych, tryb singleplayer pojawił się dopiero na późniejszym etapie rozwoju gry.

Wzmianka o Legionie 2 sugeruje, że autor zapowiedzi nie raczył zajrzeć na stronę Slitherine. Łatwo można tam zauważyć zapowiedzi gry Legion II: Civilization and Empire, mającą stanowć właściwą kontynuację serii Legion, Chariots of War i Spartan. LA ma mieć tyleż wspólnego z LII, że "silnik" bitewny z LA ma (podobno) znaleźć się w LII.

LA nie jest grą wspaniałą - ten system niby kampanii z rozbudową armii, jest, szczerze mówiąc, taki sobie. Slitherine najwyraźniej nie mógł się końca zdecydować jaka ma być koncepcja gry - turnieje online czy kampania dla pojedynczego gracza. Wyszło coś bardzo nietypowego.
Natomiast to oferuje silnik bitewny Areny, jest moim zdaniem bardzo interesujące. Bitwy trzeba dokładnie planować, bo w trakcie nie wydamy nieograniczonej ilości rozkazów, miotając oddziały po całej mapie.
Rad byłbym, gdyby w Polsce jednak Arenę wydano (może http://wbk.nicolasgames.pl/ ). I byłbym skłonny zapłacić za tą grę nieco więcej niż te 19,99 złotych.
 
 
Poziom: 12 HP   0%   0/319
   MP   100%   152/152
   EXP   44%   12/27
Kizik 
Major


Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 193
Skąd: Z Peloponezu
Wysłany: Czw Lut 09, 2006 11:32 pm   

przekopiowane z pirva do tego pana:)
Moja odpowiedź
Hej pak przeczytałem twoją wiadomość na formu. Jestem Autorem textu o Legion Arena. Twoje niektóre argumenty są dla mnie przkonujące i będe ja brał na pryszłość. Ale wiedz że nie jestem ignorantem:) i nie pisałem zapowiedzi bez pokrycia (grałem w demo). Cowięcej grałem wcześniej we Spartana i w CHariots of War i też z tego wyniosłem wnioski bo to były dość fajne gry. KAżdy przecierz moze mieć własne zdanie ja takie mam na temat Areny a i wiem że będzie Legion 2 którego chętnie zobacze... dzięki za uwagi sory za nieścisłości jeżeli były i cześć.

[ Dodano: Czw Lut 09, 2006 11:34 pm ]
a tu jest jego odpowiedź:)

Witam, witam. Może trochę za ostro wystąpiłem, ale pomyślałem, że trochę potraktowałeś Arenę nie do końca fair. Jeśli odebrałeś to co napisałem osobiście, to przepraszam, broń boże nie było to moją intencją.
Nawiasem mówiąc, ostatnio na forum Slitherine pojawiły się pogłoski, że Legion 2 nie będzie jednak miał systemu bitewnego z Areny. To i wydanie tego nieco głupawego dodatku do Areny, świadczy, że Slitherine najwyraźniej się przejechał na Arenie.
 
Poziom: 12 HP   0%   0/319
   MP   100%   152/152
   EXP   96%   26/27
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
widmo, recenzje anime
Strona wygenerowana w 0,53 sekundy. Zapytań do SQL: 12