gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Starcraft 2
Autor Wiadomość
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Sob Maj 19, 2007 6:31 pm   Starcraft 2

http://www.sztab.com/news...alnie,2201.html - stało się! Najsłynniejszy rts w historii w końcu doczeka się pełnoprawnego sequela. Czy ów uniesie ciężar, jakim już u swego poczęcia jest obarczony? Czy Blizzard odniesie kolejny sukces? A może będzie to jego pierwsza klęska?

Dyskutujmy!
 
 
   
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
kremuwa 
Chorąży


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 299
Wysłany: Sob Maj 19, 2007 6:51 pm   

Jak zwykle, trzymam kciuki i modle sie aby kolejne dziecko Blizzarda zachwycalo nas przez kolejna dekade...
 
 
   
Poziom: 16 HP   0%   0/556
   MP   100%   265/265
   EXP   17%   7/39
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Sob Maj 19, 2007 6:56 pm   

Ja zaś poproszę jeszcze o co bardziej rozbudowane dyskusje, co ciekawsze myśli i wypowiedzi złożą się bowiem na specjalną, zespołową sztabową zapowiedź Starcrafta 2.:)
 
 
   
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Mikiss 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 656
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sob Maj 19, 2007 10:00 pm   

No cóż, miła niespodzianka... no dobra super niespodzianka!
Po prostu nie mogę sie docze... e tam, nowy StarCraft i tak mi nie będzie chodził :(

Mam nadzieje że grafika wciąż będzie 2D. Bo wielu RTS-om ta zmiana nie wyszedła na dobre (czytaj: Twierdza 2). Oczekuję że ten Starcraft wniesie do rozgrywki coś więcej niż tylko lepszą grafikę. Chodzi mi głównie o ciekawe misje. Fajnie by tez było, gdyby do wojny dołączyła się jakaś 4 rasa.
 
 
   
Poziom: 23 HP   0%   0/1225
   MP   100%   585/585
   EXP   35%   23/65
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 20, 2007 7:59 am   

Powiem tak: O mało nie spadłem z krzesła jak to zobaczyłem!!
Starcrafta kocham i od momentu zobaczenia pierwszych screenów do dwójki czekam na niego z niecierpliwością.
Chciałbym jeszcze chylić czoło przed blizzardem - z tego co widzę Starcraft II jest na podrasowanym silniku Warcrafta III, a to znaczy, że gra nie powinna mieć kosmicznych wymagań sprzętowych - widać, że Blizzard troszczy się też o tych biedniejszych ;) .
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
drAq 
Pułkownik


Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 140
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie Maj 20, 2007 10:18 am   

Starcraft 2 moim zdaniem nie będzie się zanadto różnił od części pierwszej. Zmieni się wygląd - to pewne, reszta prawdopodobnie zostanie zmieniona tylko w niewielkim stopniu. Kiedyś Starcraft zasiadał na tronie RTSów, nowy Starcraft napewno nie będzie zły, ale też nie pobije konkurencji. Zapewne fabuła będzie doskonała, a wymagania sprzętowe niższe niż większości gier, które wyjdą w podobnym czasie. Sprawi to, że w Starcraft 2 ludzie będą się zagrywali masowo po kawiarenkach internetowych oraz w domach. Przystępność, niskie wymagania, dynamika rozgrywki... Starcraft 2 będzie dokładnie tym, czym była jedynka - królem rozgrywki sieciowej.
 
 
   
Poziom: 10 HP   0%   0/230
   MP   100%   110/110
   EXP   90%   20/22
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie Maj 20, 2007 10:55 am   

Mam prośbę do wszystkich miłośników SC - nadeślijcie mi na priv swoje pierwsze wrażenia i przewidywania nt. sequela (500 znaków będzie w sam raz), a ja je złożę w artykuł pt. ( szok!) "Starcraft II - pierwsze refleksje".
 
 
   
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Mikiss 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 656
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Nie Maj 20, 2007 12:22 pm   

A do kiedy przesłać Ci text?
 
 
   
Poziom: 23 HP   0%   0/1225
   MP   100%   585/585
   EXP   35%   23/65
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie Maj 20, 2007 2:42 pm   

Jak najprędzej, acz niekoniecznie błyskawicznie (dziś np. ma być opublikowany oficjalny filmik z gry).
 
 
   
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Pią Maj 25, 2007 3:01 pm   

Jestem w trakcie ściągania filmiku- na razie powiem tak:
1. Oczekiwania wobec gry są ogromne, bo pierwsza część postawiła poprzeczkę bardzo wysoko. Autorów czeka więc spore wyzwanie- z drugiej strony Blizzard zyskał sobie dobrą reputację i wie, że produkt pod tytułem "Starcraft_2" nie potrzebuje żadnej reklamy, by sprzedawać się świetnie, chyba że będzie kiczowaty. Myślący ludzie, a takimi z pewnością są panowie z Blizzarda zrobią więc wszystko by kiczu nie stworzyć.
2. Dodatkowym argumentem przemawiającym za tym, że można oczekiwać dobrej gry jest reputacja samej serii "Starcraft" (czyli zyski z ewentualnych kolejnych części)- i widać, że Blizzard nie chce zmarnować tego potencjału skoro prace nad grą trwają już 4 lata.

Teraz kilka obaw:
1. Cieszy mnie fakt, że założenia gry pozostają niezmienione.
2. Dość irytujące wydały mi się na pierwszy rzut oka screeny wypełnione promieniami laserowymi do tego stopnia, że ciężko było coś poza nimi dostrzec- taki niby drobiazg potrafi mocno wpłynąć na grywalność.
3. Obawiałbym się wprowadzania bardzo wielu kolejnych jednostek przy już istniejącej ilości obecnych i ich zdolnościach specjalnych.
Swietne byłoby jakieś ułatwienie owego korzystania przez możliwość stosowania owych "czarów" z okna kontroli grup bez konieczności klikania na pojedyncze jednostki. Dobrze byłoby też zerwać z ograniczeniem liczebności kontrolowanej grupy, które występowało jeszcze w Warcrafcie 3.
4. Problem zbilansowania ras będzie ogromny- pomysł dodania protosom jednostek liniowych mogących walczyć z czołgami niezły, ale jak zrekompensować to terranom?
Ostatnio zmieniony przez Ajmdemen Wto Maj 29, 2007 3:47 pm, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
   
Poziom: 30 HP   1%   23/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
Mikiss 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 656
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pią Maj 25, 2007 5:45 pm   

Ajmdemen napisał/a:
Swietne byłoby jakieś ułatwienie owego korzystania przez możliwość stosowania owych "czarów" z okna kontroli grup bez konieczności klikania na pojedyncze jednostki.

Mogliby zastosować system z C&C3. Klikając na zdjęcia jednostek w interfejsie, pojawiałyby się ( w odpowiednim oknie) ich umiejętności. Można by też zastosować skróty.

Ajmdemen napisał/a:
Dobrze byłoby też zerwać z ograniczeniem liczebności kontrolowanej grupy, które występowało jeszcze w Warcrafcie 3.

O ile wiem nie będzie ograniczenia. To dobrze bo wielu grom to nie wyszło na dobrze (np. Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie - bitwy nie przypominały skalą tych z filmu, po prostu nie można bylo wyprodukwoać wielu jednostek)

Ajmdemen napisał/a:
4. Problem zbilansowania ras będzie ogromny- pomysł dodania protosom jednostek liniowych mogących walczyć z czołgami niezły, ale jak zrekompensować to terranom?

:) Może dodadzą terranom wolno ładujące się działa implodowe ;)
 
 
   
Poziom: 23 HP   0%   0/1225
   MP   100%   585/585
   EXP   35%   23/65
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Maj 26, 2007 3:28 pm   

A ja powiem tak - w Starcrafcie 2 mogłoby by być ograniczenie - moim zdaniem to był jeden z plusów gier Blizzarda od zawsze - nie zniósł bym gdyby z nowego Starcrafta wyszedł rts na dużą skale. Po prostu lubiłem to, że w grach blizzarda każdy człowiek był na wagę złota.
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Sob Maj 26, 2007 7:27 pm   

Hunter12 napisał/a:
Po prostu lubiłem to, że w grach blizzarda każdy człowiek był na wagę złota.


Niby gdzie, kiedy? Przecież przeznaczeniem takich marinesów, zerlingów czy zealotów było właśnie masowo ginąć! A czasami wprost brakowało skrótów klawiaturowych na tworzone grupy - coś, co mnie bardzo zawsze irytowało...

Ajmdemen napisał/a:
Problem zbilansowania ras będzie ogromny- pomysł dodania protosom jednostek liniowych mogących walczyć z czołgami niezły, ale jak zrekompensować to terranom?


Dostali stalkerów (bardzo modnych, ostatnimi czasy :wink: ).

Osobiście boję się tego, że zniknie wiele dotychczasowych jednostek, a to z pewną szkodą właśnie dla fabuły.
 
 
   
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 27, 2007 3:52 pm   

Klemens - zauważ, że np. zwykli zerlingowie może i byli mięsem armatnim, ale taka była ich rola. Produkowało się ich kilkanaście, a za nimi były już jednostki mocniejsze. Tak jak mówiłem nie opłaca się Blizzardowi rezygnować z ograniczeń bo zrobi się z tego rts-owa sieczka, a tego przecież nie chcemy prawda?
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie Maj 27, 2007 6:02 pm   

Hunter12 napisał/a:
Tak jak mówiłem nie opłaca się Blizzardowi rezygnować z ograniczeń bo zrobi się z tego rts-owa sieczka, a tego przecież nie chcemy prawda?


Ale to przecież była (jest) rts-owa sieczka! :razz: Ja tu nie mówię (zapewne jak i Ajm) o wyrafinowanych taktykach, korzystaniu z różnych fanaberyjnych umiejętności, lecz o tych chwilach (zawsze takie bywają), gdy po prostu dochodziło do starć hord jednostek - ot, klasyczny "wjazd" stada hydralisków czy watahy marinesów do wrażej bazy - to był element gry, do którego niejednokrotnie wymagane było kilka kliknięć - a chodzi o to, by można było to uczynić jednym. Tak by losy całego ataku nie zależały tylko i wyłącznie od sprawności manualnej gracza.
 
 
   
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
opowiadania, forum anime
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14