gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Realistyczna gra RTS - poszukiwania!
Autor Wiadomość
cyber2hot 
Szeregowy


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 18
Wysłany: Nie Sty 06, 2008 1:13 pm   Realistyczna gra RTS - poszukiwania!

Szukam realistycznej (nawet bardzo) gry RTS osadzoną w realiach IIWŚ. Najlepiej, żeby nie była z tych super nowości (rzut izometryczny zalecany, mój komputer jest troszkę słaby ;) ) oraz posiadała możliwość gry w sieci (!!)(marzeniem byłoby, możliwość zaliczenia kampanii w trybie współpracy z innym graczem). Czekam na wasze propozycje!
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   100%   8/8
Matis 
Kapitan


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Maj 2004
Posty: 622
Wysłany: Nie Sty 06, 2008 3:05 pm   

Nie wiem, czy owa gra ma tryb online, ale słyszałem, że dość realistyczny jest "Frontline:Kursk", znany też jako Frontline:Fields of Thunder. Gra dość nowa, ale w rzucie izometrycznym, cena niska, około 30 zł.
 
   
Poziom: 22 HP   0%   0/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   81%   48/59
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sty 06, 2008 3:22 pm   

Matis, owszem Frontline ma tryb online co więcej współpracuje z Blitzkriegem serią bardzo dobrych i realistycznych strategii ;) , aczkolwiek potrzebuje dosyć mocnego sprzętu :) .
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
cyber2hot 
Szeregowy


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 18
Wysłany: Nie Sty 06, 2008 5:24 pm   

Jakaś dynamiczna, dla 8 playerów, z zróżnicowanymi rasami/nacjami, gdzie potyczkę toczyło się na duuuużych mapach, gdzie ważna byłaby kontrola kluczowych pozycji (!!). (Odpada Dawn of War, bo to gra typu "fast tech" masówka, koniec gry ;]). Czekam na odp....
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   100%   8/8
Mikiss 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 656
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Nie Sty 06, 2008 5:39 pm   

Poleciłbym Rome Total War Ale to starożytność a nie 2 WŚ.
 
 
   
Poziom: 23 HP   0%   0/1225
   MP   100%   585/585
   EXP   35%   23/65
cyber2hot 
Szeregowy


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 18
Wysłany: Nie Sty 06, 2008 5:42 pm   

Dobra nie musi być 2WŚ, ale Rome Total War mi nie odpali ;)

Wymagam od gry:
- duże mapy
- utrzymywanie/zdobywanie kluczowych pozycji
- taktyka!!
- tryb multiplayer
- niskie wymagania (ale podawać również tytuły, które są z nowszego rocznika).
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   100%   8/8
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sty 06, 2008 7:07 pm   

Polecam w tym wypadku samodzielny dodatek do Dawn Of War pod tytułem Dark Crusade - jest to całkiem inna gra! jest mapa taktyczna, zdobywanie terytorium, dużo motywów RPG i pozycje kluczowe ;) .
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
cyber2hot 
Szeregowy


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 18
Wysłany: Nie Sty 06, 2008 8:26 pm   

Ja chce bardziej na multiplayer, a Dark Crusade dobre! Jednak w multi odpada, małe mapy i nie zrównoważone rasy (przykład; co za sens w tym jest, że silniejsze jednostki u Space Marine - Terminatorzy, można wybudować szybciej i więcej, przeciwieństwie do Gwardii Imperialnej, która musi się dłużej techować na Ogryny - których jest mniej w oddziale plus do tego są słabsze od wyżej wymienionej jednostki? a? :>) :P ale się rozpisałem xD ale nie o to chodzi, czekam na kolejne propozycje gier RTS...
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   100%   8/8
Matis 
Kapitan


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Maj 2004
Posty: 622
Wysłany: Nie Sty 06, 2008 9:39 pm   

Wybacz, ale w DC jednostki są zrównoważone... jak chcesz się pozbyć SM Gwardią, to atakujesz ich szybko za pomocą granatników podstawowych gwardzistów, i nie dopuszczasz do ich rozwoju - do Termosów daleka droga... Zresztą jeśli chciałbyś grać po sieci w Warhammera, to musiałbyś kupić wszystkie dodatki i podstawkę - z "gołym" DC mógłbyś walczyć TYLKO jako Nekroni/Tao - każda część "dopuszcza" do zabawy po sieci nowe rasy.
 
   
Poziom: 22 HP   0%   0/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   81%   48/59
cyber2hot 
Szeregowy


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 18
Wysłany: Pon Sty 07, 2008 1:03 pm   

Twoja taktyka sprawdza się na małych mapach tylko (i to 1 na 1 szczególnie), jednak jak gra się na dużych mapach, to zanim do niego sie dojdzie to będzie za późno. Wystarczy, że zbuduje pojazd to wytnie wpień oddziały GI
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   100%   8/8
Matis 
Kapitan


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Maj 2004
Posty: 622
Wysłany: Pon Sty 07, 2008 4:57 pm   

eee... nie? Gwardia dysponuje świetnymi oddziałami P-Panc, z Sentinelami na celu...
 
   
Poziom: 22 HP   0%   0/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   81%   48/59
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Sty 13, 2008 12:08 pm   

Combat Mission - teoretycznie turowa, ale to raczej RTS bez kontroli nad oddziałami ;)
 
   
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
meryphillia 
Chorąży


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 101
Skąd: Piękna Stolica ;)
Wysłany: Czw Sty 17, 2008 3:46 am   

Combat Mission RTS'em? :shock:
proszę mi tutaj nie obrażać ukochanej gry. :mrgreen:

Stare, drugowojenne CM'y sa niejako hybrydami pomiędzy turówką, a real time, ale nie można powiedzieć, że są RTS'ami.
Już bardziej można to powiedzieć o najnowszym Shock Force, choć też mamy do dyspozycji aktywna pauzę.

Co do "realistycznego RTS'a", to... takowych nie ma z prostej przyczyny, że najczęściej z racji oddanej skali gry, o realizmie możemy zapomnieć.
Osobiście poleciłbym pierwszego Blitzkriega, choć zbyt realistyczny nie jest, a i w multi rozgrywka nie jest najwyższych lotów.

Jeśli już koniecznie ma to być realistyczny real time, to najbardziej będzie tutaj pasował chyba Close Combat.
Obecnie dość sporo ludzi nadal gra w te grę online (walki tylko 1x1 i najczęściej na zmodowanej ostatniej części, czyli CC V Invasion Normandy).
Choć grze do doskonałości dużo brakuje, a i czasami potrafi zirytować (raz straciłem 5 Panther w walce z jednym Cromwellem i dwoma Firefly na dystansie 100m, bo moje czołgi nie mogły przebić pancerzy herbaciarzy :evil: ), to gra dostarcza cholernie dużo wrażeń.
Cały czas dostać ja można w co niektórych sklepach za grosze. :)
 
 
   
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   5%   1/20
PAK 
Chorąży
Paweł


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 20, 2008 12:21 am   

Niedawno wyszła nowa wersja serii Close Combat - Cross of Iron. To odgrzany na nowo CC3, czyli front wschodni. Wydał to Matrix Games. Ale niestety nie w Polsce.
Podobnie najnowszy tytuł z serii CC - Modern Tactics, który zostal osadzony w realiach współczesnych.
I CC to chyba faktycznie jedyny system czasu rzeczywistego, mocno trzymający się realiów.
Jeśli chodzi o Combat Mission - fachowo to system WEGO (w odróżnieniu od klasycznej turów IGOUGO) lub fazowy.
 
 
   
Poziom: 12 HP   0%   0/319
   MP   100%   152/152
   EXP   44%   12/27
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Pon Sty 21, 2008 10:15 pm   

Wychodzi również zaraz Sudden Strike 3, ale po jakiejś godzinie gry nie wróżę jej nic dobrego.

Albo nie nadaję się na drugowojenne strategie albo ona faktycznie jest słaba - w każdym razie (zwłaszcza w grach odbiegających od dynamizujących rts-y trendów!) takie akcje jak wejście do okupu i przemieszczanie się poza nim (czytaj: wchodzenie pod ewentualny ogień) nie powinny mieć miejsca.

W dodatku, nawet przy małych oddziałach, kontrolujemy masę - imo za dużo samowolki, za mało precyzji.




meryphillia napisał/a:

Co do "realistycznego RTS'a", to... takowych nie ma z prostej przyczyny, że najczęściej z racji oddanej skali gry, o realizmie możemy zapomnieć.



Wg mnie American Conquest może pretendować - tutaj mamy całkiem wirtualną rekrutację na rzecz dosyć realnej walki. Natarcie masą i szybkie klikanie a la War3 to pierwsze kroki do zguby.
Oczywiście militarni puryści znaleźliby 1000 rzeczy niezgodnych z historią, ale raczej w każdy strategii granicą grywalności bywa właśnie realizm rozgrywki. Im większy, tym bardziej niszowa jest gra - a twórcy nie zrobili gry na pracę magisterską tylko dla kasy :) .
I wg mnie swoimi pomysłami bardzo ładnie wpisali się w okolice tej granicy.
 
 
   
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
opowiadania, forum anime
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15